wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:07

Paperboy schreef:
Snoevie schreef:
jammer?ik vind het jammer van 1000 euro............en een forum is om goede en minder goede dingen te plaatsen,vind ik persoonlijk

En daarom van mijn kant een goede ervaring ;).

prima hoor,daar zeg ik ook niks over. alleen over het feit dat jij zegt dat de minder positieve ervaringen met hem jammer zijn.
op bokt zijn er ook genoeg mensen wel tevreden met hem,ieder zn mening toch?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:25

Ik heb gezegd dat ik het jammer vind dat er zo met namen wordt gestrooid op internet. Mensen kunnen zich niet verdedigen en een verhaal heeft toch altijd twee kanten...... En dat bedoel ik dus niet alleen voor dit topic maar gewoon in zijn algemeenheid. Maar goed dat heeft verder niets met dit topic te maken.......

Snoevie

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:29

Nee ben ik ook wel met je eens,maar het is jammer dat mensen het vertrouwen in dit mooie zadel verliezen door slecht paswerk.

Ik ben verder gek op het wow zadel,en kan ook niet wachten op mijn nieuwe die wel goed past

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 02:30

Snoevie schreef:
jammer?ik vind het jammer van 1000 euro............en een forum is om goede en minder goede dingen te plaatsen,vind ik persoonlijk

Vind ik ook :j . Maar minder goede ervaringen mogen wel met wat meer respect naar de persoon toe gebracht worden, en ik dat heb ik een paar pagina's terug toch net wat anders gelezen := . Een wow fitter is tenslotte eerst mens, dan pas wow fitter.

Morgen zal ik mijn dressuurzitting er maar weer eens opleggen, daar zitten tabs en een stitchline op, die toen eigenlijk niet nodig waren voor mijn paard. Daarom waren de singelstoten omgelust, om het zadel toch stabiel te laten liggen. Mijn springzadel had kussens zonder tabs en stitchline, en dat lag wel perfect :D . Nu heb ik de laatste dagen steeds vaker het idee dat mijn springzitting, (de zweetbladen zijn omgewisseld, een tijdje terug lag mijn dressuurzitting compleet achterover := ) achterover ligt, en dat de kussens ook te hoog eindigen bij de schoft (kan het niet anders uitleggen :o ). Mijn paard is echt een toverbal wat zijn rug aangaat, die veranderd om de haverklap :+ .

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 07:20

Inoterry schreef:
Morgen zal ik mijn dressuurzitting er maar weer eens opleggen, daar zitten tabs en een stitchline op, die toen eigenlijk niet nodig waren voor mijn paard. Daarom waren de singelstoten omgelust, om het zadel toch stabiel te laten liggen. Mijn springzadel had kussens zonder tabs en stitchline, en dat lag wel perfect :D . Nu heb ik de laatste dagen steeds vaker het idee dat mijn springzitting, (de zweetbladen zijn omgewisseld, een tijdje terug lag mijn dressuurzitting compleet achterover := ) achterover ligt, en dat de kussens ook te hoog eindigen bij de schoft (kan het niet anders uitleggen :o ). Mijn paard is echt een toverbal wat zijn rug aangaat, die veranderd om de haverklap :+ .

Als het achterover ligt is je headplate waarschijnlijk te smal geworden voor je paard.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 09:30

kim1207 schreef:
Iemand ervaringen met helen van dijk?

Voor gewoon opvullen super, met WOW verder geen ervaringen. Alleen jammer dat ze opeens telkens een andere reden had waarom ze niet kon komen. Uiteindelijk dus maar andere laten komen. Jammer want ik was super tevreden over haar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:24

Inoterry schreef:
Vind ik ook :j . Maar minder goede ervaringen mogen wel met wat meer respect naar de persoon toe gebracht worden, en ik dat heb ik een paar pagina's terug toch net wat anders gelezen := . Een wow fitter is tenslotte eerst mens, dan pas wow fitter.

