[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 23:02

Swift, denk je dat je met de karslund ook een sprong(etje) zou kunnen maken? Dan zou het misschien ook wel wat voor mijn pony zijn!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 23:09

Het is heel lang geleden dat ik echt heb gesprongen maar de kleine sprongetjes die we in het bos soms moeten maken zijn met de Karslund prima te doen. Ik verwacht bij niet al te hoge sprongen en een ruiter met de juiste zit en techniek geen problemen eigenlijk. Volgens mij is de Karslund bij Buitenzinnig ook als testzadels beschikbaar.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 23:11

Ja ik heb ze als demo zadel. Zowel de 1 als 2.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 06:34

vraagje. gisteren wen lange rit gemaakt ongeveer 2 uur .
nu wel vergeten om foto's te maken van de afdruk.
die was echt prachtig de hele ruggengraat en schoft lag vrij maar.
Ik zag net na de shimps die voorin zitten een iets droger plekje richting het midden . moet ik dan de voorste iets doorschuiven richting midden en dan voor Nog een stukje eraan maken ?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 08:05

Debbie00 schreef:

Ja ik heb deze gehad en ook in het vorige Boomloos topic mijn bevindingen geplaatst. Zit nu mobiel dus kan even biet zo makkelijk kopiëren en hier weer plakken... Best fijne pads, al vond ik de bijgeleverde inlages te dik. Ze zijn ook lang genoeg voor cheyenne/Cherokee maat 2. Voor mijn paard waren ze te lang (67cm).

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:17

Sarah_Elise schreef:
Geryon schreef:
Apart zadel! Semi boomloos?

Was er hier iemand die een ander soort kopijzer gebruikt had bij de Barefoot rwc? Wij zijn die nu aan het testen, maar gebruiken nu al de breedste die erbij zit (3XL) en paard zal nog wel ietsje breder worden met training. Dus als er geen bredere op kan, kunnen we niet verder met het zadel.

[ [url=m/QHcg6Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ga ik mee, gebruik bij mijn Friesje xxl en voor nu ook even de 3XL met pad met inlages. En veel paardeb zijn echt nog wel een stukkie breder. Maarja, rwc dressage is ook niet meer in productie. Al kunnen er vast op bestelling nog wel bredere kopijzers gemaakt worden. Ik vraag me ook nog steeds wel een beetje af wat erachter zit dat het zadel uit productie is genomen.

als ik het goed begrepen heb zijn ze niet meer in productie omdat de pasvorm moeilijker is door de stevigere uitvoering. Waardoor het boomloze concept wat weg is zeg maar.
ik had ook de breedste erin, maar ding lag ook prima zonder kopijzer (paard met weinig schoft). Het zadel lag prima, maar ik kon er niet in zitten.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:18

Ook mij lijkt de Karslund erg interessant voor mijn IJslander. Voor langere afstanden is mijn Cheyenne misschien toch minder geschikt, tenzij er een zitversmaller voor komt.

Dusss ik ben benieuwd naar testverslagen van de Karslund! :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:37

Ik heb al een paar keer uitgelegd waarom hij niet meer verkrijgbaar is, is echt geen geheim hoor :P

Hij is zelfs nooit officieel te koop geweest, heeft volgens mij nooit op de website van Barefoot zelf gestaan of op die van andere landen / dealers :)

Bazin van Barefoot heeft er een aantal laten maken als projectje.
Net zoals de eerste RWC versie een paar jaar geleden, daar zijn er maar een paar van gemaakt en van deze weer.

Ze heeft deze en volgens mij ook de vorige niet officieel gemaakt omdat ze bij nader inzien toch nog een beetje wilde schaven aan het concept. Daar zijn ze nu mee bezig :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:43

Ja, hij heeft zeker wel op je site gestaan, ik twijfelde nl om hem te kopen. Maar na de passessie met Lilianne toch op wat anders uitgekomen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:47

Dat weet ik ook wel :D
En daar stond volgens mij hetzelfde verhaal op, dat het een partij is :j

Ik heb het over de website van Barefoot zelf...de Duitsers dus :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:51

Ohja, blond -O- . Vond het al zo vaag als het niet zo was, haha

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:10

Swift schreef:
Het is heel lang geleden dat ik echt heb gesprongen maar de kleine sprongetjes die we in het bos soms moeten maken zijn met de Karslund prima te doen. Ik verwacht bij niet al te hoge sprongen en een ruiter met de juiste zit en techniek geen problemen eigenlijk. Volgens mij is de Karslund bij Buitenzinnig ook als testzadels beschikbaar.

Dank je! Misschien kan ik dan eens een testzadel aanvragen. Het lijkt me namelijk leuk om af en toe te gaan crossen, maar ik weet niet of je met deze vorm zweetbladen/wrongen gemakkelijk een verlichte zit kunt aannemen (en volhouden hehe :D )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:09

Overigens zo smal is het 3XL kopijzer van het RWC Dressuurzadel nu ook weer niet toch?

Hier de smalste en breedste bij elkaar :)

Afbeelding

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:55

Afbeelding

Vandaag mijn scheerwollen roma zitting binnen gekregen die ik van buitenzinnig overgenomen heb. Past nog wel leuk op mijn quilty agnello :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:43

pmarena schreef:
Overigens zo smal is het 3XL kopijzer van het RWC Dressuurzadel nu ook weer niet toch?

Hier de smalste en breedste bij elkaar :)

[ [url=m/3Xja6A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou het verbaasde ons zelf ook! Hij ligt bij ons op een friesXkwpn en die is breed maar ook weer niet 1 van de breedste paarden. :P XXL prikt echt erin. 3XL volgt nu netjes, daar kan hij niet in groeien. Nu is ons uitgelegd dat dat niet erg is omdat de pommel in het zadel zit en door het ruitergewicht in het zadel de nog iets wijder komt ofzo?

