WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:35

Amai Zinn, heb je dan zo'n breed paard?

Zinn

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:45

nee :') maar ze heeft die ruimte op haar rug blijkbaar wel nodig...
ze is een trakehner x engels volbloed en fijn gebouwd...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:46

Hmm ja, het kan natuurlijk vertekenen. Mijn Arab ziet er op het eerste zicht ook niet zo breed uit, maar hij is het wel. Maar dan toch niet zo breed als jouw paard! :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:00

het kan er ook wel mee te maken hebben dat mijn paard op zich super gevoelig is hoor, en dan bedoel ik echt op alles, op zweet, op vliegen, op pijntjes, dekens,...dus op zich (anatomisch gezien dan) heeft ze misschien die breedte niet nodig, maar voelt het voor haar gewoonweg fijner en beweegt ze daardoor beter...ik verschiet van niks meer bij dit paard :') Want bij het testen heb ik dan verschillende kussens geprobeerd en die waren dan telkens nét niet..zie liep al stukken beter, maar nét niet goed genoeg...en nu gelukkig wel :)

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:19

Welke zadelpasser heb je Zinn?
Hey dat is toevallig. Ik heb ook een Trakehner (Gribaldi uit een volbloed moeder). Dit paard was ook een bezienswaardigheid voor de passer met een stagiaire kwam. Het paard heeft wel een goede schoft maar wordt snel breed net daaronder, terwijl het verder een fijn gebouwd paardje is. Wij kregen ook kussens met tabs en headplate 2. Ons andere paard is grover en breder in zijn geheel maar is tengerder rondom de schoft en heeft daarom een zadel zonder tabs en hp1. Beide zadels zijn nu perfect op de paarden afgestemd. Pas laten doen door Kerry. Hou even vol he Zinn. Het is misschien effe een gedoe zijn en misschien moet je je passer nog eens terug laten komen maar dan zul je er hartstikke blij mee zijn. Let er zelf op dat het zadel netjes achter de schouderbladen blijft. Mocht dat niet het geval zijn dan de singelstoten wat aan laten passen. Ik heb een dressuur en een veelzijdigheidszadel en beide liggen ze nu netjes achter het schouderblad,.. zo'n 3 cm. Ik heb het dressuurzadel ook OP de schouderbladen zien liggen. Die zadelpasser (niet Kerry) vond dat geen probleem maar ik wel. Ik wilde het net zo vrij hebben liggen als mijn andere wow. Kerry heeft dat allemaal prima passend gemaakt. Dus hoe onbekend alles aan WOW ook is. Blijf zelf kritisch en stel je eisen. Het is immers een heel duur zadel! Heel veel plezier ermee!!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:24

Ik heb ook gezegd dat ik absoluut niet wil dat het zadel ook maar een cm naar voren schuift, dat vind ik echt niets vind en mijn al o zo overgevoelige paardje dus ook niet, ook al gaf mijn fitter idd ook aan dat dit bij wow geen probleem geeft. Bij het testen bleef alles ook een klein beetje schuiven, maar deze ligt als een huis, schuift geen mm! Dus daar was ik al heel blij mee :j en idd ook een beste schoft en heel breed vlak er achter/onder...ik heb geen idee welke headplate er nu in zit trouwens. ook aan die singelstoten heeft ze iets gedaan hoor, weet niet juist wat.
Laatst bijgewerkt door Zinn op 26-08-11 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:27

Komt Eleonora bij jou Zinn?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:31

nee, equilotus

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:36

heeft jou merrie een grovere schoft en ruggengraad zinn, welk kussen heb je nu?
Dit heeft mijn merrie die is vrij schraal maar heeft wel een brede en grovere ruggengraad heeft dus ook een extra breed kussen incl tab en stitchline

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:46

nee de schoft en ruggengroot zijn niet grof, ze is qua bot wel fijn gebouwd om het zo te zeggen :P maar vrij hoge schoft vergelijken met hoe ze verder gebouwd is. Ruggengraat op zich is zelf smal te noemen, maar de spieren rond de scchoft zijn heel breed en uitgesproken.
ik heb geen idee welke kussens ik juist heb :n in ieder geval is het extra breed gemaakt ofzoiets

