De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 07:36

Floorg18 schreef:
Het enige nadeel van deze beschermers is dat, omdat het crossbeschermers zijn, het harde stuk alleen op de achterkant zit en niet ook aan de binnen kant. Wilde even weten of er nog meer merken waren en die niet speciaal voor de cross zijn gemaakt.

Juist een harde plaat maakt beschermers weer minder ademend. Alle beschermers die we je kunnen noemen die in de richting van de eisen komen hebben geen verharding (zodat ze lekker luchtig zijn) of wel een verharding voor de cross maar dat gaat weer af van het ademend vermogen. Als ik jou was zou ik het bij de NEW beschermers houden.

Nynkefleur

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:14

Iemand een idee hoe het nou echt zit met de maten van de BR ultimo?
Pees & kogel.
Mijn e-pony draagt normaal maat pony ( van de basic peesbeschermers van pagony )
Maar lees over de BR ultimo de ene keer dat ze groot vallen en ergens anders dat ze klein achter.
Schijnt dan ook weer een verschil te zitten in voor en achter :j
Vriendin van me heeft ze in maat full maar die passen sowieso niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:26

Voor mijn Draver (net paard) had ik voor COB en achter FULL.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:29

Hmmm lastig. Zie dat ze bij agradi ook maat pony verkopen ( nu niet op vooraad )

De harry's horse elite-r spreken me ook wel aan, maar daar lees ik ook weer verschillende dingen over de maat.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:44

Nynkefleur schreef:
Hmmm lastig. Zie dat ze bij agradi ook maat pony verkopen ( nu niet op vooraad )

De harry's horse elite-r spreken me ook wel aan, maar daar lees ik ook weer verschillende dingen over de maat.

Ik heb de HH elite-r geprobeerd en de full was te klein voor mijn warmbloed. Hij heeft wel stevig beenwerk, maar ik zou durven zeggen dat ze best klein vallen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:13

BR ultimo vond ik de voorbeen beschermers groot vallen (lang) en de achterbeenbeschermers ( die kapjes die om de kogel heen gaan) klein.
De gewone strijklappen vielen normaal.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:30

HH valt wat kleiner ja. Heb bij mijn PRE van 162 maat full en die zitten goed. Dus ik denk dat ze bij een paar met grof beenwerk al snel te klein zullen zijn.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:22

keeyzie schreef:
HH valt wat kleiner ja. Heb bij mijn PRE van 162 maat full en die zitten goed. Dus ik denk dat ze bij een paar met grof beenwerk al snel te klein zullen zijn.

Mijn pony heeft redelijk smalle beentjes, zal eens kijken of ik ze in de winkel zie. Dankjewel!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:28

Nynkefleur schreef:
keeyzie schreef:

Mijn pony heeft redelijk smalle beentjes, zal eens kijken of ik ze in de winkel zie. Dankjewel!

Een pony van een vriendin van mij (1,52) met ook redelijk smalle beentjes heeft maat cob van Hh. Alleen de bandjes waren voor het mooie te lang. Geen hinder verder. Qua pasvorm zit die prima. :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:29

De HH grand prix vind ik lang vallen

In heb nu husk besteld

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:02

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:39

Die Husk beschermers zien er goed uit die ik hier langs heb zien komen. Hoe hebben ze het gedaan met het warme weer? Al denk ik dat zelfs een katoenen doekje dan voor een zweetplek zorgt...

Hoe ziet de voering/binnenkant van de husk er uit? Zoals de Snugboots of anders? Zou iemand daar een foto van kunnen maken ik heb al gezocht maar kan het nergens vinden.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:00

Ze zijn helemaal van dat netstofspul. Geen neopreen in te vinden. Met het warme weer ook geen zweetplekken.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:02

Maar zijn ze dan niet heel ruw? Dat het haar er in gaat staan zeg maar?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:06

Ik ga ze van de week krijgen dus ben benieuwd

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:07

Nee hoor. Mijn ruin is super gevoelig en krijgt bij veel beschermers plekjes. Bij deze niet. Het spul zelf is ook gewoon zacht. Zoals de buitenkant van de snugboots.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:18

wwillemijn schreef:
Nee hoor. Mijn ruin is super gevoelig en krijgt bij veel beschermers plekjes. Bij deze niet. Het spul zelf is ook gewoon zacht. Zoals de buitenkant van de snugboots.

Maar als het zacht is hoe beschermd het dan de pezen? Mijne is gelukkig geen aantikker

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:29

Ze zijn op het cruciale gedeelte wel dik. Ik heb ze puur voor mocht er ooit toevallig iets gebeuren waardoor ze zichzelf aantikken. Met name m'n ruin met z'n ijzers.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:32

Iemand ervaring met 1 van deze 2?

BR Pro mesh. Maar dan met harde schaal aan de binnenkant ipv Pro mesh multisport, die hebben volgens mij zachte binnenkant?
Afbeelding
Afbeelding

BR Pro max pro.
Met extra harde laag aan de binnenkant? Alleen zie ik ze nergens in webshops etc.
Hoor namelijk bij de gewone Pro max dat er snel gaten aan de binnenkant vallen.
Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:47

Pro max bleven bij mij lang goed, maar als je zoekt naar een koele beschermer vind je die hier niet in..

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:51

Jotoma schreef:
Pro max bleven bij mij lang goed, maar als je zoekt naar een koele beschermer vind je die hier niet in..

Had je die dan ook met extra bescherming aan de binnenkant?

Helaas waarschijnlijk niet nee. Wil toch wel graag iets met een extra verharding/schaal aan de binnenkant. En snugboots pastten helaas niet.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:53

Misschien even een domme vraag: mensen met Husks, moeten jullie ze ook nogal 'strak' omdoen voor ze goed zitten?

Als ik achteraf voel, zitten ze los genoeg denk ik, maar het omdoen is, laten we zeggen, fysiek een grotere uitdaging dan andere beschermers die ik al gehad heb.

Hier blijven ze ook volledig droog onder de husks. Benen zijn niet zo cool nu, maar met deze temperaturen is dat ook niet te verwachten natuurlijk.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 00:27

Datjaa schreef:
Jotoma schreef:

Had je die dan ook met extra bescherming aan de binnenkant?

Helaas waarschijnlijk niet nee. Wil toch wel graag iets met een extra verharding/schaal aan de binnenkant. En snugboots pastten helaas niet.

Nee, niet extra bescherming.
Maar zijn crossbeschermers dan niets?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 09:29

Datjaa schreef:
Iemand ervaring met 1 van deze 2?

BR Pro mesh. Maar dan met harde schaal aan de binnenkant ipv Pro mesh multisport, die hebben volgens mij zachte binnenkant?
[ [url=m/FJiR37.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s7cev6.jpg]Afbeelding[/url] ]

BR Pro max pro.
Met extra harde laag aan de binnenkant? Alleen zie ik ze nergens in webshops etc.
Hoor namelijk bij de gewone Pro max dat er snel gaten aan de binnenkant vallen.
[ [url=m/Ybbdgq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pro max zou ik niet aanraden, zeker niet koel.
De pro mesh is in principe wel goed, maar zorgt bij gevoelige benen nog wel eens voor schuurplekjes.
Als je een goede ventilerende beschermer wil met verharding moet je eens in de richting van crossbeschermers gaan kijken.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:25

Volgens mij was de pro mesh er ook nog in crossuitvoering. Ik zal eens naar crossbeschermers kijken! :)