Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:13

Charlotte446 schreef:
Bij een ander paard met een smaller hoofd misschien wel, bij dit paard zat de sperriem op het laatste gaatje waardoor je alleen de hoogte van de neusriem een klein stukje kon verstellen. Ik vond het leer ook niet heel fijn, zeker als ik het met de Chester vergelijk.

Die van Hooks is veel makkelijker te verstellen.

Ik heb ook de Aguila en vind het leer juist wel fijn. Heb het alleen nog maar 1 keer gebruikt, want het juiste bit waarmee de mond heel blijft nog niet gevonden. ;(

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:53

laura1705 schreef:
Ik zoek een anatomisch hoofdstel met een lage neusriem, voor een paard met een vrij groot hoofd. Hebben jullie suggesties?

Tot nog toe gekeken naar de BR Stanley en eentje van Anky, maar hoorde al dat die klein vallen.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met mijn keuze!

Ik heb de BR Stanley en hij valt gewoon als een full.. ben er heel blij mee, paard loopt er ook fijn op

IceQueen

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:19

Iemand ervaring met de eye freedom van Kramer.nl? Hoe is de leerkwaliteit? Hor is de pasvorm?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:18

Is er iemand die de Equitus Beta heeft in full/cob en die hem even op wil meten voor me?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:32

Iriscope schreef:
Is er iemand die de Equitus Beta heeft in full/cob en die hem even op wil meten voor me?

Ik kan zaterdag voor je meten. Ik heb een cob.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:36

Superlief van je, dank je wel!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:04

Ik ben aan het kijken voor een hoofdstel voor mijn (mini)shet. Is er iets anatomisch voor hem?
Hij heeft nu een prima hoofdstel maar het kopstuk scheurt door en ik kan het helaas nergens los krijgen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:27

Hoofdstellen voor die kleintjes is erg lastig, maar is het een idee om het kopstuk te laten maken(of een nieuwe te laten maken) door een tuigmaker/zadelmaker? Ik ken er 1 die het sowieso wel doet, maar er zullen er zeker meer zijn die het kunnen/willen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:41

Ja is ook een idee maar ben vooral van de makkelijke optie. Dus als ik het online kan bestellen ;-)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:09

Wat een fijn topic, vooral de openingspost met een verzameling van de vele modellen. Zijn er wellicht inmiddels meer ervaringen met het Anky comfort fit dropped hoofdstel?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:47

Allejandro schreef:
Ja is ook een idee maar ben vooral van de makkelijke optie. Dus als ik het online kan bestellen ;-)

Ik weet dat die van Torsy vanaf maatje mini verkrijgbaar zijn. Misschien is dat wat?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:10

darkadia schreef:
Ik weet dat die van Torsy vanaf maatje mini verkrijgbaar zijn. Misschien is dat wat?

Ik heb even in de openingspost gekeken maar waar kan ik dat verder vinden?
op www.equirage.com ook gekeken maar is een niet zo duidelijke website.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:15

Bedankt! Moet zeggen dat ik het niet echt een heel mooi model vind, maar dat vind ik van de meeste anatomische hoofdstellen. Het oog wil ook wel wat, maar comfort is ook zeker belangrijk. Ik ga even verder zoeken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:02

Allejandro schreef:
Ik ben aan het kijken voor een hoofdstel voor mijn (mini)shet. Is er iets anatomisch voor hem?
Hij heeft nu een prima hoofdstel maar het kopstuk scheurt door en ik kan het helaas nergens los krijgen.

Ik ben ook al een hele tijd op zoek, maar ik heb helaas nog niets betaalbaars kunnen vinden (150 euro vind ik bijvoorbeeld een beetje overdreven) :=

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:16

PS of Sweden heeft ook hoofdstellen gehad voor (mini) Shetlanders.
Misschien kun je hun mailen of ze ze nog hebben? Op de website staan ze namelijk niet meer.
Durf alleen niet te zeggen hoe duur die toen waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:19

ebay.de is wel vaak het een en ander te vinden voor echt kleinere maatjes. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:20

Drico schreef:
Misschien kun je hun mailen of ze ze nog hebben? Op de website staan ze namelijk niet meer.

Volgens mij heb ik die ooit gezien en als ik het me goed herinner waren die rond de 185 euro -O-

Heb via een andere bokker eentje aangeraden gekregen en ik ga die bestellen. Hij ziet er netjes uit en een leuke prijs. Van een Duitse webshop: https://www.equistore-allerhop.de/de/trense-tessa.html

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:14

Ik heb bij de Hypostore de Schockemoehle Equitus Beta met lakneusriem besteld voor mijn ruin <3
Ik kan niet wachten tot hij er is, maar met het vliegverkeer dat stil ligt, ben ik bang dat het wel 2-3 maanden kan duren.
Nu duimen dat het hem past, zo niet dan mag ie naar mn merrie!

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:21

Vandaag mijn ps of sweden pioneer binnen gekregen. Een van de weinige hoofdstellen die in maat xfull bestaat. Vanavond gelijk maar passen. Wat mij opviel is dat er geen snel sluiting op de keelriem zit, hoort deze er niet standaard op?

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:21

Vandaag mijn ps of sweden pioneer binnen gekregen. Een van de weinige hoofdstellen die in maat xfull bestaat. Vanavond gelijk maar passen. Wat mij opviel is dat er geen snel sluiting op de keelriem zit, hoort deze er niet standaard op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:26

Ja die is standaard.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:10

Frummels schreef:
Drico schreef:

Volgens mij heb ik die ooit gezien en als ik het me goed herinner waren die rond de 185 euro -O-

Heb via een andere bokker eentje aangeraden gekregen en ik ga die bestellen. Hij ziet er netjes uit en een leuke prijs. Van een Duitse webshop: https://www.equistore-allerhop.de/de/trense-tessa.html

Die van PS of Sweden waren maar iets van 50€ volgens mij. Even terugzoeken in mijn berichten :)

Edit: ik had de prijs niet genoemd helaas, alleen dat ie goed betaalbaar was.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:39

Iriscope schreef:
Ik heb bij de Hypostore de Schockemoehle Equitus Beta met lakneusriem besteld voor mijn ruin <3
Ik kan niet wachten tot hij er is, maar met het vliegverkeer dat stil ligt, ben ik bang dat het wel 2-3 maanden kan duren.

Ah gaaf! Ik vind het een heel fijn hoofdstel. Heb hem zonder lak.
Hopelijk komt hij een beetje op tijd binnen.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:20

Iriscope schreef:

Wat goed! Hoop dat het hoofdstel past en het niet te lang duurt voor het bij jouw is.