Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 15:11

Nee, de werking wordt niet minder naar mijn idee. Mijne heeft dit al vanaf dag 1 gehad en die van vriendin wordt onder mijn deken dus veel warmer. Maar mijne is sowieso snel stijvig en koud.

Als hij nu onder 300 staat zou ik idd 200 plus recuptex doen. Hier is het nu 150 plus recuptex en onder de 0 komt daar onderdeken bij. Het is wat vreemd, want ik kan hem vrij snel onder de 0/50 grams doen, maar vervolgens kan die onder de 150 grams best koud weer hebben voordat er iets bij moet. Dus ja hij geeft echr wel warmte, maar hier niet zoveel dat het onder de 10 graden moet zijn ofzo.

Ik heb die liter ook niet, maar maak ze ook nooit vast. Ik wil dus onderdeken die niet vastgemaakt hoeven te worden := jammer dat je aan de andere kant van NL woont,anders had je het eens mogen proberen. Ik ben er wel enthousiast over. Vooral bij de mijne dus.

Jonnekee

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 15:55

Ik heb de therapy liner besteld in maat 195 zal ene foto plaatsen voor de liefhebbers als ik hem binnen heb

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:25

Jonnekee schreef:
Ik heb de therapy liner besteld in maat 195 zal ene foto plaatsen voor de liefhebbers als ik hem binnen heb

Ik heb ‘m ook besteld in maat 6.0, ben ook heel benieuwd!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:50

Heb er ook eentje besteld (en ook de Ionic liner van Horseware, die 50 gram is).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:13

lies schreef:
Heb er ook eentje besteld (en ook de Ionic liner van Horseware, die 50 gram is).

Mag ik vragen waar je die laatste hebt besteld? Via horseware zelf?

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:45

Van de zomer heb ik de catago for tech gekort en ben er tevreden over. Die gebruik ik nu als onderdeken onder de horseware winterdekens. Maar een liner is toch fijner. Zouden jullie de bucas, back on track of horseware liner kopen?

Schat in dat de catago als 50 gram fungeert, dus zou het liefst een 50 of 100 gram liner hebben nu.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:54

Ligt er ook aan hoeveel grams je nodig hebt. Zelf ga ik voor de horseware 50 grams omdat mijn oma ongeschoren is en t snel warm heeft. Dus dunner hoe beter, dan kan ik hem eerder gebruiken. Mocht t toch een horror winter worden kan die liner ook onder m'n dikkere outdoor dekens.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:02

Ik ben erg aan het twijfelen over een deken en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een 17 jarige ruin staan met ks. Lang verhaal, maar in het kort: van 4 tot 11 bij mij geweest en altijd super fijn gelopen t/m ZZL met mij als amateur, verkocht naar semi prof welke er in de wedstrijdring niet mee vooruit kon. Teruggekocht op zijn 15e, en vooral veel gedoe gehad. Inmiddels volledig onderzocht. Ks, ontsteking SI gewricht, ontsteking hals etc.

Nu heb ik al een paar keer naar een deken gedacht. Hij draagt een regendeken van Bucas waaronder liners kunnen. Momenteel staat hij met een dikke wintervacht, vooral de hals, niet zijn lijf, in een buitenstal met de regendeken op. Vandaag wil ik de 150 er onder gaan leggen.

Hij gaat niet geschoren worden, vorig jaar wel gedaan, maar vind het zielig wanneer hij zonder vacht staat en weinig in het werk is omdat het allemaal, ondanks verschillende behandelingen, nog steeds niet top loopt.

Wat zouden jullie aanraden als deken?

https://hypostore.nl/bucas-therapy-liner.html ik zag zelf deze, want het moet wel een deken zijn die 24/7 op kan. Hij staat niet aan huis en dan wis vooraf een uur en achteraf een uur opleggen niet handig.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 09-11-24 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:05

Ik zou gaan voor een vari layer techniek deken van bijvoorbeeld lemieux of rambo.

Dan heb je op de rug een warmer stuk en aan de zijkanten minder warm waardoor je die rug juist wat warmer kan zetten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:08

SansaS schreef:
Ik zou gaan voor een vari layer techniek deken van bijvoorbeeld lemieux of rambo.

Dan heb je op de rug een warmer stuk en aan de zijkanten minder warm waardoor je die rug juist wat warmer kan zetten.

