Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laura1705

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:00

Kan iemand mij vertellen of mijn ps of sweden pioneer zo goed zit? Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 00:20

Die mag denk ik nog wel een of twee gaten omhoog.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:27

De neusriem mag idd nog een gat hoger is goed te zien aan dat je bij de sperriem tenopzichte van het bit nog heel veel ruimte hebt voor een gat omhoog. De neusrien ligt ook te laag op de neus (moet bij voorkeur gewoon meer als hoge neusriem liggen.)

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:40

Daphneeeej schreef:
De neusriem mag idd nog een gat hoger is goed te zien aan dat je bij de sperriem tenopzichte van het bit nog heel veel ruimte hebt voor een gat omhoog. De neusrien ligt ook te laag op de neus (moet bij voorkeur gewoon meer als hoge neusriem liggen.)

Ok bedankt, zal dit proberen. Maar dit model hoort toch als lage neusriem te liggen?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:03

laura1705 schreef:
Daphneeeej schreef:

Ok bedankt, zal dit proberen. Maar dit model hoort toch als lage neusriem te liggen?

Nee iis inprincipe zelfde idee ala micklem waar de ligging het beste ligt. Echter zijn er ook veel die hem als (te) lage neusriem afstellen. Echter als je goed kijkt dan zal de sperriem nooit echt lekker liggen en veel te laag op de kin komen met hoe die is vastgemaakt aan de neusriem.

Van de website:
In the noseband´s highest position, it works like an English noseband but with Pioneer's other benefits.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:49

Ik kom even binnen vallen met een vraagje: ik zou graag een anatomisch hoofdstel voor mijn 3-jarige paard kopen. Maar aangezien er nog wel een kansje is dat er een hoofdstel sneuvelt, begin ik liever niet met de hele dure (overigens wel prachtige) versies. Wat zijn jullie ervaringen met goedkopere hoofdstellen? En specifiek bij jongere paarden?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:16

laura1705 schreef:
Kan iemand mij vertellen of mijn ps of sweden pioneer zo goed zit? [ [url=m/BWgGE5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou behalve de al eerder genoemde neusriem hoger, ook de frontriem wat lager trekken.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:30

Afbeelding

De te korte aansnoerriem opgelost met een clip. Maar twijfel nu over de neusriem. Voor het mooie en fijne zou ik die liever een gat lager hebben, maar dan komt hij bij de onderste riem niet uit. Misschien dat ik de neusriem in maat full moet bestellen, maar de kans is groot dat die dan weer te smal is. Handig zo'n paard dat breedte xfull heeft en lengte full.

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:06

MyChoice schreef:
[ [url=m/3JExF0.jpg]Afbeelding[/url] ]

De te korte aansnoerriem opgelost met een clip. Maar twijfel nu over de neusriem. Voor het mooie en fijne zou ik die liever een gat lager hebben, maar dan komt hij bij de onderste riem niet uit. Misschien dat ik de neusriem in maat full moet bestellen, maar de kans is groot dat die dan weer te smal is. Handig zo'n paard dat breedte xfull heeft en lengte full.

De keelriem lijkt ook wat krap.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:08

Die zit ook op z'n max ja. Maat extrafull van montar valt een beetje raar. De sperriem op het een na kortste gat. De aansnoer is 5 cm te kort. De keelriem is eigenlijk te kort. Erg jammer wel.

ingaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:44

Dat Montar hoofdstel is erg mooi, jammer dat de maat niet goed valt.

Heeft hier iemand ervaring met de kieffer ultrasoft Amy? Vooral de zachtheid van het hoofdstel spreekt mij erg aan, mijn nieuwe merrie heeft een erg dun huidje.
Afbeelding

Ik heb nu een jump off model voor haar maar deze krijg ik helaas niet fijn afgesteld.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:46

Het PS hoofdstel loopt nog wel een stuk uit qua leer!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:48

ingaa schreef:
Dat Montar hoofdstel is erg mooi, jammer dat de maat niet goed valt.

Heeft hier iemand ervaring met de kieffer ultrasoft Amy? Vooral de zachtheid van het hoofdstel spreekt mij erg aan, mijn nieuwe merrie heeft een erg dun huidje.
[ [url=m/gdeWYh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nu een jump off model voor haar maar deze krijg ik helaas niet fijn afgesteld.

Ik heb niet de Amy maar de Celia. Dit is hetzelfde leer maar het is echt super zacht! Ben er enorm tevreden mee!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:02

Ik heb ervaring met de Amy, erg fijne hoofdstellen. Voor 2 trainingspaarden in gebruik. Blijft mooi nu een jaar in gebruik. Zacht en netjes overal onderlegd dus geen metaal wat de huid raakt.