Ik heb nergens iemand volledig afgebrand zien worden.
Mensen moeten niet vergeten dat je te maken hebt met een bedrijf!
Er wordt een dienst verleend voor geld. Dat hoort naar behoren te gaan.
En daar staat evt persoonlijke affectie volledig buiten!
Maar op een of andere manier kunnen veel mensen dat niet.
Dat een mens fouten maakt dat kan. Maar als je in een situatie komt waarin jij je werk niet 100% kan garanderen omdat je er met je hoofd niet bij bent zal je maatregelen moeten nemen.
Dat is imo alles wat er gezegd is.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:49

helen komt helaas niet, ik zit te ver weg.... iemand een fitter ind e buurt van roosendaal (geen margreet en geen eleonora)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:51

Needje schreef:
Inoterry schreef:

Ik heb nergens iemand volledig afgebrand zien worden.
Mensen moeten niet vergeten dat je te maken hebt met een bedrijf!
Er wordt een dienst verleend voor geld. Dat hoort naar behoren te gaan.
En daar staat evt persoonlijke affectie volledig buiten!
Maar op een of andere manier kunnen veel mensen dat niet.
Dat een mens fouten maakt dat kan. Maar als je in een situatie komt waarin jij je werk niet 100% kan garanderen omdat je er met je hoofd niet bij bent zal je maatregelen moeten nemen.
Dat is imo alles wat er gezegd is.

idd we hebben het hier niet over een zakje patat! maar over een duur zadel dat op de rug moet van een gevoelig wezen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:55

Citaat:
Ik heb ook naar Wow toe gemailed over de dag van vandaag. Wat Arie allemaal verkeerd heeft aangemeten en wat Iris mij geadviseerd heeft enzo.
Denk dat Wow hier ook wel doodziek van zal worden, al die slechte berichten van Arie.

maja ik denk dan maar zo over Arie. Boontje komt om zijn loontje. Over een tijdje zal waarschijnlijk niemand meer een zadel bij hem bestellen

Oh, en daarom toont de manier waarop dit is gepost inneens van respect voor de medemens :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:56

misschien niet,ben ik met je eens,maar als je veel geld kwijt bent baal je echt wel.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:00

ik baal dus ook .......... omdat ik niet weet wie ik naar mn zadel moet laten kijken, paard zsou me aanvliegen als ik met t zadel aankomt, dat zit dus echt niet lekker!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:01

probeer kerry sharp kim! kundige fitter!!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:04

Iris Smalbeek zit ook niet zover bij jou vandaan

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:08

Snoevie schreef:
misschien niet,ben ik met je eens,maar als je veel geld kwijt bent baal je echt wel.

En dat kan ik me heel goed voorstellen :j :(:) .

Ik heb er vandaag mijn dresuurzitting op gehad, en die zit niet zo raar bij de schoft als mijn springzitting. Mischien maar weer gewoon de zweetbladen omwisselen, en dan kijken wat er gebeur bij het aansingelen.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:27

kim1207 schreef:
helen komt helaas niet, ik zit te ver weg.... iemand een fitter ind e buurt van roosendaal (geen margreet en geen eleonora)

Ik had pas geleden Iris gemaild en kreeg direct antwoord, ik moet alleen nog zelf terugmailen :o maar mijn paard staat in Huijbergen, misschien kan ze dat dan wel tegelijk doen...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:35

Paperboy schreef:
Kaspar; mijn paard is een noordzweed (licht trekpaard type) en rondgeribt en forse schouderpartij en wat overbouwd. Mijn vorige zadel schoof ook altijd en moest met een bananensingel bevestigd worden. Mijn wow zadel schoof iets in het begin maar nu hij wat meer gebruikt is blijft hij keurig liggen met een normale rechte goedkope neopreensingel. Ik weet niet hoelang je je zadel al hebt?

