Dat jongetje op dat stuk lama (lijkt het wel) is schattig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Ik heb geen foto geplaatst hoor?
Ik vind het op zich wel leuke zadeltjes, ze liggen alleen op foto's 9 van de 10 keer erg op de schoft en ruiters zitten zo'n eind boven hun paard....dat spreekt me niet aan.
Vind ik met nieuwe Barefoots ook zo waardeloos. Als het spul ingezakt is dan zit het perfect, dat zal wellicht met deze Criollo-zadeltjes ook zo zijn alhoewel je dan wel erg vaak foto's van "nieuwe" zadels op internet zou zien
Die foto van het diepere zadel sprak me ook niet echt aan, heel kort zitje met hele hoge bulten voor en achter...ik heb graag een zitting die vlak is / in rugvorm is, met achter en voor me een verhoging en geen V vorm of wig onder de billen zoals bvb. bij een Engels zadel
Leuke foto van het jongetje inderdaadMaar ook weer dat zadel zo op de schoft....
Morrie schreef:ik heb ook geen knobbels, of ze zitten verstopt onder een dikke laag spek, of ik zit toch héél anders als de mensen die ze voelen na paardrijden.
Als ik op een zitbal op mijn zitbeenknobbels zit en ik ga balanceren (handen&voeten los) dan donder ik zo naar voren, dan zit ik niet op mijn balancepoint.
Kan uiteraard ook zijn dat ik niet goed in elkaar zit
Vanmorgen getracht een sjabrak onder de Iberica te leggen, ivm smerig worden, maar dat was geen succes, het schoof allemaal als een gek.
pleiada schreef:De zadels spreken mij ook wel aan..Alleen hoe flexibel zon zadel is vraag ik me dan af en het nadeel is de beugelophanging en de singel die redelijk naar achteren zit..Wisten jullie trouwens dat met veel zadels door de beweging die het zadel maakt het borstbeen onder druk komt te staan door de singel??Wat dat betreft is de christ zo gek nog niet denk ik omdat die aan alle kanten meebeweegt waardoor je daar niet extra druk krijgt..Na het kijken van het filmpje van de bewegende rug denk ik ook wel dat je echt een zadel moet hebben die aan alle mee kan bewegen wil het comfortabel zijn voor het paard..Dat zal ook wel de reden zijn dat veel paarden erg positief reageren op de christ..