Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:59

Wie kan mij helpen, weet iemand waar je de bitclips apart kan krijgen?

Raja

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:05

geen idee...
kun je die niet los bestellen bij Horsewaredekens.nl?

en anders heb ik nog een paar over...
heb 2 hoofdstellen en gebruik geen bitclips :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:03

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:00

thx ;-)

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:45

Cambiar schreef:
thx ;-)

voor het geval ze niet reageren op je mail: ik ging in de eerste instantie voor de barefoot contour en heb hun gemaild.. tot 2x toe geen reactie. toen heb ik h'm gekocht bij een ander verkooppunt. Ze hebben nooit iets laten horen. heeeeeeel vreemd. hopelijk is dat niet bij jou het geval.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:46

Als je van iemand tot twee keer toe geen reactie krijgt, zou het zomaar kunnen dat er iets niet goed gegaan is met je mail... denk ik dan ;) .. of je zou om je heen moeten horen dat er meer mensen slechte ervaringen hebben met een bepaalde leverancier... denk ik dan ;)

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:54

nienke07 schreef:
Als je van iemand tot twee keer toe geen reactie krijgt, zou het zomaar kunnen dat er iets niet goed gegaan is met je mail... denk ik dan ;) .. of je zou om je heen moeten horen dat er meer mensen slechte ervaringen hebben met een bepaalde leverancier... denk ik dan ;)

a je leeft dus toch nog ;)
ik heb je 2x gemaild (zoals je ook vraagt op je site), toen ben ik afgehaakt... ik zeg niet dat ik 'slechte ervaring' met je heb. ik zeg alleen dat je bij mij niet had terug gemaild.... ik zag later dat je ook op bokt zat en al even niet actief was (het staat me bij iets van 2 maanden), dus toen dacht ik dat je misschien wel 'tijdelijk' inactief was ook met je site... dat kan natuurlijk altijd door omstandigheden. ik ben in ieder geval verder gaan zoeken. Wel lastig voor je denk ik dat de mail niet altijd goed gaat. zo loop je toch wel klanten mis. Maar goed. Succes met je nieuwe klant voor de micklem in deze topic :) dat zal nu vast en zeker goed gaan!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:20

Wie heeft er een Micklem bridle cob-size?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 08:39

't Was gewoon om te weten hoe lang dat schuine stukje is van het neusriem gedeelte naar het bakstuk. 't Is voor een Spaans type paard, zou het even willen nameten. Kan iemand dat eens voor met meten aub? Thx!!

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:27

Cambiar schreef:
't Was gewoon om te weten hoe lang dat schuine stukje is van het neusriem gedeelte naar het bakstuk. 't Is voor een Spaans type paard, zou het even willen nameten. Kan iemand dat eens voor met meten aub? Thx!!

ga ik voor je doen!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:35

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:22

YvonneNEL schreef:
nienke07 schreef:

a je leeft dus toch nog ;)
ik heb je 2x gemaild (zoals je ook vraagt op je site), toen ben ik afgehaakt... ik zeg niet dat ik 'slechte ervaring' met je heb. ik zeg alleen dat je bij mij niet had terug gemaild.... ik zag later dat je ook op bokt zat en al even niet actief was (het staat me bij iets van 2 maanden), dus toen dacht ik dat je misschien wel 'tijdelijk' inactief was ook met je site... dat kan natuurlijk altijd door omstandigheden. ik ben in ieder geval verder gaan zoeken. Wel lastig voor je denk ik dat de mail niet altijd goed gaat. zo loop je toch wel klanten mis. Maar goed. Succes met je nieuwe klant voor de micklem in deze topic :) dat zal nu vast en zeker goed gaan!

Tja geen klachten hier hoor. Alleen een in die periode wat langere levertijd.... Maar ik ben uiterst tevrede met mn Micklem hoor Nienke! :) *\o/*
Ieder keer op wedstrijd hoor ik, 'oh wat een apart hoofdstel, wat mooi' Tja..... *D Ik ben er gewoon erg content mee.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:00

Fijn Margriet... en ja.. die levertijd.. tenenkrommend soms en buiten mijn bereik.. Zo ook nu weer.. o.a. zwarte cobs besteld.. er komt een hele doos.. maar geen zwarte Cobs.. blijken BIJ NAVRAAG half december pas weer leverbaar... pfffff....

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:30

Toendertijd (ik praat over twee jaar terug) waren ze echt nét op de markt en had Horseware al een 'leveringsproblemen'. Maar eigenlijk is dat ook wel voor mij een voordeel geweest. Anders had ik nu waarschijnlijk een zwarte gehad.....de bruine versie waren minder in trek := Ben ik ff blij. :D

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:40

Nienke; ik even blij dat ik h'm 2de hand heb kunnen kopen. anders had ik je weer gemaild, maar dan deze keer voor de micklem cob zwart :) ... mocht ik nog wat nodig hebben voor bijvoorbeeld m'n micklem dan weet ik je te vinden. je zit aardig dichtbij!

