ook een idee,alleen,ik rijd veel/lang buiten...ook door modder... ben dan bang dat ik het niet goed schoon krijg..
pleiada
Geplaatst: 24-08-12 19:27
Die heb ik toevallig net gekocht,maar dan een ander merk..Helaas is die niet elastisch en de trixant(schrijf ik het zo goed?)wel,dat vind ik wel een voordeel
Cambiar
Geplaatst: 24-08-12 20:50
pmarena schreef:
Ik heb eventueel nog een nieuwe 50 cm Tixerant singel met bruine lederen uiteindes te koop voor de liefhebber
Ik wil hem wel kopen, moet gewoon even nameten of het past voor m'n Anda'tje.
Heb via PB ook een reactie gehad, hij is nog helemaal nieuw met kaartjes eraan, kan zo de winkel in, met bruine uiteindes. Winkelprijs is 175 euro en vanwege de nieuwstaat wil ik er toch nog wel 125 euro voor. Dan kan ik dat bedrag weer in het spaarpotje voor een langere voor mezelf stoppen
Baal, baal, baal! Er stopte net een busje van een pakketdienst voor mijn deur. Yes, dacht ik, mijn lammetje wordt nu al bezorgd! Helaas, het was een bestelling vitaminepillen. Ook nuttig, maar lang niet zo leuk...
mariska32
Geplaatst: 25-08-12 20:10
ik heb een vraag over de iberica. met terugzoeken kwam ik steeds verschillende meningen tegen dus vandaar hier nogmaals de vraag. kan en mag je lichtrijden met dit zadel?
ik wil een testzadel aanvragen maar alleen als je de beugels mag gebruiken.
Ja het kan en het mag. Of je het altijd moet doen is een andere vraag. Ik heb zelf het idee dat mijn paard er totaal geen hinder van ondervindt, maar dat kan natuurlijk per paard wel verschillen. Er is geen drukverdeling dus de druk komt allemaal op de band waar de beugels aan hangen.
Het kan en mag idd, ik doe het ook en ook mijn paard heeft er geen last van. Laat zijn rug fijn los en stofzuigt er op los
mariska32
Geplaatst: 25-08-12 22:32
super! heb net een testzadel aangevraagd bij buitenzinnig. ik hou wel van apparte dingen.
Kwetal
Geplaatst: 25-08-12 22:44
mariska32 schreef:
super! heb net een testzadel aangevraagd bij buitenzinnig. ik hou wel van apparte dingen.
BuitenZinnig heeft weekeind, maar Don zit wel achter de computer
Het hangt inderdaad hoe je paard er uit ziet en hoe jij lichtrijdt. Er zijn ruiters die op de dijen steunen en minimaal uit het zadel komen en er zijn ruiters die vol in de beugels steunen en bovendien nog met een zwaai en veel kracht in de beugels staan bij elke pas. Dat laatste raadt ik op geen enkel zadel/paard aan en zeker niet op een Velzadel (of gebruik maken van een extra pad met inlagen, maar dan nog.... )
mariska32
Geplaatst: 26-08-12 09:32
ik ben gelukkig geen beugeltrapper.
paard is een grote maat arabier,wel het type met schoft en momenteel helaas weinig bespiering. [wegens te veel vetjes voor huidig zadel]
pleiada
Geplaatst: 26-08-12 10:10
Een van mijn paarden loopt niet fijn onder mijn trekker en haar rij ik altijd met de christ,vaak zonder beugels maar buiten met..Ze heeft wat spierproblemen door de afvalstoffen die slecht worden afgevoerd en is daardoor erg gevoelig en spant snel,maar met de christ loopt ze nog het beste moet ik zeggen..Zelf ben ik een beetje onzeker over het met beugels rijden dus ik ga nu toch heavy duty inlages proberen,dus dat dus voor jou ook altijd nog een mogelijkheid
Kwetal
Geplaatst: 26-08-12 11:10
Mijn paarden zeuren eigenlijk bij geen enkel (boomloos) zadel dat ik gebruik(t heb), maar ik moet echt toegeven dat ze het makkelijkst bewegen met de Iberica en dat ik daar ook heel erg fijn op zit
De Butterfly met nog een Chrust westernpad met HD-inlages eronder bevalt ons beiden momenteel echt het beste, het blijft een heerlijk wolkje om in te zitten
Nu nog de aangepaste versie ontvangen, wellicht langere en lederen singelstoten er aan laten zetten (hoe lang waren de originele ook alweer Don? ) en een Tixerant singel van de juiste lengte er aan.... en dan zijn we helemaal klaar.
Weidegenootje gebruikt mijn Barefoot Arizona met wrong-seatsaver nu
Ik zou gisteren nog even met de iberica rijden, zit ik er net op, blijkt het paard kreupel in draf. oliebol. Morgen word mijn nieuwe zadel afgepast, dus stiekem heb ik nog hoop dat ze dan goed loopt, het zou zonde zijn om hem stilstaand te moeten afpassen.. Niks te zien en te voelen aan het been, dus ik hoop dat ik snel weer aan de slag kan.
Ik heb dat enkele rondje gisteren nu voor het eerst met beugels gereden, dat was echt even wennen! Voor mijn gevoel zat ik lang niet zo vast als ik zonder beugels zat. (nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen!)
Kwetal
Geplaatst: 26-08-12 21:13
Oh, wat vervelend Zorro! Enig idee waardoor?
DeSprinkhaan
Geplaatst: 26-08-12 21:26
ppf, kan ik een iberica bestelen, alles goed, zeker van mijn keus... is bruin op, zucht
Ik denk dat ze zich iets verzwikt heeft, het is door de regen wat glad in het weiland, en de dames mogen graag wat rennen en springen met zn 3en.. Vanmorgen mijn nieuwe zadel afgepast en maar even gelongeerd, want ze liep helemaal goed. Denk dat ik er morgen maar gewoon weer op klim als ze dan aan de longe nog goed loopt, misschien is het gewoon van korte duur
Nu word het alleen lastig wat ik pak met rijden, de iberica of mijn nieuwe zadel
Balen voor je spinkhaan, wachten duurt altijd net even wat langer als je iets heel graag wilt
mariska32
Geplaatst: 27-08-12 19:57
morgen gaat mijn test zadel op de post dus woensdag/donderdag zou het kunnen komen. ben benieuwd wat mijn speklapje er van vind.
Vandaag voor het eerst een wat intensiever ritje met veel draf en wat galop gedaan; ik op paard, vriend op skeelers. Ging prima. Niet heel ver, 5,2km, maar conditie van paardje moet weer wat opgebouwd worden.