[FOTO] boomloos uitrusting

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [FOTO] boomloos uitrusting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:30

Als de andere kant ook zo laag hangt zeker 30 cm :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:39

Bedankt!

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:30

Afbeelding
Afbeelding

FRA zadel gekocht. Ben erg erg blij mee en pony zo te merken ook. Aangezien de meeste bokkers in dit topic er verstand van hebben ligt het goed?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:26

Ik vind het behoorlijk oversized. Zowel voor je pony als voor jouw billen. Daardoor ga je op de foto verder op de rug zitten dan achter de schoft waar het paard je normaal draagt.

Tamaar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:48

Ik ben altijd een stille meelezer :o
Nu heb ik een vraagje... Graag wil ik een bbp kopen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :?
Welke vinden jullie fijn en juist waarom die? :D

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:02

Tamaar88 schreef:
Nu heb ik een vraagje... Graag wil ik een bbp kopen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :?

Voorkeur van barebackpad is heel persoonlijk ik heb veel verschilene gehad. Waar veel om mij heen lamsvacht pads fijn vinden vind ik ze veel te glad. Mijn voor keur is bijv een sinpele suede pad. Ik heb nu zelf een Brockamp Support pad. Ga heel binnenkort een Feltzsattle uitproberen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:09

BBP's heb je in soorten en maten. Wat ik belangrijk vind is dat het kussen zo stevig is dat je geen duimindruk voelt (dus ook je zitbeenknobbels niet voelbaar zijn voor het paard) en dat het pad de vorm van de rug goed volgt. Die rechte platte dingen drukken vaak erg op de schoft als ze aangesingeld worden.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:22

Afbeelding
Hoofdstel nog niet om, maar mijn stip nog eens met z'n ghost quilty.

Ik zou graag een voorgevormde zonder schaap oid willen en dan is de Zoutewelle een hele mooie bbp.

Edit: kreeg net nog deze:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bliksem op 09-04-17 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:40

Wat een mooi kleurtje, je pony, Bliksem!

Tamaar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:39

Oké bedankt :D

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:16

Bralindy: oh oké, misschien vertekend de 2de foto ook wel een beetje. Is het zadel voor haar rug te lang?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:32

zoef123 schreef:
[ [url=m/IjMQHJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rxbXOL.jpg]Afbeelding[/url] ]

FRA zadel gekocht. Ben erg erg blij mee en pony zo te merken ook. Aangezien de meeste bokkers in dit topic er verstand van hebben ligt het goed?

Maat lijkt wat ruim, maar sommige mensen vinden wat meer ruimte fijner zitten. Verder heb ik het idee als ik die 2 foto's vergelijk dat het wel naar voren geschoven is.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:33

Daphneeeej schreef:
Tamaar88 schreef:

Voorkeur van barebackpad is heel persoonlijk ik heb veel verschilene gehad. Waar veel om mij heen lamsvacht pads fijn vinden vind ik ze veel te glad. Mijn voor keur is bijv een sinpele suede pad. Ik heb nu zelf een Brockamp Support pad. Ga heel binnenkort een Feltzsattle uitproberen.

Ik zat hier stevig op Christ basic plus (wel inlages geen wrongen). Had geen last van glijden. Maar gebruikte hem weinig dus toch weg gedaan. Het filzsattel ben ik ook erg benieuwd naar.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:13

Oké ik heb niet het idee dat het schuift maar zou kunnen. Ik maak vanavond even een voor en na foto. Bedankt voor reactie!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:29

Tamaar88 schreef:

In mijn zoektocht heb ik inmiddels de Barefoot Ride on pad en de bbp's van Christ gevoeld. Het fellsattel van Barefoot heb ik gezien. Mijn keuze is nu gevallen op de Brockamp Spezial in ponymaat (40 cm). Hier wil ik een pad met inlages onder gaan gebruiken voor de drukverdeling. Naast de leuke kleurtjes en redelijke prijs (200 euro) is deze pad van degelijke kwaliteit en ik zat er enorm stevig in door de nubuckachtige stof. Daarbij is deze bbp enorm licht en geen half zadel, zoals veel andere bbp's tegenwoordig. Nu nog een kleurtje kiezen... :D Binnenkort zal ik een foto plaatsen!

