Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:34

Mijn leenzadel is er vrijdag *\o/*

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:56

Wat krijg je Loes?

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:21

Ga eerst de wolgang omni en daarna de icon flight proberen!

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:28

Ik heb twee gebruikte icon stars om te mogen testen ivm de zitmaat, vanavond de 17,5 met korte wrongen getest.

Snel zeer tevreden ben ik nooit maar vanavond heb ik van elke seconde genoten!

Ook liep mn paard er erg fijn onder en kon hij makkelijker door zn hele lichaam buigen.

Eindelijk fatsoenlijk kunnen zitten en doorzitten en ik was zelf veel minder bezweet na een ritje, normaal zweet ik vrij veel maar ditmaal wel 40-50% minder!

Eindelijk een zadel waarin ik fijn kan zitten zonder constant met mijzelf bezig te zijn.

Het is een vrij gedwongen zadel maar niet storend dat ik er stijf van word, kan nog prima alle kanten op meebewegen, erg fijn!

Morgenavond ga ik de 18 inch proberen, helaas heeft deze lange wrongen wat vaak pijn gaat doen aan mijn knieschijven randjes (uitstekende randjes van de knieschijven).

IDtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:34

ik heb mijn zadel vrijdag ontvangen en ben er super tevreden van, het past als gegoten en zit super :-)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:48

Fijn IDtje!! Veel plezier ermee.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:05

Ik ken jou verhaal wittedirk, had precies hetzelfde gevoel, helaas was mijn zadel daarna heel anders..

Mijne gaat dus terug (is bij hen al even bekend maar ze hebben nog niet opgehaald).
Ik kon er echt niet fijn in rijden en mn paard liep er ook niet onder, had het idee dat het zadel niet hetzelfde was als met 'proefrijden'. Heb nog een ander zadel gekregen om te proberen maar die paste uberhaupt niet op mn paard dus dan wordt proberen lastig als ze al link wordt met erop leggen. :')

Ben vrijdag ergens anders geweest, en heb nu een zadel waar ik heel blij mee ben :D Helaas heeft deze niet de kniewrongen die ik van de custom zo fijn vond, maar ik kan er prima in zitten en nog belangrijker; ze loopt! :)

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:26

Hmm dus toch nog wel een aantal die het terugbrengen ondanks het proefrijden, maar het is zeker veel geld en belangrijk. Fijn dat je nu een goed zadel hebt, GWR.

Hier is vanavond op mijn leenzadel rijden, ga hierna nog 2 modellen proberen, ben benieuwd.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:19

Lees hier ook wel steeds meer dat mensen langer mogen proefrijden, ik heb echt in alle zadels toen een aantal minuten gereden en toen gekozen. Nu zie ik dat leenzadels eerst langer getest worden en dan pas besteld, is wel goed denk ik!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:20

Woensdag komt ons nieuwe zadel, ben heel benieuwd.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:30

Leuk! En mooi 'snel'.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:31

Ja precies 4 mnd

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:51

Oh daar hoop ik ook nog steeds op! Haha welk model heb je uitgekozen fokfanaat.

En idd bij ons op stal ook meisje die eerst een leenzadel test voor er eentje wordt aangeschaft. In haar geval was dat zo omdat ze niet zeker was over het zadel. Dan is dat wel mooi. En kan iemand die anders niet zou kopen over de streep trekken dus ook goede verkoop techniek die je tegenwoordig wel nodig bent.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:55

Icon flight.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:02

De Flight is volgens mij veruit de meest verkochte.

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:23

Precies, ik test eerst 3 modellen en dan pas bestellen. Fijne service, maar vergt wel geduld en tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:29

Nsvc schreef:
Precies, ik test eerst 3 modellen en dan pas bestellen. Fijne service, maar vergt wel geduld en tijd.

Achteraf denk ik had ik dat ook niet beter kunnen doen? Maargoed mijn advantage is nu in de maak bevalt ie niet gaat ie weer terug :j

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:29

Ja maar dan weet je wel zeker dat je ook echt fijn kunt rijden met zo'n zadel. Ik heb er even op gezeten en zat super, maar uiteindelijk zat in zo gedwongen dat ik na langer rijden echt last van mn rug kreeg. Als je langer kunt proberen kom je daar dus ook al achter voordat je besteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:33

GWR schreef:
Ja maar dan weet je wel zeker dat je ook echt fijn kunt rijden met zo'n zadel. Ik heb er even op gezeten en zat super, maar uiteindelijk zat in zo gedwongen dat ik na langer rijden echt last van mn rug kreeg. Als je langer kunt proberen kom je daar dus ook al achter voordat je besteld.

