De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:27

Ik heb bij mijn Groningers het probleem dat ze te lang zijn bij maat paard, maar te smal bij maat cob. Ik vrees dat je daar bij koudbloeden ook tegenaan gaat lopen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:40

wwillemijn schreef:
Ik heb bij mijn Groningers het probleem dat ze te lang zijn bij maat paard, maar te smal bij maat cob. Ik vrees dat je daar bij koudbloeden ook tegenaan gaat lopen.

pff :( dat is zoals met de lemieux een beetje dan. Die zijn ook niet ontzettend ideaal als je niet een standaard warmbloed hebt

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:55

Ik heb tot nu toe eigenlijk nog geen enkel merk ondekt wat peesbeschermers naar mijn wensen verkoopt in een cob maat die breed genoeg is.. erg jammer,.. misschien een gat in de markt? :p

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:08

The_Cat schreef:
wwillemijn schreef:

pff :( dat is zoals met de lemieux een beetje dan. Die zijn ook niet ontzettend ideaal als je niet een standaard warmbloed hebt

Met die had ik hetzelfde probleem ja

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:03

Als tip zou ik dan zeggen de lemieux snugboots maar dan voor de achterbenen.
Ik heb ze gehad maar achter viel net zo lang als voor, ondanks de aangegeven maten op de maattabel, alleen breder. Omdat ze daarom achter te kort waren voor mijn paard weer doorverkocht. Maar voor een paard wat qua breedte full moet hebben en qua lengte cob zijn de cob achter wellicht goed.

Even een linkje opgezocht:
http://www.lemieuxproducts.com/horse-we ... black-pair

En eentje met de maattabel erbij:
https://www.tiptophorseproducts.nl/1233 ... snug-boots

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:38

Vandaag beide paarden getraind met de husks. De simpele die per 2 worden verkocht. Ik ben fan! Merrie dr benen kwamen er droog onder vandaan, maar had ook niet anders verwacht. Ze is revaliderende en heeft 20 minuten wat gestapt en gedraafd. Toen mn ruin. Die zweet enorm snel. Hij heeft zelf van lemieux de netstof beschermers en daar haal ik de benen wel nat onder vandaan. Vandaag onder de husks kwamen ze droog eronder vandaan! Enige waar ik zweet kon ontdekken is onder het randje nepleer bij de kogel. Verder kurkdroog terwijl hij verder flink gezweet had. Pasvorm is ook prima. Niet te lang en ruimte over bij de sluitingen. Helaas geen foto's gemaakt nog.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 18:26

wwillemijn schreef:
Vandaag beide paarden getraind met de husks. De simpele die per 2 worden verkocht. Ik ben fan! Merrie dr benen kwamen er droog onder vandaan, maar had ook niet anders verwacht. Ze is revaliderende en heeft 20 minuten wat gestapt en gedraafd. Toen mn ruin. Die zweet enorm snel. Hij heeft zelf van lemieux de netstof beschermers en daar haal ik de benen wel nat onder vandaan. Vandaag onder de husks kwamen ze droog eronder vandaan! Enige waar ik zweet kon ontdekken is onder het randje nepleer bij de kogel. Verder kurkdroog terwijl hij verder flink gezweet had. Pasvorm is ook prima. Niet te lang en ruimte over bij de sluitingen. Helaas geen foto's gemaakt nog.

En wel stevig genoeg om een eventuele klap op te vangen?
Ben wel benieuwd naar de foto's

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:41

Ja vind ik wel. Er zit een extra dik gedeelte aan de binnenkant. Maar die is wel luchtig. Als mn paard zich aantikt met z'n ijzer dan wordt dat zeker goed opgevangen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:30

Let niet op zijn hoeven, smid komt deze week ;).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:40

Ik vind die beschermers er heel fijn uit zien! Toch iets om over na te denken voor mijn nieuwe paard (huidige staat te koop).

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 07:36

SinneJ schreef:
Let niet op zijn hoeven, smid komt deze week ;).

