YvonneNEL schreef:sinds ik de micklem gebruik loopt de merrie zeer onregelmatig. vandaag weer de oude optoming (gecombineerde neusriem) en daar loopt ze goed op.
iemand dezelfde ervaring?
Bij mij juist andersom!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YvonneNEL schreef:sinds ik de micklem gebruik loopt de merrie zeer onregelmatig. vandaag weer de oude optoming (gecombineerde neusriem) en daar loopt ze goed op.
Schangah schreef:YvonneNEL schreef:sinds ik de micklem gebruik loopt de merrie zeer onregelmatig. vandaag weer de oude optoming (gecombineerde neusriem) en daar loopt ze goed op.
Onregelmatig in de aanleuning of kreupel?
Kan zijn dat je handen niet stil genoeg zijn. We hebben dat al eens besproken in dit topic. In het filmpje op youtube wordt dit ook besproken en op de website van Micklem zelf staat het ook dat ruiters een stille hand moeten hebben.
Heeft nl te maken met het feit dat de lijn die je naar de mond van het paard hebt veel directer is dan bij een normaal hoofdstel.
Een normaal hoofdstel geeft speling door de losse bakstukken.
Een oplossing kan zijn de bitclipjes te gebruiken bij het micklem hoofdstel.
Myca schreef:@YvonneNEL
Laat je het ons wel weten hoe het afloopt? Ik ben zelf enthousiast over dit hoofdstel, maar als er negatieve ervaringen over zijn is het voor ons ook leerzaam om te horen. Uiteindelijk willen we allemaal het beste voor onze paarden.
YvonneNEL schreef:want om met bitclips te gaan rijden voel ik me net een kleuter
Rijerijerije schreef:YvonneNEL schreef:want om met bitclips te gaan rijden voel ik me net een kleuter
Waarom? Als dat nou net wat duidelijkheid geeft aan je paard maakt het toch niks uit? Bovendien zie je ze nauwelijks. Het is dat je er niet mee mag starten dat ik het niet geprobeerd heb (ook niet erg nodig), maar het kan toch geen kwaad?
MargrietJonk schreef:@YvonneNEL; Ja inderdaad dat was in de Engewormer om precies te zijn bij Manege Veldt. Naar alle waarschijnlijkheid heb je mij nog kunnen zien. Ik moest voor t M rijden. In ieder geval waren we beide aanwezig op hetzelfde terrein
YvonneNEL schreef:al m'n twijfels over de micklem trek ik in. nu ik haar helemaal kan oppakken gaat het ook goed.