[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:47

Hahaha, I know ;)
Zit ook maar te geinen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:16

Maat 42 met korte benen(ben sowieso maar 1.66)....
zouden jullie dan kiezen voor maat 2 testzadel, of maat 1..?

Barefoot dus...indien maat 2, moeten het de kortste modellen zijn...

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:18

Ik heb maat 44 en ben 1.72, ik heb echt een maat twee nodig. Ik denk dat jij ook een maat 2 nodig hebt.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:24

ik heb tot nu toe ook maat 2 getest ik heb maat 38 en ongv 1,75, ben benieuwd hoe het zaterdag gaat!!
teteltee komt dan bij ons

ik hoop dat de barrydale nu wel gaat passen (lang verhaal , had er in het verleden 1 getest via beilen, maar zat niet goed, en werd niet veel wijzer van de aanwijzingen )
paard en ik reden er zo mee weg.
of het word een gohst of trekker of .... :D

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:56

Hier rij ik met maat 40 toch het liefst in een maat 2.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:57

Ik heb maatje 38, maar met hele lange benen.. Toen mijn Cheyenne nog nieuw was en niet ingezakt, had ik meer dan genoeg ruimte.. nu het echt een kuipje is geworden gaat het net met een bontje nog boven op de seatsaver.

Afgelopen zaterdag hebben we een rit van 30 km gemaakt, na afloop een keurige zweetafdruk, enkel bij de pommel echt warrige haartjes. Kan dit van het op en af stappen zijn, dat heb ik een aantal keer gedaan namelijk. Vind het niet zo'n fijne gedachte dat het precies bij het hardere stukje niet lekker zit bij d'r.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:21

Leuk die ghost :) Zit daar nou een groene pad onder?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:06

Wauw! Die ghost <3 Nu weet ik helemaal niet meer welke bont versie ik moet kiezen! Deze is ook super mooi zeg!

Qua barefoot, ik ben 1.85 en maatje 42, ik had een cheyenne maat 1 met vps, en dat ging eigenlijk prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:08

Ik kan vanmiddag een 2 cherokee proberen, dan heb ik iig een idee.
Als dat ruim is, ga ik 1 testen.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:28

Stik...da's sneu zeg. Wil ik de Barrydale in maat 1 als leenzadel....hebben ze hem niet als leenzadel, maat 2 wel, maar die wordt te groot -O-

Wel een Cherokee mee genomen voor een testweekje :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:56

Dat foutje van Ghost vind ik echt geweldig :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:32

Ivm omstandigheden met mijn eigen paardje heb ik de haflinger vandaag niet opgezadeld. Foto's volgen in de loop van de week als ik de haflinger weer ga rijden.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:43

Ook ik heb de Ghost Roma piccolo even mogen testen van een stalgenootje. Ik vond de A-zit die het zadel heeft heerlijk. Heb het gevoel dat ik mijn benen fijner kwijt kan. Zadel ligt ook mooi achter de schouders van m'n pony. Bijkomend voordeel is dat het een ontzettend licht zadel is! Wel heb ik het gevoel dat het zadel wat naar voor kiept. Zien jullie dit ook? En is hier wat aan te doen? Mijn pony is nu 3,5 jaar, dus ook nog wat arm in bespiering.

Even wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... dc381ff9c7

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0b8f7f18a1

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55B9F527

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55AA33C9

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55ADA6F1

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:02

muppetmayo schreef:
Jennyxx zonde dat de Hm toch niet past -O- Vraag me af of er dan toch verschil zit in de types. Mijn HM lijkt namelijk echt precies op de jouwe, maar heeft echt op een brede tank gelegen. Zo ontzettend jammer dat je niet in de richting woont dan had ik graag mijn zadel even gebracht om te vergelijken -O-

Ja dat had fijn en gezellig geweest :)

Het is misschien ook meer dat de rug van mijn paard zo afloopt en dat hij veel front heeft. Als zijn rug recht was geweest dan had het zadel recht gelegen en wel wat ingezakt denk ik. Vandaag voor zekerheid nog even zonder pad en alleen een dun dekje gereden. Maar dan mis ik de achter inlages te veel helaas.

Marion, wat staat de barrydale mooi!

