Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:Cambiar schreef:Aha, Zaldi is dus ook aanpasbaar, dat verandert de zaak natuurlijk...maar dat kost dan wellicht een aardige duit zoals ze het in het Nederlands zeggen
.
Voor het verstellen van de boom bedoel je?
nee hoor, dat valt alles mee. Bij mij is het verstellen 50 euro excl. verzenden.
daar heb je geen nieuw zadel voor
Cambiar schreef:Dat is inderdaad niet veel. Jammer dat de Venus niet verstelbaar is, want qua uiterlijk blijft die toch in m'n hoofd hangen, vooral in deze kleurstelling:http://www.mijnalbum.nl/Album=WC7OBAB4, of zou dat toch lukken?
Cambiar schreef:Had ik dat gezegd? Weet dat niet meer...ik dacht om nubuck te nemen tegen de 'hopla vrolijke gekke bokke-http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-76OKD6GN.jpg-sprongen'. Ze kunnen er nogal weg mee met het buitelen, mijn damesclubje... Twee ontwrichtte schouders herinneren me eraan dat een zadel met wat grip op zo'n momenten best handig kan zijn...
Als je dat wil nagaan, zou leuk zijn. Het is toevallig zo geen machine om de boom te vervormen? Ooit probeerde iemand dit met m'n TH cuir zadel en de boom was daarna gewoon scheef getrokken. Mij lijkt het sterk dat je een vaste boom nadat die ontwikkeld geweest is, nog op een veilige manier kan vervormen.......
nombrado schreef:Buitelend damesclubje![]()
![]()
je moet ook gewoon blijven zitten hahahahahaha
Sjeintje schreef:Beetje laat, maar dank aan de mensen die met ideeen kwamen.
Donderdag is er nog een pas sessie geweest en heb alle tips doorgegeven die hier voorbij kwamen.
We hebben een oplossing gevonden: Anti-slip dekje met zadeldekje en dan inlages
(om het naar voren kantelen te minderen, boom heeft de goede maat, ligt echt aan het overbouwd zijn).
Verder heb ik er een anatomische singel bij gehad. We begonnen met 3 vingers achter de schouder en na redelijk intensief gereden te hebben was hij maar 1 vinger opgeschoven.
Dus.....ik heb om nog een sessie gevraagd waarbij ik verschillende singels e.d. wil gaan uitproberen en dan heb ik teminste een zadel!
Neemt niet weg dat als Linda wat uitgegroeit is er meteen een Spaans/Portugees zadel komt
Francis schreef:Nee hoor, élk paard, of het nu een Falabella is of een Clydesdale is, is pas op 6 jarige leeftijd uitgegroeid, dan zijn alle groeischijven uitgehard, tussenwervelschijven dicht en het scelet 'af'. Mannelijke paarden (ruinen en hengsten) doen er íets langer over, meestal zo'n 6,5 jaar maar kan uitlopen tot 7. Dit is gewoon universeel en genetisch bepaald en heeft dus niks met 'laatbloeier' of niet te maken. Quarterhorses zien er als 2 jarige al compleet volwassen uit vaak maar ook hun scelet is met 6 jaar pas klaar.
Ben het artikel even kwijt maar dit is het plaatje wat er bij hoort.
Sjeintje schreef:Wat Francis zegt over haar leeftijd klopt Cambiar. Ze is van 14 Januari 2007.
Ik heb met haar vorig jaar een paar buitenritjes gedaan en een beetje beweging in de bak maar niks serieus. En veel op het land laten staan
Ben pas serieus begonnen dit jaar in mei toen ik van stal veranderde.
Toen ik haar kocht was ze erg overbouwd en ze is blijven groeien(komt uit Spanje)
Kijkend naar haar achterkant is ze een paard, maar voor nog niet haha