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:54

jammer dat je niet weet wat je nu hebt, heb je dit niet gevraagd of gezien op je kussens?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:56

staat dat daarop ? :') ik heb nog geen factuur gekregen, ik veronderstel dat daar wel alles op staat? ik heb uiteraard wel uitleg gevraagd , maar ze heeft geen letterlijke namen genoemd

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:04

? Geen factuur? Hoe heb je dan garantie
ja er staat op de kussens welke het zijn :))

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:07

wellicht kunnen jullie me helpen...

ik heb op dit moment n merrie van 15 maandjes...dus t is nog een ver van mijn bed show...maar k zit toch rustig te kijken naar eventuele zadels enzo... nu lijkt me een wow zadel ideal voor een jong paard omdat hij steeds weer aangepast kan worden...Maar is het wel echt zo ideaal voor mijn merrie die tegen die tijd 3,5 is ?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:13

ik heb dr ook 1 voor mn 3 jarige waarom zal deze voor je jonge paard niet geschikt zijn?

Ik vind ideaal, aanpasbaar en goede drukverdeling :))

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:15

k zit meer met...had je deze al gelijk bij het inrijden? of reed je in met een ander zadel ?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:16

Seven schreef:
? Geen factuur? Hoe heb je dan garantie
ja er staat op de kussens welke het zijn :))

die komt nog, pc van fitter was gecrasht...

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:19

Mijn paard heeft ook met 3.5 jaar een wow gekregen, een betere keus van zadel had ik niet kunnen maken.
Voor mijn paard niets anders meer!

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:25

Het is wel een zadel dat echt kan meegroeien met je paard. Hoef je maar één keer een zadel te kopen. Het allereerst inrijden zou ik met een ander zadel doen. Je wilt immers je wow-zadel heel goed uit kunnen proberen op je paard, in stap draf galop op een paardje dat zich een beetje wil géven. Het is voor iedereen fijner als dat allereerste begin achter de rug is voordat je een zadel gaat kopen. Bij een wow moet je er ook echt op! Je kunt het niet vanaf de grond passen ivm de luchtkussens. Het zadel moet mooi om je paard passen als je erop zit. Als er niemand op het wow-zadel zit ligt het zadel bovenop je paard ipv eromheen. Inderdaad een beetje ballonnerig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:30

mijn merrie wordt wow beleerd zou niet weten waarom ik dr eerst een ander zadel op zal leggen, heb eerder een ander paard ook met wow beleerd en dat ging super.

Je kan met je fitter overleggen hoeveel lucht je eerst er in doet als je bijv begint met longeren met zadel. Als je echt wil gaan zittten etc zal je eerst gaan leunen etc en even zitten niet echt rijden wanneer je paard gewent is aan zitten en bijv stappen kan je ook je lucht aan laten passen.

Zo hebben we het ook met het andere paard gedaan daar kon je al wat op leunen dus zo konden we al wat zien hoeveel druk dr op zou komen :)

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:33

Kijk, jij bent een ervaringsdeskundige. In goed overleg met je fitter kom je er zo ook wel aan uit!
Maar als je zelf nog niet goed weet hoe wow zit en of je zo'n zadel wilt ....das best moeilijk.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:40

nou k wil boven al n zadel wat past...en blijft passen...en voel er weinig voor steeds n nieuw zadel te kunnen kopen, geef ik liever in 1x goed veel geld uit:$

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:48

:o deskundige is iets te, de eerste keer was puur een test maar dat paard ging vreselijk goed ben heel benieuwd hoe de merrie op alles gaat reageren.

Je hebt helemaal gelijk malih, liever in 1 x goed dan steeds weer wisselen van zadels. Ik zweer bij wow voor mij niet meer iets anders

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:49

ben al hard aan t sparen... wat kosten ze gemiddels ongeveer ?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:57

2800 euro