Paperboy schreef:Tjsa ik ben er niet zo zeker van, het lijkt wel of een zadel met lucht veel meer kruipt over de rug van mijn paard....
Het naar voren kruipen wat de Wow doet, komt door de opbouw van de boom. Niet door de flair.
Er zijn zat andere zadelmerken die leverbaar zijn met flair en daaronder zijn zadels die niet schuiven.
Ik ben nog geen Wow tegen gekomen die niet naar voren schuift, ook ongeacht degene die hem heeft aangemeten. En ik heb er veel, heel veel, gezien.
Je weet, er zit een bepaald mechanisme in de boom, waardoor de boom flexibel is. Op zich leuk, want meebewegende druk is altijd minder erg dan niet-meebewegende druk.
Maar stel je nu eens deze vergelijking voor: je voeten zijn aan elkaar vast geketend. Kun je je nu nog verplaatsen, of niet?
Ja, dat kan. Want als jij met je aan elkaar geketende voeten gaat schuivelen, beweegt je langzaam, maar gestaag van je plek af.
Dat gebeurt met een Wow ook. Met heel veel zadels trouwens..... ook zadels die niet dit flexibele mechanisme hebben.