Ik snap inderdaad idee van de elleboog uitsparing.
Volgens mij kan het alleen echt niet langer, dan past het helemaal niet vast,.. Ik heb nu na het aanslingeren denk ik nog 1 of misschien 2 gaatjes over. Dat gaat met alle dekjes ook niet passen.
Dat ligt er aan of je specifieke wensen hebt of 'gewoon' een fijne singel nodig hebt. Als je paard niet moeilijk is dan moet je gewoon zoeken naar iets dat mooi past. Fairfax kan misschien theoretisch wel zorgen voor meer bewegingsvrijheid, maar dat gaat natuurlijk niet op als de anatomie van je paard niet aansluit op de plaats van de uitsparingen en vormen.
Ik ben voor koudbloeden of brede warmbloeden fan van de Black Country singels bijvoorbeeld, dat zijn stevige brede singels met mooie uitsparingen en veel stabiliteit. Maar op een smal warmbloedje zou dat waarschijnlijk niet tot zijn recht komen.
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-06-15 17:54
Singel zeker niet korter nemen. Mijne komt wel bij sommige dekjes, maar dat is al snel.
nummie
Geplaatst: 25-06-15 17:42
Voor wie interesse heeft: ik heb een smalle uitvoering van de dressuursingel te koop. Zgan, zwart, 75 cm, D ring. Voor meer info graag een pb. Hij mag weg omdat ik hem niet meer gebruik en dat zonde vind.
Kan iemand mij raad geven welke van de faifax dressuursingels ik moet hebben?
Ik zie de standaard en de small staan, maar mij is niet duidelijk wat het verschil is en waarom je voor bv de small zou kiezen.. Het gaat overigens om een buikig rondgeribte PRE waarbij de neopreen banaansingel heel snel toch achter de voorbenen schuift en het zadel meeneemt. Op die plek stoort het zadel hem enorm met onregelmatig lopen tot gevolg..
Is een op maat gemaakt zadel...ligt echt aan zijn bouw, dus ik moet de oplossing denk ik in een andere si gel zoeken...
De smalle is voor smallere paarden. Daarvoor wat een maat van 20 cm tussen de voorbenen aan gehouden. Als het smaller is dan 20 cm, heeft het paard de smalle singel nodig.
De singel voldoet super. Bij haar maar ik heb er zelf ook 1. Super blij mee. Ze is alleen over gegaan op bruin tuig vandaar de verkoop dan kan ze een bruine kopen
Ik heb begrepen dat ze ze nog niet uitgeleverd hebben. Ik heb er nu 1 besteld bij Klumper. Die had er al wel een aantal gekregen, maar waren allemaal al weer verkocht. Ik heb er op de Almelose Ruiterdagen nog wel 1 gezien en gevoeld en dat was een mooie singel.
Ik heb inmiddels een aantal Sella Sterno singels binnen gekregen. Die zien er ook goed uit. Ze hebben dezelfde werking als de Fairfax en Prolite singels. De Sella singels zijn van een mooie soepele kwaliteit leer en kosten € 195,- Ik heb de maten 60, 65, en 70 cm om te passen. Voor de voorwaarden graag even pb.