Maar hij is zo gevoelig (trauma door boomzadel) dus we zijn bang dat een pommel aan de krappe kant bij hem toch angst op gaat wekken. -O-

Vind het voor de rest een mooi zadel. Niet zo gigantisch als mijn sample rwc. :P Wat me wel tegen valt is de pommel die je zelf moet plakken. Dat vind ik dan weer eng.

We hebben mijn ghost er ook opgelegd (met half pad). Vond ik ook wel mooi staan! Maar we kunnen door een wondje helaas nog niet echt meer doen dan stappen.
Afbeelding

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:45

Ik vond die smalste pommel wel heel erg smal hoor, de zitting zorgt dt het zadl niet verl kan bewegen, en met die pouch met inlages er nog enz onder pastte het hier net over mijn stoelleuning ...

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:59

pmarena schreef:
Ik heb al een paar keer uitgelegd waarom hij niet meer verkrijgbaar is, is echt geen geheim hoor :P

Hij is zelfs nooit officieel te koop geweest, heeft volgens mij nooit op de website van Barefoot zelf gestaan of op die van andere landen / dealers :)

Bazin van Barefoot heeft er een aantal laten maken als projectje.
Net zoals de eerste RWC versie een paar jaar geleden, daar zijn er maar een paar van gemaakt en van deze weer.

Ze heeft deze en volgens mij ook de vorige niet officieel gemaakt omdat ze bij nader inzien toch nog een beetje wilde schaven aan het concept. Daar zijn ze nu mee bezig :)

Dit verhaal ken ik ja. Maar goed, dan weet ik nog niet zo goed wat er aan de rwc nog niet goed genoeg is en daar ben ik nieuwsgierig naar O:) Naar de details dus eigenlijk :o Maar ik wist niet dat het zadel een soort limited edition/tijdelijk leverbaar zadel was eigenlijk ten tijde dat ik het kocht. Geeft niet, voor nu ben ik er blij mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:01

Tja het is gewoon een vreemde eend in de bijt, ze wilde toch nog graag iets soepelers / makkelijkere pasvorm dat beter past bij de (rest van de) Barefoots :)

Vandaar ook heel specifiek de naam RWC zadel, en geen Barefoot *nogiets* :j

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:41

Toch blijf ik fan van dat zadel hoor! De RWC. Momenteel weer iets sterker in m'n schoenen dus gaat m'n speurtocht weer door.. Alsnog wel heel gelukkig met mijn justadjust. Heel fijn dat alles aangepast kan worden! Iedere keer dat ik er opnieuw op zit moeten die dijwrongen weer anders geplakt worden.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:09

darkadia schreef:
Debbie00 schreef:

Ja ik heb deze gehad en ook in het vorige Boomloos topic mijn bevindingen geplaatst. Zit nu mobiel dus kan even biet zo makkelijk kopiëren en hier weer plakken... Best fijne pads, al vond ik de bijgeleverde inlages te dik. Ze zijn ook lang genoeg voor cheyenne/Cherokee maat 2. Voor mijn paard waren ze te lang (67cm).

Dankje. Ik heb een Arizona maat 2 en ik zou er de HD inlages in doen.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:37

de zwarte burionipad

Afbeelding

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:46

Ik blijf haar zo leuk vinden Duhelo <3

Geryon - met die rode pad er onder staat alles leuk toch? *D
Ik hoop dat het wondje snel weg is :(:)

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:53

Dank je :D
Ik ben met haar gevraagd om in een promofilmpje voor mijn lesgeefster mee te rijden. Het uiteindelijke materiaal zal maar een paar seconden zijn, maar ik zie er naar uit en hoop om een kopie van het het gefilmde gedeelte van ons te krijgen.
Ze loopt ook gewoon heel erg fijn met de ghost. Ligt die zo wat ik of moet hij verder naar achter? Hij kruipt altijd wat op deze plek...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:16

Graag gedaan ;)

Wat leuk +:)+

Ghost ligt anders dan alle andere zadels, inderdaad een beetje vooraan. Ik zie wel dat je singelstoten naar voor trekken, omdat de singel naar voren ligt (daar zit dat putje nou eenmaal, dus daar wil ie zitten)

Het helpt wanneer je die V helemaal naar voor schuift, zodat de singelstoten recht naar beneden hangen, wellicht dat hij dan wat minder naar voor kruipt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:31

Mijn Bonte wil (incognito) ook even haar nieuwe boomloze zadel showen.

Het is een Colorado Saddlery model Denver. Gister het eerste testritje gedaan en het is goed bevallen. Zadel heeft een mooie kwaliteit leer, zachte zit (dat leer is wel even wennen) en -heel handig- verstelbare kussens aan de onderkant.
Voordeel van dit zadel is dat de pommel in diverse maten komt en zelf te verwisselen is en ook de panelen in verschillende diktes én rugvormen (swayback) te krijgen is.
Verder is het zadel kort (56 cm) en toch ruim; deze 15,5 pas ik met mijn maat 40 nog makkelijk in zonder klem te zitten en met lichtrijden kom ik ook niet tegen de knop aan.

Afbeelding

Hier met mijn normale pad (80 cm) die voor dit zadel véél te groot is :D
Afbeelding

Zo kreeg ik het zadel binnen en dat is precies waarom ik altijd soort van 'tegen' zadels met losse panelen ben.... maar misschien had het vorige paard het wel nodig zo 8-)

Afbeelding
Hier de website met meer info over het zadel
http://www.reitsport-silverado.de/Satte ... :1409.html