Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Debbie00 schreef:
Sarah_Elise schreef:Geryon schreef:Apart zadel! Semi boomloos?
Was er hier iemand die een ander soort kopijzer gebruikt had bij de Barefoot rwc? Wij zijn die nu aan het testen, maar gebruiken nu al de breedste die erbij zit (3XL) en paard zal nog wel ietsje breder worden met training. Dus als er geen bredere op kan, kunnen we niet verder met het zadel.
[ [url=m/QHcg6Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ga ik mee, gebruik bij mijn Friesje xxl en voor nu ook even de 3XL met pad met inlages. En veel paardeb zijn echt nog wel een stukkie breder. Maarja, rwc dressage is ook niet meer in productie. Al kunnen er vast op bestelling nog wel bredere kopijzers gemaakt worden. Ik vraag me ook nog steeds wel een beetje af wat erachter zit dat het zadel uit productie is genomen.
Swift schreef:Het is heel lang geleden dat ik echt heb gesprongen maar de kleine sprongetjes die we in het bos soms moeten maken zijn met de Karslund prima te doen. Ik verwacht bij niet al te hoge sprongen en een ruiter met de juiste zit en techniek geen problemen eigenlijk. Volgens mij is de Karslund bij Buitenzinnig ook als testzadels beschikbaar.
pmarena schreef:Overigens zo smal is het 3XL kopijzer van het RWC Dressuurzadel nu ook weer niet toch?
Hier de smalste en breedste bij elkaar
[ [url=m/3Xja6A.jpg]Afbeelding[/url] ]
pmarena schreef:Ik heb al een paar keer uitgelegd waarom hij niet meer verkrijgbaar is, is echt geen geheim hoor
Hij is zelfs nooit officieel te koop geweest, heeft volgens mij nooit op de website van Barefoot zelf gestaan of op die van andere landen / dealers
Bazin van Barefoot heeft er een aantal laten maken als projectje.
Net zoals de eerste RWC versie een paar jaar geleden, daar zijn er maar een paar van gemaakt en van deze weer.
Ze heeft deze en volgens mij ook de vorige niet officieel gemaakt omdat ze bij nader inzien toch nog een beetje wilde schaven aan het concept. Daar zijn ze nu mee bezig
darkadia schreef:Debbie00 schreef:
Ja ik heb deze gehad en ook in het vorige Boomloos topic mijn bevindingen geplaatst. Zit nu mobiel dus kan even biet zo makkelijk kopiëren en hier weer plakken... Best fijne pads, al vond ik de bijgeleverde inlages te dik. Ze zijn ook lang genoeg voor cheyenne/Cherokee maat 2. Voor mijn paard waren ze te lang (67cm).