Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 15:31

Oh die is heel mooi!!

Heb je ook een foto onder je horseware? Hoeveel steekt eruit?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:32

Saaams schreef:
Oh die is heel mooi!!

Heb je ook een foto onder je horseware? Hoeveel steekt eruit?

Die kan ik straks wel even maken maar steekt eigenlijk niet uit

Muze

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:31

Hoe zijn back on track deken ervaringen?
En hoe is daar de pasvorm van?

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:49

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:54

Helaas daar geen maat 5,6 dus ik had er weinig aan. -O-

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:07

Jonnekee schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben er heel blij mee :j

Het enige is dat ik hem onder een horseware deken heb liggen dus hem nergens vast kan maken zit alleen vast met een touwtje onder zijn staart, hoop dat het deken blijft liggen

Met dat touwtje achter zijn staart kan ie in principe nergens heen toch? Ik denk dat ik de voorkant wel kan vastmaken aan het klittenband van de halsbevestiging (Rambo deken). Maar de achterkant wordt lastig, maar zo'n touwtje zou ik wel op vertrouwen. Of mss kan je er zelf twee musketon haakjes aan maken?
Mooie deken hoor! Nu kan ik helemaal niet meer wachten *\o/*

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:12

Afbeelding
Zo ligt tie onder horseware

Afbeelding
En zo heb ik hem nu vast gemaakt aan het outdoor deken

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:13

Dat valt mee. Dat is de overweging waard!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:47

Jonnekee schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mijn Rambo deken heeft van die lange klittenbanden om de hals aan vast te maken. Heeft jouw deken dit niet? Daar kun je namelijk dat voorste klittenband aan vastmaken.

Ik heb trouwens een back on track liner onder de Rambo liggen. Past prima en kan je goed vastmaken aan het deken. Zelfde bevestiging als de horseware liners. De liner is niet heel breed bij de hals overigens, maar het klittenband is vrij lang en kan je losser vastmaken. Doordat die vast zit aan de Rambo trekt die ook niet naar achteren oid.

Ik vind het vooral fijn dat je de Back on Track liners in verschillende diktes hebt. Dat mis ik bij de Bucas liners, maar mogelijk komen die er in de toekomst wel dikker.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:57

mavantos schreef:
Jonnekee schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mijn Rambo deken heeft van die lange klittenbanden om de hals aan vast te maken. Heeft jouw deken dit niet? Daar kun je namelijk dat voorste klittenband aan vastmaken.

Ik heb trouwens een back on track liner onder de Rambo liggen. Past prima en kan je goed vastmaken aan het deken. Zelfde bevestiging als de horseware liners. De liner is niet heel breed bij de hals overigens, maar het klittenband is vrij lang en kan je losser vastmaken. Doordat die vast zit aan de Rambo trekt die ook niet naar achteren oid.

Ik vind het vooral fijn dat je de Back on Track liners in verschillende diktes hebt. Dat mis ik bij de Bucas liners, maar mogelijk komen die er in de toekomst wel dikker.

Er zit aan de voorkant wel klittenband maar de ringetjes of hoe je dat ook noemt van de amigo zit net op een andere hoogte

De back on track liner heb ik ook gehad lag echt beroerd op hem

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:46

MyWishMax schreef:
Nee, de werking wordt niet minder naar mijn idee. Mijne heeft dit al vanaf dag 1 gehad en die van vriendin wordt onder mijn deken dus veel warmer. Maar mijne is sowieso snel stijvig en koud.

Als hij nu onder 300 staat zou ik idd 200 plus recuptex doen. Hier is het nu 150 plus recuptex en onder de 0 komt daar onderdeken bij. Het is wat vreemd, want ik kan hem vrij snel onder de 0/50 grams doen, maar vervolgens kan die onder de 150 grams best koud weer hebben voordat er iets bij moet. Dus ja hij geeft echr wel warmte, maar hier niet zoveel dat het onder de 10 graden moet zijn ofzo.

Ik heb die liter ook niet, maar maak ze ook nooit vast. Ik wil dus onderdeken die niet vastgemaakt hoeven te worden := jammer dat je aan de andere kant van NL woont,anders had je het eens mogen proberen. Ik ben er wel enthousiast over. Vooral bij de mijne dus.

Dank je wel. Dat is inderdaad jammer. Wel lief aangeboden.

Je kan wel een deken testen, maar dat vind ik wel erg spannend.....Zal je net zien dat er dan iets gesloopt wordt.

Ik denk zelf dat nieuwe dekens toch ook dichter bij het aantal gram blijft en dan meer temperatuur aankunnen. Had daar ook een topic over geopend.

Mijn merrie heeft vorig jaar bijna de gehele winter onder de irish turnout 150gr gelopen zonder het koud te krijgen. Deken was nieuw en ook echt luchtig.

Van de oude ruin is de 200gr deken wat zwaarder. Hij blijft er warm onder, maar ik doe daar niet snel nog iets onder. Ga dan naar de 300gr.