Ja daar ben ik dus ook bang voor. Want ik hou van gedwongen zit maar of ik dat na een buitenrit can 5 uur nog zo prettig vind? := Maargoed de optie om meerdere modellen langere tijd te proberen werd me niet aangeboden. Dus ik wist überhaupt niet dat het kon.
Hebben jullie er zelf om gevraagd of werd het voorgesteld?

In mijn leenzadel zit ik trouwens super en die heeft voor mijn gevoel geen gedwongen zit. Ik had eerst het gevoel heel "los" te zitten maar dat was na 2 keer rijden ook over :j

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:41

Blingh schreef:
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Want ik hou van gedwongen zit maar of ik dat na een buitenrit can 5 uur nog zo prettig vind? := Maargoed de optie om meerdere modellen langere tijd te proberen werd me niet aangeboden. Dus ik wist überhaupt niet dat het kon.
Hebben jullie er zelf om gevraagd of werd het voorgesteld?

In mijn leenzadel zit ik trouwens super en die heeft voor mijn gevoel geen gedwongen zit. Ik had eerst het gevoel heel "los" te zitten maar dat was na 2 keer rijden ook over :j

Buitenrit van 5u was ik sowiezo niet van plan met dressuurzadel haha, maar ik had na een half uur al last van mn rug, en werd elke dag erger. Dat had ik met 10min proberen dus niet..
Maar die optie van langer proberen heb ik ook niet gehad, denk dat dat iets van de laatste paar weken is, en vind het een goed idee van custom! Denk dat je dan beter weet wat je besteld en ze dus nog minder retour krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:43

Ik kan niet in een vz zadel rijden en spring al helemaal niet. Ik heb nog een tijdje semi boomloos geprobeerd maar dat was het ook niet. Ik wil gewoon m'n dressuur :))

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:53

Haha het kan ook wel hoor, maar ik zit liever in een vzh of spring buiten, mochten ze een keer aan de kant schieten oid zit ik tenminste niet met die lange beugels ed :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:57

GWR schreef:
Haha het kan ook wel hoor, maar ik zit liever in een vzh of spring buiten, mochten ze een keer aan de kant schieten oid zit ik tenminste niet met die lange beugels ed :P

Ohhh haha ja Rogan reageert misschien minder snel als een warmbloed. Ik voel het vaak wel aankomen :j

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:03

Paard heeft echt een moeilijke rug en ook al wat problemen gehad met een ander zadel. Vandaar dat de zadelmaker ons aanraadde deze 3 te proberen. Hij durft namelijk geen garantie te geven dat ze allen perfect passen en paardlief er geen last van krijgt. Natuurlijk heb je die garantie nooit, maar omdat ze al problemen gehad heeft zijn we extra voorzichtig. Vandaar deze uitprobeer periode.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:50

Citaat:
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Want ik hou van gedwongen zit maar of ik dat na een buitenrit can 5 uur nog zo prettig vind?

Ik kan met mijn Wolfgang Solo prima ritten maken van 4-5 uur, geen enkel probleem. Kan er ook een heerlijk rengalopje mee doen ;-) En heeeel af en toe maak ik ook een heel laag sprongetje (heb een fries en die springt niet echt). Kan allemaal best hoor.
Toen ik een jaar geleden voor custom koos heb ik een aantal types uitgeprobeerd. Er waren toen een stuk minder verschillende types als nu en voor mij vielen de Icons eigenlijk al af vanwege de prijs en omdat ze een minder gedwongen zit hebben als de Wolfgang. Ik heb toen meteen een leenzadel gekregen, zelfde type als ik besteld had. Toen ik mijn eigen zadel kreeg merkte ik wel heel duidelijk het verschil tussen een ingereden (leen) zadel en een gloednieuw zadel, maar na een week was ik aan mijn nieuwe zadel gewend en ben nog steeds ontzettend blij met mijn Custom ;-)