LV19952 schreef:Goedemorgen,
Een tijdje terug gaf mijn zadelmaakster aan dat ik het beste voor een andere (langere, ander model) singel kon kijken. De singel die ik nu heb is alweer te kort geworden. Daarnaast zit er een buikflap aan die naar voren wijst maar komt de druk alleen op het achterste stuk te liggen. De druk wordt dus niet mooi verdeeld. Afgelopen weekend heb ik eens een foto gemaakt van voor het rijden en van na het rijden en merkte op dat er toch wel het een en ander schuift en ik heb het vermoeden dat het inderdaad door de singel komt. Ik heb nu een singel van 75 cm. Ik kon even geen betere foto vinden van de singel dan deze:
[ [url=m/KW0cxU.png]Afbeelding[/url] ]
Voor het rijden:
[ [url=m/SGrKNC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het rijden:
[ [url=m/MjEzmh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wie kan mij helpen aan de perfecte singel? Paard heeft een gevoelig huidje dus het moet echt een zachte leren singel zijn. Zelfs van echt wol kreeg ze mega schuurplekken.
Heel eerlijk, je zadel ligt achterover, en ik vermoed dat het daarom schuift. Ik kan met alles wat eronder zit niet beoordelen of het zonder de pad en onderlegger wel zou passen. Maar je zadel is aan je singel aan het trekken, niet andersom.
Kijkend naar het model van je paard zou ik voor een simpele rechte singel gaan met een beetje elastiek aan beide kanten, en 5 cm langer lijkt me ook geen overbodige luxe. Asymmetrische singel heb je niet nodig voor dit paard. De Barefoot leren elastische singel is een hele mooie, heel comfortabel voor het paard ook.