Ik heb mijn zadel sinds begin januari.
Kun je verklaren waarom je zadel nu wel goed blijft liggen?
Ik vind de ligging op mijn paard momenteel om te huilen. Vandaag een uurtje wezen rijden en maar 6x afgestapt om het zadel terug te leggen. In stap ligt het prima, maar zodra we harder gaan zit ik op z'n nek :(

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:00

dat is echt balen kaspar,ik hoop dat er wel een oplossing te vinden is voor je.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:35

Kaspar; Toen ik het zadel net nieuw had lag het nog erg "op" mijn paard, de zadelpasser had dat bewust gedaan. Zo kon hij er wat ingroeien. Na een aantal weken (ook regelmatig gelongeerd met pessoa om de rugspieren wat beter te krijgen) Ging het zadel eigenlijk heel snel steeds fijner liggen. Ik doe alleen nog maar stap en draf met mijn paardje, maar daar blijft het goed bij liggen. Ik had bij mijn paard dus echt het idee dat het zadel een beetje om hem heen moest gaan vallen, tsja moeilijk uit te leggen zo. Net als een nieuwe schoen die even ingelopen moest worden.... Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor je zadel. echt heel vervelend...

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:19

Kaspar: heel vervelend. Moeilijk zo zonder je paard te hebben gezien in beweging te behoordelen.
Is het nu een voorsingelsysteem?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:31

Paperboy schreef:
Kaspar; Toen ik het zadel net nieuw had lag het nog erg "op" mijn paard, de zadelpasser had dat bewust gedaan. Zo kon hij er wat ingroeien. Na een aantal weken (ook regelmatig gelongeerd met pessoa om de rugspieren wat beter te krijgen) Ging het zadel eigenlijk heel snel steeds fijner liggen. Ik doe alleen nog maar stap en draf met mijn paardje, maar daar blijft het goed bij liggen. Ik had bij mijn paard dus echt het idee dat het zadel een beetje om hem heen moest gaan vallen, tsja moeilijk uit te leggen zo. Net als een nieuwe schoen die even ingelopen moest worden.... Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor je zadel. echt heel vervelend...

Hmmm het is voor het eerst dat ik zo iets hoor, maar er zit wel wat in dat het zadel moet vormen.
Volgende week ga ik een wekje een H-girth uitproberen om te zien hoe mijn zadel blijft liggen. Dus duimen maar.

Even een vraag aan de gebruikers van een H-girth: hoe hebben jullie je singelsysteem zitten? In een voorsingel of gewoon in een dubbele V? En hebben jullie de stoten in of uit de zweetbladflap?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:36

Schangah schreef:
Kaspar: heel vervelend. Moeilijk zo zonder je paard te hebben gezien in beweging te behoordelen.
Is het nu een voorsingelsysteem?

Het is nu idd het voorsingelsysteem. Niet met dat speciale ding wat je daar voor kan aanschaffen, maar de voorste stoot als een voorsingel vast gemaakt.
De fitter heeft mijn paard in beweging beoordeeld, en deze is kundig genoeg mag ik aannemen. Echter tijdens de aanpassing heb ik elke keer maar even gereden en daarna het zadel er weer af, wat aangepast en weer even rijden enz. Toen viel het schuiven wel mee.
Nu ik dus echt lang gereden heb ligt het zadel weer op z'n nek. Hij loopt met zoveel beweging.
Alle hoop op de H-singel en anders gaat m'n Wow de deur uit, ben ik het beu. Ik heb geen zin om nog een kapitaal te investeren in een zadel wat al een kapitaal gekost heeft en niet goed ligt en waarvan het maar de vraag is of het ooit goed op mijn paard gaat liggen...

_bella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:01

Wat soort kussens hebben jullie in je zadels op deze breedte paarden?
standaard, breed, of extra breed kamer wijdte? met/zonder tabs? met/zonder voorkussens? met/zonder stitchline? kopijzer maat?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:04

Mijn pony heeft een wijd kussenkanaal,zonder tab,met stitchline,kopijzer maat 1

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:10

Mijn merrie 1.74 hoog, maar een smalletje heeft dwg kussen, stitchline, geen tabs, headplate 1. Voor mezelf heb ik xdeep zitting, giant fixed blok en extra lang zweetblad.