Dan zou een set 0gr, 150gr en een therapy liner mooi zijn, maar mis je bij 0 en 150 weer de therapy. Maar als je de 0gr therapy neemt en daar iets onder doet, mis je ook weer de therapy.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:51

Om die reden wil ik de 50 grams ionic liner. Die kan ik onder m'n buitendekens doen die ik al heb liggen in 0, 50, 100, etc. Want de 50 grams outdoor recuptex is bij heel koud weer ook te min voor mijn paard.

Vraagje. Hoe bouwen jullie het gebruik op? Ik heb m'n merrie nu paar dagen paar uur met de recuptex op staan. Wil eigenlijk de outdoor op gaan doen voor komende nacht met de regen. Maar dat is dan wel van 2 a 3 uur naar 24 uur...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:57

Ik vond die ionic liner echt waardeloos.
Qua pasvorm alleen al. Maar ook de kwaliteit en ik merkte er echt helemaal niks van. Binnen enkele dagen gauw verkocht.
Ik heb het bij de recuptex gehouden. :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 14:10

Ik heb ‘m vrij snel gewoon op gelaten , in het begin een paar keer een paar uur of een dag en toen gewoon op.
Ik wissel ‘m wel eens een dag of een paar dagen met m’n Rambo

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 18:06

Superpony, ik heb geen outdoor variant. Die heten weer therapy, ik heb de originele recuptex wat meer staldeken is. Daar verandert dus niks aan als die ouder wordt, want geen vulling.

Qua opbouwen, ik ben begonnen met half uurtje voor en na het rijden, later paar uurtjes als ik dat redde en daarna 24/7

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:10

Iemand al zicht op de 50g Ionic liner van Horseware? Het begint koud te worden en ik ben ongeduldig. 0 grams was tot nu toe prima, maar niet lang meer denk ik. En 100g is nog even te veel gok ik dus ik wil gewoon mijn 50g liner. :')

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:49

Paardenshop heeft ze vandaag binnengekregen stuurde ze dus verwacht de deken deze week. Niet binnen de vermelde 1-5 dagen helaas..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:42

Weten jullie of Bucas qua net zo valt als Rambo? Of als Amigo?

Mijn pony past van Amigo 5.6 goed. Maar Rambo 5.6 is echt te groot.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 00:19

5.6 is 5.6 toch.. Wat valt er precies te groot aan de Rambo en niet aan de Amigo? Want de lengte hoort identiek te zijn.

@Connaisseur dan hoop ik dat Dochorse ze ook snel binnen krijgt. *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 07:52

Zeker Amigo hero valt kleiner dan Rambo, mijn paard heeft van Rambo maat 6.0 en van Amigo hero 6.3.
Van Bucas heeft hij ook 6.0, dus hetzelfde als Rambo.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 09:04

Mijn merrie is net uit haar maat 5'0" Amigo gegroeid, maar de Bucas Freedom 5'0" kan ze nog wel even mee toe.

Dus dat een maat een maat is, absoluut niet. De Bucas is echt wel bijna 5cm langer heb ik het idee.

Voor mijn shetten zit de Bucas Smartex 4'6" ook ruimer dan de Amigos.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:22

Ik bedoel meer: valt ie smaller rond de schouders ofzo waardoor de deken kleiner lijkt? Want de lengtemaat van 5.6 is bij beide dekens in principe hetzelfde. Dat ze anders vallen of anders vallen per paard snap ik.

Bij Bucas is de lengtemaat ook nagenoeg hetzelfde trouwens in 5.6 (165), maar daar is de ruglengte inderdaad langer. Bij 5.6 is dat 125 ipv 115 bij Horseware dus dat dat verschil geeft is niet zo gek.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:38

Celebi schreef:
5.6 is 5.6 toch.. Wat valt er precies te groot aan de Rambo en niet aan de Amigo? Want de lengte hoort identiek te zijn.

Helaas niet…

De Rambo valt veel langer op z’n billen. Waar de amigo netjes op de staartaanzet valt, valt de Rambo echt een cm of 15 over de staartaanzet.
Ook in de lengte naar beneden is de Rambo veel langer, komt op z’n knieën.
De buiksingels op de kleinste stand zitten ook veel te ruim.

Ik lees hier dus dat Bucas en Rambo bij jullie ook ruimer valt dan Amigo. Goed om te lezen. Dan ga ik op zoek naar Bucas 5.3

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:22

Dochorse verwacht de Ionic liners ook deze week binnen te krijgen! Pony moet nog even door deze koude dagen heen. :+

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:59

Stal_Fiore schreef:
Weten jullie of Bucas qua net zo valt als Rambo? Of als Amigo?

Mijn pony past van Amigo 5.6 goed. Maar Rambo 5.6 is echt te groot.

De bovenmaat verschilt van deze merken/types volgens mij

Bijvoorbeeld bucas is 130/175 en bij Amigo 125/175