Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Floortje_89 schreef:Ik kan hem wel vrij ver indrukken, maar niet helemaal naar de onderkant. Nouja, volgende week komt de fitter dus we wachten nog even af. Hopelijk kan ze het eea oplossen en heeft het met het zadel te maken, want anders moeten we verder zoeken.
Wat vervelend precious, naar voren schuiven is natuurlijk killing, dan lopen ze zich echt ''vast'' tegen het zadel.
my_precious schreef:ik vraag mij zelfs af de mensen die tevreden zijn met hun wow zadel, wel kritisch kijken naar hun zadel en naar de bewegingen van hun paard.
Remember schreef:my_precious schreef:ik vraag mij zelfs af de mensen die tevreden zijn met hun wow zadel, wel kritisch kijken naar hun zadel en naar de bewegingen van hun paard.
Nou, dat is me nogal een uitspraak![]()
Ik vind je echt heel erg negatief over het zadel en de fitters, dat begrijp ik op zich ook wel in jouw situatie, maar om alles over 1 kam te scheren? Ik heb hiervoor ook moeite gehad om het zadel minder schuivend te krijgen op een erg rond geribt paard met weinig schouder maar heb door heel veel overleg met de fitter en kleine aanpassingen toch maar weer proberen, dat zadel goed gekregen. Maar dat was wel meer werk ja en niet heel makkelijk. Op het paard dat ik nu heb ligt hij veel stabieler.
Ergens heb ik ook het idee dat de verwachtingen bij een Wow op een bepaalde manier buiten proportie hoog zijn. Natuurlijk moet het passen, maar het lijkt niet te accepteren dat het in sommige situaties níet het ideale zadel is, dat is toch geen schande?
Remember schreef:Trekt je slof dat zadel niet nog eens extra naar voren? Als die niet strak gezeten heeft zou je namelijk nooit zo'n schuimplek gehad hebben..... Zadel lijkt achterop inderdaad teveel gevuld, maar ik vind dat dat nogal eens vertekend met Wow's, daar moet je echt op zitten om het te kunnen beoordelen.
Remember schreef:Schuim ontstaat waar wrijving en dus druk is, je slof zit helemaal onder het schuim maar op de hals waar de teugels langs gelopen hebben zit niks? Dat zadel is daardoor echt wel meer naar voren gekropen hoor
Zinzi_jewel schreef:Ik ben een zeer tevreden wow gebruiker en wil er straks ook een op mijn jonge paard . Liefst zou ik ook een willen voor mijn dochter en haar pony . Maar dat zou een gebruikt zadel moeten zijn .
Lees hier 6 fitters , er zijn volgens mij maar amper 6 wow fitters in NL en België .Iedereen kan zich fitter noemen en een poging wagen om je zadel aan te passen , maar niet iedereen kan echt wow doen .
Had toch het aanbod van je fitter aangenomen dat ze het nog eens wilde proberen . Je had de vroige keer niet hoeven te betalen , dus dat is eigenlijk netjes gedaan van haar ...
Je zadel is veel en veel te hard opgepompt . Zie je zo . Krijg je skippy bal effect .
Dan bounce je gewoon alle kanten op , dat het dan schuift vindt ik niet raar .
Mijn zadel ligt altijd goed , alleen met opstappen schuift het iets , met een opstap hulp in de vorm van een krukje blijft het goed liggen .
Heb een erg ronde merrie , me weinig plaats op de rug .
De wow was het 1e van de 5 nieuwe zadels wat voor ons als combinatie super lag enligt .