Even in mijn berichten terug zie je een foto.

Voor een jonge hebben we nu ook de Equibling anatomische lage neusriem. Ook een hele fijne. Iets stugger leer maar wel soepel en heeft gewoon wat meer voeding nodig in het begin.

Afbeelding

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:33

Is er hier iemand met een Rambo Micklem Multi die het gedeelte wat over de neus loopt voor mij op kan meten? Ik heb nu een Cob, maar twijfel of Full niet beter zou passen. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:58

Is dit een originele? Hij mag sowieso veel meer omhoog, maar ik denk dat de pasvorm voor jouw paard ook niet helemaal lekker is.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:18

@pally
Afbeelding
Ik heb een full, bij mij zit ie zo. Wil je de lengte van ringetje tot ringetje weten? Als ik er aan denk kan ik morgen even voor je meten.

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:44

Bij mijn pony krijg ik niks over haar oren heen. Ook het halster moet ik altijd het riempje losmaken en ruim achter haar oren langs over dr hoofd doen (trauma van vroeger) Toch wil ik wel graag een hoofdstel bij haar om kunnen doen. Hebben jullie misschien suggesties voor een hoofdstel waarbij ik de frontriem er af zou kunnen halen en dus niet over haar oren om hoef te doen?

Alvast bedankt!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:57

Utixo schreef:
Is dit een originele? Hij mag sowieso veel meer omhoog, maar ik denk dat de pasvorm voor jouw paard ook niet helemaal lekker is.

Ja het is een originele. Maar als ik hem omhoog doe, dan komt hij tegen de onderste punt van het jukbeen.
Hier heb ik hem aan beide kanten 1 gaatje hoger.

Afbeelding

Lenexa schreef:
@pally
[ [url=m/B1vITT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een full, bij mij zit ie zo. Wil je de lengte van ringetje tot ringetje weten? Als ik er aan denk kan ik morgen even voor je meten.

Ja, bij jou zit hij veel mooier om het jukbeen heen.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:12

Als je de kaakriem 2 gaten losser doet zit hij al veel mooier die hoeft niet strak te zitten en nu drukt het bakstuk op de kiezen wat nou niet de bedoeling is van het hoofdstel.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:43

Ik zou een maat groter nemen.

ingaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:55

vera_pino schreef:
Ik heb ervaring met de Amy, erg fijne hoofdstellen. Voor 2 trainingspaarden in gebruik. Blijft mooi nu een jaar in gebruik. Zacht en netjes overal onderlegd dus geen metaal wat de huid raakt.

Even in mijn berichten terug zie je een foto

Bedankt voor de ervaringen.

Ik heb het hoofdstel tweedehands over kunnen nemen om te proberen. Wat mij wel opvalt is dat er in de neusriem een harder stuk zit waar de sperriem doorheen loopt. Juist dat had ik met dit hoofdstel niet verwacht. Hebben jullie paarden daar geen last van?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:44

ingaa schreef:
vera_pino schreef:

Ik heb het hoofdstel tweedehands over kunnen nemen om te proberen. Wat mij wel opvalt is dat er in de neusriem een harder stuk zit waar de sperriem doorheen loopt. Juist dat had ik met dit hoofdstel niet verwacht. Hebben jullie paarden daar geen last van?

Nee dat is niet echt hard bij de onze wel verdikt net als bij de PS of sweden. Daardoor ligt de sperriem en neusriem verder wel vrij bij de zenuwen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:39

ingaa schreef:
vera_pino schreef:

Dat stukje in de neusriem is de reden dat ik hem heb laten hangen. Niet zo supersoft...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:45

Loeka_Polly schreef:
Bij mijn pony krijg ik niks over haar oren heen. Ook het halster moet ik altijd het riempje losmaken en ruim achter haar oren langs over dr hoofd doen (trauma van vroeger) Toch wil ik wel graag een hoofdstel bij haar om kunnen doen. Hebben jullie misschien suggesties voor een hoofdstel waarbij ik de frontriem er af zou kunnen halen en dus niet over haar oren om hoef te doen?

Alvast bedankt!

In principe kun je bij ieder hoofdstel de frontriem eraf halen. Als je echter met frontriem wil rijden zou ik een PS frontriem aanschaffen, die werkt met drukknoopjes een kun je dus bevestigen als het hoofdstel om is.