Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMaxi

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:20

Dat heb ik ook altijd begrepen. Dat je de lucht pas goed kan verdelen als je er op zit.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:48

Klopt
Maar Je kan wel zien of de pasvorm bij je paard past
En daarna gaat de fitter een en ander fine tunen aan je paard en jou als berijder

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:36

Afbeelding

mijn wow zadel past. vanavond bij de fitter geweest.
de kussens hebben tab dit was nu niet direct ideaal maar ze kon mij nu al zeggen met de slechte bespiering dat als dat over 2 maanden beter is die tab wel nodig is.
Ik ben super blij met mijn aankoop

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:51

koetjeboe schreef:
[ [url=m/pBzW2D.jpg]Afbeelding[/url] ]

mijn wow zadel past. vanavond bij de fitter geweest.
de kussens hebben tab dit was nu niet direct ideaal maar ze kon mij nu al zeggen met de slechte bespiering dat als dat over 2 maanden beter is die tab wel nodig is.
Ik ben super blij met mijn aankoop

Hoe bedoel je het zadel past.?
Een wow zadel met een bontje.?
Een goed passend zadel heeft geen lapmiddelen nodig.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:55

de foto is van gisteren toen was ik nog niet bij de fitter geweest en heb ik er met een bontje onder even mee gereden om te kijken of ik er zelf lekker op zat

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:23

gisteren helemaal vergeten te vragen. kunnen ze bij een wow ook ringetjes achter het zadel maken. voor zadeltassen bijv

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:18

Ja moet kunnen. Heb een wow gehad met ringetjes achter.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:36

Poeh, eindelijk een zadel weten te scoren voor maat 2 seat.

Ik kon de seat wel op kleinere kussens zetten maar dan zat ik met een zadel waar een kleine seat op grotere kussens zaten, wat niet zo mooi staat.

Alleen dat zadel heeft te kort aan olie gehad... dus seat is wat minder mooi maar goed! Dat zie je niet als je erop zit :+

Dus ben nu in bezit van 2 functionele zadels :+ whaha

Als iemand nog een mooi zadel zoekt!
dwg, alles maat 1. <<)

Alleen maat kopstuk is me onduidelijk. Er staat een rood rondje op? 0? O?
Heeft ook andere vorm dan mn eigen.

Oh ik zie het al op de website... denk een V en dan een maat 0.
http://www.wowsaddles.com/unique-featur ... ate-width/

Ik heb zelf een U maat 3

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:40

koetjeboe schreef:
gisteren helemaal vergeten te vragen. kunnen ze bij een wow ook ringetjes achter het zadel maken. voor zadeltassen bijv

Kim ik heb een tas voor achterop mijn zadel waar je geen ringetjes voor nodig hebt, blijft perfect zitten.
Aan de voorkant heb ik ook een handig tasje, die zit aan het ringetje voor het voortuig.
Ik heb toen nagevraagd of er ringetjes aan het zadel gemaakt konden worden, maar dat was best wel duur. Dit is een veel goedkopere oplossing.

http://outdoorruitersport.nl/webshop/za ... tas_engels

http://outdoorruitersport.nl/webshop/za ... eltas_mini

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:03

En het mijne is ook pas gemaakt
Kop ijzer UU erin ipv gewoon U

Kussens hadden opzich xdwg mogen worden maar dwg ging ook .
Blij blij

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:19

Vraagje: zijn er omgeving Zeeland goede maar betaalbare fitters? Zadel moet weer lucht hebben en een nieuwe boom. Dichtstbijzijnde die ik vind is in Roosendaal maar 110€ en bijkomende materiaalkosten vind ik toch wel een klap geld...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:42

xLes schreef:
Vraagje: zijn er omgeving Zeeland goede maar betaalbare fitters? Zadel moet weer lucht hebben en een nieuwe boom. Dichtstbijzijnde die ik vind is in Roosendaal maar 110€ en bijkomende materiaalkosten vind ik toch wel een klap geld...

Horsefocus (ook in Roosendaal) vraagt 80 euro excl reiskosten voor een consult. Ik heb zeer goede ervaringen met haar!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:46

Mrijn schreef:
Horsefocus (ook in Roosendaal) vraagt 80 euro excl reiskosten voor een consult. Ik heb zeer goede ervaringen met haar!

Dan kom je waarschijnlijk nog duurder uit als die 110 euro ....

xLes, zeeland als provincie zeeland of de plaats zeeland ? Geen nieuwe boom toch hoop ik ? Ik denk dat je headplate bedoelt ?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:58

Horsefocus had ik idd gevonden, die kwam op 110 uit zonder materiaal. Mijn vorige fitter wisselde die kosteloos om (Sibyl) maar ik begrijp dat dat hier niet standaard is?