Buitenzinnig, oef die ghost met dat kleine bontje is ook gaaf! Dan kan je wel makkelijk je benen bewegen, omdat het gladder is. Maar je billen zitten lekker stevig :D

Die Roma staat ook mooi zeg!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:09

Rachel-x: Het zadel kiept niet naar voren, dat is de bouw van je paard :o als je zelf het gevoel hebt naar voren te vallen, wil het wel eens helpen om onder de zitting aan de voorkant een soort "patatzak" vormige opgerolde sok te leggen(dus aan 1 kant dikker en breder dan aan de andere kant) die leg je dan met de punt naar achteren, midden onder de zitting. Het front wordt zo iets opgetild, zonder dan het effect heeft op je paard.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:22

Kwetal, kan je dit "trucje" ook aan de achterkant van je zitting doen? (voor mijn aflopende paard (zijn rug dan :P ))

Of mischien zo'n ronde onderlegger met zo'n steel er aan die je vroeger zag (met nepbont). Als ik die onder de zitting, maar op de kussens zou kunnen leggen, heeft mijn paard er misschien geen hinder van?
Laatst bijgewerkt door Jennyxx op 23-03-15 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:24

Kwetal schreef:
Rachel-x: Het zadel kiept niet naar voren, dat is de bouw van je paard :o als je zelf het gevoel hebt naar voren te vallen, wil het wel eens helpen om onder de zitting aan de voorkant een soort "patatzak" vormige opgerolde sok te leggen(dus aan 1 kant dikker en breder dan aan de andere kant) die leg je dan met de punt naar achteren, midden onder de zitting. Het front wordt zo iets opgetild, zonder dan het effect heeft op je paard.

Ah, bedankt voor je antwoord. Creatieve oplossing :D Het zou goed kunnen hoor, dat het aan de bouw van Femme ligt. Ze is ook nog zo in ontwikkeling. Mag ik vragen hoe je het verder vind liggen? Is het acceptabel (met opgerolde sokken :D) of beter kijken voor iets anders?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:30

Ik vind het keurig liggen - niet te lang, geen rommelige haren er onder, jij zit netjes...je hebt alleen de sensatie naar voren te vallen, of je ziet het als zodanig omdat de achterkant wat hoger is? (of omdat er geen hoge pommel aan de voorkant zit) Probeerden uit te maken of je daadwerkelijk naar voor valt of dat het optisch is... Ik vind het zelfs nog een lollige kleur op je zwarte paard :) Veel jonge paarden schieten dan aan de voor- en dan aan de achterkant wat omhoog... gaat vanzelf over. verder een heel leuk paard!!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:37

Is het een bekend euvel dat je bij veel op en af stijgen warrige haren bij de pommel kan krijgen? Pommel past verder wel goed.. Bloot op de rug.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:02

Het foute van Ghost kan natuurlijk ook zo besteld worden, met elke zitting, met wit scheerwol, zwart scheerwol of bruine synthetische wol :)

Er zit een gewone pad onder, met daar onder nog iets groens?? In elk geval is de pad niet groen, gelukkig.
Uiteraard komen er betere foto's als hij bij mij is!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:06

Bedankt Jennyxxx! Ben er ook onwijs blij mee!
Helenalena, ik weet niet of het een bekend euvel is, maar is je paard niet gewoon heel erg in de rui? Of zijn het geen losse haren?

Die Ghost is mooi! Ik heb ook een ghost geprobeert, zat echt heerlijk!! Maar helaas was hij voor mijn bijrijdster veel te groot waardoor zij er niet lekker in kon zitten.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:07

Er zijn piccolo modellen waarbij je met broekmaat 40 ook nog in kunt. Ik weet niet welke maat jij hebt (hoeft ook niet openbaar hoor!) en je bijrijdster, maar wellicht is dat nog een optie?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:10

@manongr: nee zijn geen losse haren.. echt warrig. De rest lag netjes recht.
Het was na een lange rit, waarbij ik 4x op en af ben gestapt. Nog nooit zo'n lange rit gemaakt en heb eigenlijk nog nooit die warrige haren zo gezien.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:10

Buitenzinnig schreef:
Er zijn piccolo modellen waarbij je met broekmaat 40 ook nog in kunt. Ik weet niet welke maat jij hebt (hoeft ook niet openbaar hoor!) en je bijrijdster, maar wellicht is dat nog een optie?

Hihi, staat een paar berichten hierboven, maar ik heb maat 44. Geen idee wat bijrijdster heeft maar ik gok 36/38, dus dat ligt ver uit elkaar. Maakt ook verder niet uit, want we zijn helemaal happy met onze barrydale *\o/*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:11

Excuses, overheen gelezen!
Komen in ene ook zoveel berichten, haha.
Fijn dat jullie helemaal happy zijn met Barrydale!