[ [url=m/7LfLJp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VSns1K.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y5117y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bOoEds.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welk model is dit Sinnej?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:51

Waar kan de husk besteld worden? En hoe vallen ze kwa maat

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:30

@SuperZodiaX

Dit zijn de gewone schooling boots, maat L.

Edit: special edition, heb die van _Jojo_ overgenomen
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 24-05-17 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:32

plutolover schreef:
Waar kan de husk besteld worden? En hoe vallen ze kwa maat

Via de officiële site :) gewoon even op husk boots zoeken en de eerste aanklikken.

Er staan tabellen online die je wegwijs kunnen maken wat de maten betreft.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:02

Ik heb nu ook snugboots voor mijn vos van +/- 1.58, maat medium. Passen prima! Voor mijn paard van 1.68 kunnen de medium achterbeschermers mooi om de voorbenen. Die zijn inderdaad wat breder. Dan sluiten ze heel mooi. Maar denk dat als ik voor hem een setje zou kopen een gewone L ook goed zal zijn.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:21

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:01

Die zien er ook wel goed uit!
Ik heb gister de le mieux teknique besteld in het bruin :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:09

Volgens mij zijn hier een aantal mensen die de grand prix/ elite beenbeschermers van Harry's horse hebben.
Hoe bevalt deze? ook qua maat? (zou om een paard van 1,65 gaan)

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:01

Ik ben op zoek naar peesbeschermers alleen ze moeten wel aan een aantal specifieke eisen voldoen.Weten jullie misschien welk merk en model ik het beste kan kopen? Mijn eisen:

- Door een oude blessure en zijn leeftijd heeft hij voor het rijden dikkere benen. De beschermers moeten dus makkelijk losser en strakker gedaan kunnen worden en ze moeten niet snel afzakken.

- Ze moeten stevig genoeg zijn voor dressuur en om een springparcour mee te rijden.

- Ze moeten echt goed ademend zijn, het mag niet te warm worden eronder.

Op dit moment rijd ik met mijn NEW crossbeschermers en deze zijn echt ideaal! Ik hoop dat jullie een beschermer weten die in de richting van deze punten komt!

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 07:46

Floorg18 schreef:
Ik ben op zoek naar peesbeschermers alleen ze moeten wel aan een aantal specifieke eisen voldoen.Weten jullie misschien welk merk en model ik het beste kan kopen? Mijn eisen:

- Door een oude blessure en zijn leeftijd heeft hij voor het rijden dikkere benen. De beschermers moeten dus makkelijk losser en strakker gedaan kunnen worden en ze moeten niet snel afzakken.

- Ze moeten stevig genoeg zijn voor dressuur en om een springparcour mee te rijden.

- Ze moeten echt goed ademend zijn, het mag niet te warm worden eronder.

Op dit moment rijd ik met mijn NEW crossbeschermers en deze zijn echt ideaal! Ik hoop dat jullie een beschermer weten die in de richting van deze punten komt!

Als de NEW voor jou ideaal zijn, waarom wil je dan nieuwe? Elke beschermer heeft wel plus en minpunten. Als de news voor jou super bevallen en goed passen bij je paard, zou ik deze gewoon houden

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:55

Ja die zou ik dan ook gewoon dagelijks gebruiken. Als ze 'op' zijn koop je een paar nieuwe :)

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:03

Het enige nadeel van deze beschermers is dat, omdat het crossbeschermers zijn, het harde stuk alleen op de achterkant zit en niet ook aan de binnen kant. Wilde even weten of er nog meer merken waren en die niet speciaal voor de cross zijn gemaakt.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:05

Patriciadr schreef:
Geen flextrainers hoor, gewone. Ze zeggen toch altijd dat leer goed doorlatend moet zijn qua warmte? Op stage hadden ze hele fijne leren beschermers, zal eens vragen welk merk dat is.

Maar dat leer moet je wwer onderhouden... Wordt dat niet lelijk ?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:35

Ik ben wel benieuwd naar die leren!