Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:De neusriem mag idd nog een gat hoger is goed te zien aan dat je bij de sperriem tenopzichte van het bit nog heel veel ruimte hebt voor een gat omhoog. De neusrien ligt ook te laag op de neus (moet bij voorkeur gewoon meer als hoge neusriem liggen.)
laura1705 schreef:Daphneeeej schreef:De neusriem mag idd nog een gat hoger is goed te zien aan dat je bij de sperriem tenopzichte van het bit nog heel veel ruimte hebt voor een gat omhoog. De neusrien ligt ook te laag op de neus (moet bij voorkeur gewoon meer als hoge neusriem liggen.)
Ok bedankt, zal dit proberen. Maar dit model hoort toch als lage neusriem te liggen?
MyChoice schreef:[ [url=m/3JExF0.jpg]Afbeelding[/url] ]
De te korte aansnoerriem opgelost met een clip. Maar twijfel nu over de neusriem. Voor het mooie en fijne zou ik die liever een gat lager hebben, maar dan komt hij bij de onderste riem niet uit. Misschien dat ik de neusriem in maat full moet bestellen, maar de kans is groot dat die dan weer te smal is. Handig zo'n paard dat breedte xfull heeft en lengte full.
ingaa schreef:Dat Montar hoofdstel is erg mooi, jammer dat de maat niet goed valt.
Heeft hier iemand ervaring met de kieffer ultrasoft Amy? Vooral de zachtheid van het hoofdstel spreekt mij erg aan, mijn nieuwe merrie heeft een erg dun huidje.
[ [url=m/gdeWYh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb nu een jump off model voor haar maar deze krijg ik helaas niet fijn afgesteld.
Utixo schreef:Is dit een originele? Hij mag sowieso veel meer omhoog, maar ik denk dat de pasvorm voor jouw paard ook niet helemaal lekker is.
Lenexa schreef:@pally
[ [url=m/B1vITT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een full, bij mij zit ie zo. Wil je de lengte van ringetje tot ringetje weten? Als ik er aan denk kan ik morgen even voor je meten.
vera_pino schreef:Ik heb ervaring met de Amy, erg fijne hoofdstellen. Voor 2 trainingspaarden in gebruik. Blijft mooi nu een jaar in gebruik. Zacht en netjes overal onderlegd dus geen metaal wat de huid raakt.
Even in mijn berichten terug zie je een foto
ingaa schreef:vera_pino schreef:Ik heb ervaring met de Amy, erg fijne hoofdstellen. Voor 2 trainingspaarden in gebruik. Blijft mooi nu een jaar in gebruik. Zacht en netjes overal onderlegd dus geen metaal wat de huid raakt.
Bedankt voor de ervaringen.
Ik heb het hoofdstel tweedehands over kunnen nemen om te proberen. Wat mij wel opvalt is dat er in de neusriem een harder stuk zit waar de sperriem doorheen loopt. Juist dat had ik met dit hoofdstel niet verwacht. Hebben jullie paarden daar geen last van?
ingaa schreef:vera_pino schreef:Ik heb ervaring met de Amy, erg fijne hoofdstellen. Voor 2 trainingspaarden in gebruik. Blijft mooi nu een jaar in gebruik. Zacht en netjes overal onderlegd dus geen metaal wat de huid raakt.
Bedankt voor de ervaringen.
Ik heb het hoofdstel tweedehands over kunnen nemen om te proberen. Wat mij wel opvalt is dat er in de neusriem een harder stuk zit waar de sperriem doorheen loopt. Juist dat had ik met dit hoofdstel niet verwacht. Hebben jullie paarden daar geen last van?
Loeka_Polly schreef:Bij mijn pony krijg ik niks over haar oren heen. Ook het halster moet ik altijd het riempje losmaken en ruim achter haar oren langs over dr hoofd doen (trauma van vroeger) Toch wil ik wel graag een hoofdstel bij haar om kunnen doen. Hebben jullie misschien suggesties voor een hoofdstel waarbij ik de frontriem er af zou kunnen halen en dus niet over haar oren om hoef te doen?
Alvast bedankt!