Paperboy schreef:Kaspar; Toen ik het zadel net nieuw had lag het nog erg "op" mijn paard, de zadelpasser had dat bewust gedaan. Zo kon hij er wat ingroeien. Na een aantal weken (ook regelmatig gelongeerd met pessoa om de rugspieren wat beter te krijgen) Ging het zadel eigenlijk heel snel steeds fijner liggen. Ik doe alleen nog maar stap en draf met mijn paardje, maar daar blijft het goed bij liggen. Ik had bij mijn paard dus echt het idee dat het zadel een beetje om hem heen moest gaan vallen, tsja moeilijk uit te leggen zo. Net als een nieuwe schoen die even ingelopen moest worden.... Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor je zadel. echt heel vervelend...
Hmmm het is voor het eerst dat ik zo iets hoor, maar er zit wel wat in dat het zadel moet vormen.
Volgende week ga ik een wekje een H-girth uitproberen om te zien hoe mijn zadel blijft liggen. Dus duimen maar.
Even een vraag aan de gebruikers van een H-girth: hoe hebben jullie je singelsysteem zitten? In een voorsingel of gewoon in een dubbele V? En hebben jullie de stoten in of uit de zweetbladflap?