Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kwetal schreef:Skogan schreef:Er is er eigenlijk weinig verschil tussen de bbpad en de zadel..? Misschien biedt zadel wat meer steun? En ik bedoelt met meer intensief rijden? Ik begreep dat je inlagen kan eronder doen om ruggengraat mooi vrij te houden. Is dat niet een goeie idea om van boomzadels af te komen tegen wat vriendelijke prijs?
Sorry ik ben echt met mijn benen in twee verschillende schoenen en weet niet meer wat te beslissen?
Je kunt dat het beste met de locale dealer bespreken - ik heb je de site gegeven van de (Engels sprekende) Franse dealer..... Uiteraard biedt het zadel meer bescherming voor je paard dan de Mandriana.... (of Toscana)
Het is geheel afhankelijk van jouw rijden, de bouw van je paard en wat je van plan bent er mee te doen....
Skogan schreef:Kan je dus gewoon beugels ophangen? Natuurlijk alleen maar voor beetje zekerheid? Niet echt om veel draven en lichtrijden?
Marocje schreef:Evelienepien schreef:Goedenavond,
Ik heb al terug gezocht maar helaas geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Ben sinds enige tijd trotse bezitter van 2 verschillende merken lamswollen zadelpads.
Tot op heden ging dat “goed” : met borsteltje haren weer opborstelen meteen na rijden (bij geen zweet) of weer voor het rijden (bij zweet) en 1 x in de zoveel tijd in de wasmachine.
Maar het geval nu: paardlief staat nu sinds kort zonder dek en gevolg: een grote modderpartij op de wol!
Hoe nu te handelen ?
- gewoon op laten drogen en dan voor 1e x rijden opborstelen, haalt echte harde modderkorsten er niet uit
- meteen na het rijden borstelen, zet ook geen zode aan de dijk
- na het rijden goed nat spuiten, wordt moeilijk want kan hem nergens op stal dan neerhangen om te drogen
Dus mijn vraag aan jullie:
Hoe maken jullie je lamswollen pad (zand / modder) schoon als het zweetweer is en je een zandpaard onder je billen hebt ?
Ik heb een Ghost met Ghostpad en lamswollen onderkant. Maak het niet vaak schoon, maar laatst met een langere bosrit/pony met wintervacht/warm weer was ie toch erg nat. Dus mee naar huis genomen om schoon te maken: eerst met de stofzuiger toen ie dus droog was, bleek dit gewoon voldoende te zijn!
[ [url=m/E3MRPg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Linkerkant had ik dus gedaan, rechts niet. Er zaten echt zwarte stukken aangekoekt ‘vuil’ op.
Had dus niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan, heb hem dus ook niet in de wasmachine gedaan.
Skogan schreef:Barefoot zei dat Freeform is een echt slecht, kwaliteit beroerd etcetera... over Ghost zei ze niks. En raadde mij om Wellington aan te schaffen. Je heb 1week proef. Enige zadel waar staat op dat is goedgekeurd door FEI en FFE. Heb iemand 30km veder die zijn barefoot verkoop en vroeg of ik kan proef rijden.. Dat wordt zaterdag ochtend.
Buitenzinnig schreef:Skogan schreef:Ik zou schitterende vinden om een pas service zoals buitenzinnig te hebben in het buurt. Geen vakantie in Frankrijk geboekt buitenzinnig of kwetal..?
Mwoa, wat niet kan? haha.
Ben de beroerdste ook niet
Evelienepien schreef:Update “hoe krijg ik aangekoekt vuil uit lams sjabrak “ !
Nou, munne dyson iig niet!!!
De vuilplaten (lijkt wel van die opgedroogdevlaaien trouwens ?!) bleven gewoon netjes braaf op hun plaats liggen.
Dus toch maar eerst met zacht rubber borsteltje gedaan en toen heeeeel voorzichtig met furminator gekamd. Tis nu iig weer mooi zacht maar ga toch maar proberen om plaats te vinden op stal voor hem afgespoeld neer te kunnen hangen want dit ga ik echt nie iedere x doen zo!
Thks voor het meedenken !
Evelienepien schreef:Update “hoe krijg ik aangekoekt vuil uit lams sjabrak “ !
Nou, munne dyson iig niet!!!
De vuilplaten (lijkt wel van die opgedroogdevlaaien trouwens ?!) bleven gewoon netjes braaf op hun plaats liggen.
Dus toch maar eerst met zacht rubber borsteltje gedaan en toen heeeeel voorzichtig met furminator gekamd. Tis nu iig weer mooi zacht maar ga toch maar proberen om plaats te vinden op stal voor hem afgespoeld neer te kunnen hangen want dit ga ik echt nie iedere x doen zo!
Thks voor het meedenken !