God nee, gelukkig enkel de HP inderdaad. Het is de provincie Zeeland, kwartiertje voorbij Vlissingen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:01

Bij mij kwam eerst Lospaard en later Eleonora langs als fitter. Maar beide ook met dikke reiskosten erbij helaas.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:23

Klopt in Belgie worden de headplates gewoon gewisseld, tenzij de klant er echt opstaat om ze aan te schaffen.
110EUR is echt belachelijk hoog! Ik rekende destijds 60 euro (plus km vergoeding) Was dus wisselen van headplate en aanpassen lucht inbegrepen. Enkel materiaal, wat zelden voorkwam, zoals een kapotte luchtzak of singelstoten, werd wel aangerekend. Maar dat valt niet onder fitten, maar eerder reparatie.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:24

bulck schreef:
Klopt in Belgie worden de headplates gewoon gewisseld, tenzij de klant er echt opstaat om ze aan te schaffen.
110EUR is echt belachelijk hoog! Ik rekende destijds 60 euro (plus km vergoeding) Was dus wisselen van headplate en aanpassen lucht inbegrepen. Enkel materiaal, wat zelden voorkwam, zoals een kapotte luchtzak of singelstoten, werd wel aangerekend. Maar dat valt niet onder fitten, maar eerder reparatie.

Bulck, als je een beetje ongunstig woont ( lees : ver van fitters vandaan ) betaal je zo 60 euro of meer aan reiskosten. Dus dan wordt een consult al snel die 110 euro helaas.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:55

Maris schreef:
bulck schreef:

Bulck, als je een beetje ongunstig woont ( lees : ver van fitters vandaan ) betaal je zo 60 euro of meer aan reiskosten. Dus dan wordt een consult al snel die 110 euro helaas.

Euhm, normaal gezien reken je 0.20EUR/km (dat zijn gangbare tarieven, want dat is een onkostenvergoeding die ik bvb aan mijn personeel geef, en ik zit niet in het hippisch verhaal dan ;-)). Dus stel dat een klant 100KM ver woont, dan is dat nog maar 20 EUR. Dus stel dan nog 200KM, en dan ben je al een heel eind uit de richting en kun je je de vraag stellen of er geen andere fitters zijn, dan is het nog maar 40 EUR.
Ik stuurde zo'n klanten gewoon zelf naar de dichtsbijzijnde fitter. Want dat is toch te belachelijk dat je reiskosten, quasi gelijk zijn aan de fitkost? Tenzij ze er echt op stonden, maar bon die maakten er dan ook niets van.

* ik ben nu geen aardrijkskundig wonder, maar als ik vergelijk met Belgie denk ik dat je het met een 200KM wel van oost naar west zult kunnen doorkruisen. Van N naar Zuid zal dat mss iets meer 300 zijn?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:26

Je hebt gelijk, alleen die fitters rekenen ( dacht ik ) niet maar 0,20 eurocent per km .....
En 100 km rijden is dus al 200 km heen en weer.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:36

Maris schreef:
Je hebt gelijk, alleen die fitters rekenen ( dacht ik ) niet maar 0,20 eurocent per km .....
En 100 km rijden is dus al 200 km heen en weer.

Klopt, maar dan nog ga je er vanuit dat je de enige klant bent ;-).
Meestal groepeer je toch per regio x-aantal klanten?

Bon, ik vind het absurd dat je bijna meer gaat betalen aan reiskosten, dan aan het eigenlijke nakijken en of wat aanpassen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:44

Ik ken dat ook van andere zadelpassers hoor. Dat ze heen en terug rekenen. Ook ongeacht hoeveel klanten ze in de regio doen. En idd ook meer dan die 20 cent. Ze zijn er natuurlijk ook tijd mee kwijt maar dan nog...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:57

branki schreef:
koetjeboe schreef:

Kim ik heb een tas voor achterop mijn zadel waar je geen ringetjes voor nodig hebt, blijft perfect zitten.
Aan de voorkant heb ik ook een handig tasje, die zit aan het ringetje voor het voortuig.
Ik heb toen nagevraagd of er ringetjes aan het zadel gemaakt konden worden, maar dat was best wel duur. Dit is een veel goedkopere oplossing.

http://outdoorruitersport.nl/webshop/za ... tas_engels

http://outdoorruitersport.nl/webshop/za ... eltas_mini

volgens mij kan dat bij mijn zadel niet omdat het monoblad is.
Maar ik gebruik die ringetjes vaak niet eens voor zadeltassen. Maar knoop er nog wel eens een regenjas aan vast

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:36

Ik heb 2 slechte singelstoten.
Nu heb ik bij mijn fitter 4 nieuwe bruine singelstoten besteld.
Kosten €120,- %)

Is dit normaal.? Ik zet ze er zelf aan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:51

Ja ben bang van wel...
Volgens mij kosten stoten iets van €25,- per stuk als je goeie hebt, en goeie wil je wel met stoten...

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:16

Oke dank je wel Nouvel