Margriet; jij was er dan ook al snel bij... vanaf het begin! hoe ben jij op dit hoofdstel gekomen dan?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:43

Hihi, ik wilde een ook een zwarte pony. Toen Nienke zei dat die even niet leverbaar waren werd het een bruine.
Dus dat was eigenlijk heel fijn, want ben nog steeds blij dat ik een bruine heb.
Bevalt mij heel goed. Als ik een hoofdstel gebruik altijd die. En als die bij mijn jonge pony in de toekomst gaat bevallen krijgt hij er ook eentje.

Ik heb hem ook vanaf vrijwel begin inderdaad. Vooral ook sidepull sprak mij aan in ponymaat. Die zijn er niet zoveel.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:05

@ Yvonne: Ik denk via dit topic en via de site van Horseware. Toen ik de filmpjes op you tube zag, was het niet meer de vraag, 'ga ik dit hoofdstel kopen, nee WAAR kan ik dit hoofdstel kopen'.

@Dyonne: zelfde schuitje :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:07

Myca schreef:
@Cambiar, hier kan je wat maten vinden:
Ik zie dat het schuine stukje er niet bij staat

Afbeelding

Bron is: http://www.mzm-geestig.nl/micklem/maten.html

Thx ;) , maar ik heb deze tekening, vandaar dat ik de afmeting zoek van het schuine stukje :D . Echt niemand die kan helpen? Ik maak ze zelf voor mijn eigen paarden, handgenaaid. Vind de Micklem echt super duur voor een hoopje riempjes, het leder wat ik in m'n handen gehad heb was dan nog erg stijf en niet van super kwaliteit, althans deze met het ringetje was echt een stijf ding. Ik durf te wedden dat het dan nog machinegenaaid is allemaal...
Ik doe er ook wat Portugese gespen aan, zodat het bij m'n Portugese zadel past.
Hoopte dat iemand de maat kan geven, anders moet ik improviseren...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:18

Cambiar, ik heb een Multi en een Competition. Het leer van de Multi is in het begin wel stug, maar ik heb hem gewoon ondergedompeld in de olie, daar werd hij wel soepel van. Als je ook bitloos wilt rijden, moet hij wel stevig zijn. Die Competion is een stuk soepeler.

En... Als jij zo'n handige knutselaar bent. Denk je dat je er dan t.z.t. ook een Multi-achtige van Biothane kan maken? Met clips om het bit aan te hangen, zodat je hem ook voor TREC kunt gebruiken?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:21

Ach Cambiar, beter duur? dan niet te koop zeg ik altijd. Ik ben niet handig om zelf mn hoofdstellen te maken. ;)

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:40

YvonneNEL schreef:
Cambiar schreef:

ga ik voor je doen!

wel even lezen he :P . ben het vandaag vergeten. morgen weer een dag.... ik zal het even opschrijven :D. wat fijn dat je zo handig bent!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:24

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:29

Myca schreef:
Cambiar, ik heb een Multi en een Competition. Het leer van de Multi is in het begin wel stug, maar ik heb hem gewoon ondergedompeld in de olie, daar werd hij wel soepel van. Als je ook bitloos wilt rijden, moet hij wel stevig zijn. Die Competion is een stuk soepeler.

En... Als jij zo'n handige knutselaar bent. Denk je dat je er dan t.z.t. ook een Multi-achtige van Biothane kan maken? Met clips om het bit aan te hangen, zodat je hem ook voor TREC kunt gebruiken?

Ik heb biothane zien liggen toevallig bij m'n leraar en geloof me of niet, ik dacht er ook aan, omdat er dan geen diertje moet voor sterven... een vegetarisch hoofdstelletje :D
Ik ga het eens na, leuk dat je ernaar vraagt ;-).
Inderdaad, voor bitloos moet het stevig zijn. ik dacht al dat de competition soepeler was. Als het stevig moet zijn, dan gebruik ik twee stukken leder die ik aan elkaar naai. De bruine met de decoratie in de link is zo gemaakt.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:53

Dat ziet er netjes en mooi uit!

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:55

cambiar@ hai. vandaag heb ik eraan gedacht! net opgemeten:
binnenzijde is 9,3.
buitenzijde is 11 cm.

Wil je de hoek ook weten? dan moet ik even een meetlatje meenemen voor de grade

leuke dingen heb je gemaakt zeg! echt tof. als het met biothane is gelukt ben ik misschien een volgende klant :)