Heb je daar een linkje van en hoe bedoel je warmer zetten van de rug?
En werkt dit hetzelfde als een therapiedeken?
De dikke wintervacht is vooral zijn hals, hij heeft al even een deken op, dus op de rug is het gewoon vacht.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:12

Ik heb ook die HW ionic liner van 50g besteld. Gezien mijn maat nergens te krijgen is zal het wel heel lang duren voordat deze binnen is helaas, maar kijk er wel echt naar uit nu ik weet dat mijn paard artrose in de bekken heeft.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:12

https://www.dochorse.nl/help/vari-layer.html

Ik vind dat heel fijn werken bij rugproblemen.

Alle dekens die claimen iets te doen aan therapeutische werking wacht ik nog altijd met smart op hun onderbouwing aangezien de onderzoeken die er tot nu toe gedaan zijn uitwijzen magneetdekens niks meer doen dan een placebo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:18

SansaS schreef:
https://www.dochorse.nl/help/vari-layer.html

Ik vind dat heel fijn werken bij rugproblemen.

Alle dekens die claimen iets te doen aan therapeutische werking wacht ik nog altijd met smart op hun onderbouwing aangezien de onderzoeken die er tot nu toe gedaan zijn uitwijzen magneetdekens niks meer doen dan een placebo.

Maar dan kan ik in principe toch ook gewoon een 150 grams opleggen voor nu en later een 300? De liners van horseware zijn niet zwaar toch?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:20

Ja dat kan uiteraard ook hoor

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:21

Celebi schreef:
Ik heb ook die HW ionic liner van 50g besteld. Gezien mijn maat nergens te krijgen is zal het wel heel lang duren voordat deze binnen is helaas, maar kijk er wel echt naar uit nu ik weet dat mijn paard artrose in de bekken heeft.

Ik was daar al naar aan het kijken in een, ongeveer, 195, maar nergens te vinden.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:27

Ik heb 'm bij Dochorse met korting besteld. Kan wel weken duren natuurlijk voordat ie binnen is..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:32

Celebi schreef:
Ik heb 'm bij Dochorse met korting besteld. Kan wel weken duren natuurlijk voordat ie binnen is..

Zie het inderdaad, niet op voorraad, verzonden binnen 10 dagen. Dat is inderdaad altijd een moeilijke schatting.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:35

Ja die 10 dagen klopt alleen als het op voorraad is hij de leverancier geloof ik. Heb ooit eens wekenlang op een hals gewacht die ook niet meer leverbaar was. Dus ik ben me er bewust van dat het misschien geen 10 dagen gaat zijn.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:19

Deze liner variant is nieuw dus ik denk dat deze nog vanuit de fabriek geleverd moet worden aan de leverancier. Ik heb nog de oude zwarte ionic liner van 100g en die is net te warm. Dus 50g is echt een uitkomst.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:24

Die 'oude' Ionic deken van Rambo was toch magnetisch? Vraag me wel af waarom ze de keuze hebben gemaakt om die nieuwe liner keramisch te maken. Nou vind ik zelf het keramische wel interessant dus ik vind de keuze prettig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:25

grauwman schreef:
Deze liner variant is nieuw dus ik denk dat deze nog vanuit de fabriek geleverd moet worden aan de leverancier. Ik heb nog de oude zwarte ionic liner van 100g en die is net te warm. Dus 50g is echt een uitkomst.

Geeft dit systeem meer warmte af dan een gewone 50 grams?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:27

Ze zeggen dat de warmte terug gereflecteerd wordt naar het lichaam. Je zou dus wel kunnen stellen dat het iets warmer is dan zonder die werking. Ik hoop zelf dat dat meevalt aangezien mijn paard het snel warm heeft maar ik wel echt de werking van de keramische stof wil testen qua artrose. Beetje een baat het niet dan schaadt het niet idee natuurlijk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:37

Celebi schreef:
Ze zeggen dat de warmte terug gereflecteerd wordt naar het lichaam. Je zou dus wel kunnen stellen dat het iets warmer is dan zonder die werking. Ik hoop zelf dat dat meevalt aangezien mijn paard het snel warm heeft maar ik wel echt de werking van de keramische stof wil testen qua artrose. Beetje een baat het niet dan schaadt het niet idee natuurlijk.

Ja zo zit het bij mij inderdaad ook een beetje.

Moeilijk allemaal hoor! Waar doe je nu goed aan en wat is niet te warm/koud.

Ga heb vandaag een 150, die wel al tweemaal gewassen is onder de regendeken leggen, maar kan ik dan nog terug naar een 50 grams keramisch. moeilijk...

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er heel blij mee :j

Het enige is dat ik hem onder een horseware deken heb liggen dus hem nergens vast kan maken zit alleen vast met een touwtje onder zijn staart, hoop dat het deken blijft liggen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:56

Ligt er mooi op! Hopelijk gaat hij niet glijden inderdaad.