Tamaar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:45

Sonja89 schreef:
Tamaar88 schreef:

In mijn zoektocht heb ik inmiddels de Barefoot Ride on pad en de bbp's van Christ gevoeld. Het fellsattel van Barefoot heb ik gezien. Mijn keuze is nu gevallen op de Brockamp Spezial in ponymaat (40 cm). Hier wil ik een pad met inlages onder gaan gebruiken voor de drukverdeling. Naast de leuke kleurtjes en redelijke prijs (200 euro) is deze pad van degelijke kwaliteit en ik zat er enorm stevig in door de nubuckachtige stof. Daarbij is deze bbp enorm licht en geen half zadel, zoals veel andere bbp's tegenwoordig. Nu nog een kleurtje kiezen... :D Binnenkort zal ik een foto plaatsen!

Bedankt voor je reactie.
Ben benieuwd naar je foto

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:21

Ik heb mijn buurvrouw geholpen om te vinden boomloos zadeltje voor haar percheron merrie.
Wij hebben simpele norton boomloos gevonden. Zadel past prima op de merrie. Maar ik wil wel graag een goed dekje met inlagen kopen. Hebben jullie nog tips? Merrie is wat rond, maar met mooie dagen en onze ritten, ze zal wel wat meer op sport-percheron lijken ;)

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:33

Afbeelding
Boven is links voor en rechts na het rijden. Of heb in het nu sowieso te ver naar voren liggen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:56

Ik zou hem zelf iets naar achteren leggen. Je ziet nu dat de voorkant door de schoft omhoog geduwd wordt, er ligt wel erg veel schouder bedekt door het zadel en de singel zit heel dicht achter de voorbenen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:48

Charly is een heel klein Fjordje zonder spieren. Hier past geen zadel op waar ik ook nog op kan.

Na veel gepast te hebben, ook weer de aloude Startrekk, 2 modellen en maten gehad, heb ik mijn zoektocht naar een zadeltje gestaakd.

Voorlopig rijden we op een BBP en daaronder een lamsvacht met inlages.

Hier ligt t zadel er voor t eerst op, ondertussen heeft t de vorm van de rug aangenomen. :)

Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:58

Afbeelding

Zo de Filzsattel is binnen gekomen gister en vandaag even meteen kort op gereden. Wat een mooi maar simpele pad!(positief) Niet te veel poespas maar genoeg bescherming voor de rug van je paard! Doordat de filten vulling alleen aan de bovenkant zit zit je mooi smal op je paard doordat je benen goed kunnen aansluiten. Het zit wel iets gladder dan suede maar wel steviger dan lamsvacht. De vilten inlays zijn ook zo stevig dat er zeker geen puntdruk door komt van zitbeen knobbels.
Ik ben zo na de eerste rit toch wel heel tevreden al!

Hier kan je de dikte op zien en het ruggengraat kanaaltje (lijkt wat smal maar komt ook omdat hij over een stang hangt en dus wat naar elkaar toe hangt)

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:33

Mooi @daphneeeej! Die zou ik in de toekomst ook nog wel willen testen. ZE sturen dus ook naar NL? goed om te weten!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:36

darkadia schreef:
Mooi @daphneeeej! Die zou ik in de toekomst ook nog wel willen testen. ZE sturen dus ook naar NL? goed om te weten!

Ja voor 30.- euro kan je een week testen. Ze vragen je ook wat je voorkeuren van type, kleur en model is etc en dan proberen ze te kijken of ze zo eentje kunnen sturen als test zadel. Contact is erg fijn ook met de mensen van filzsattel! je krijgt dan dus een barebackpad en een filten singel er bij in lengte naar keuze om uit te proberen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:13

Ik mis een stukje aan de achterkant, lijk nu of je er zo vanaf schuift maar zo ervaar je het niet zo te horen +:)+

Vilt is trouwens gewoon met een V hè in het Nederlands.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:19

pmarena schreef:
Ik mis een stukje aan de achterkant, lijk nu of je er zo vanaf schuift maar zo ervaar je het niet zo te horen +:)+

Vilt is trouwens gewoon met een V hè in het Nederlands.

Hihi nee dat gevoel had ik totaal niet! Maar dat heb ik eigenlijk ook nooit gemist. Maar ik vermoed zelfs dat als je het voor stelt aan de makers dat je verdikkingen zou willen ze dat best met meerkosten zouden willen doen! Ze wilden ook de pad helemaal op maat maken voor 30.- extra. Ik ga hem nog een week flink uitproberen.