Ik vroeg me al af "welk zweet" Knap hoor, met dit weer zweten ze al als ze stil staan
Maar ik zie niks geks - hoe liep je paard?
Gladijs
Geplaatst: 19-07-16 23:35
Ja echt heel vreemd dat beest Nul zweet... Ze liep als een zonnetje, ze is nog jong maar liep vandaag voor het eerst nagevelijk Maar in ieder geval bedankt! Stelt mij weer gerust
Ik zou de volgende keer even kijken of zadel en dekje wel goed recht liggen, want nu loopt de afdruk van de pad links tegen de aalstreep/ruggengraat en rechts niet. Verder lijkt de afdruk mooi verdeeld.
YMJArabians
Geplaatst: 20-07-16 05:41
pmarena schreef:
Is het wel een officiële Cherokee pad? Of zou het bvb. een Cheyenne pad kunnen zijn?
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb het zadel als set met de pad gekocht
Heb mijn florac net gekregen van post. Nl!!! Wat een schattig mooi zwart ding, less is more, toch? Niet roepen voor foto's, ben helaas snel moeten vertrekken. Sorryyyyyy
Kwetal
Geplaatst: 20-07-16 15:45
mindful schreef:
Heb mijn florac net gekregen van post. Nl!!! Wat een schattig mooi zwart ding, less is more, toch? Niet roepen voor foto's, ben helaas snel moeten vertrekken. Sorryyyyyy
Helaas moet ik toch afscheid gaan nemen van mijn Roma + gevlekte schaap zalea... het is niet de juiste combi voor ons. Ik heb hem op de BM staan mocht ik er iemand blij mee kunnen maken
Even schetsen: Paard reageert heftig op niet passende zadels. Gisteren is een passend boomzadel gevonden, deze moet besteld worden. In afwachten van dit zadel rij ik al weken met cheyenne (van vriendin) waar mijn paard ook rustig mee is. Maar vriendin heeft haar pad nodig voor de komende tijd. Vandaar zoektocht naar een goedkoop tijdelijk alternatief
Dus je wilt nu een boomloos pad gaan kopen voor onder je boomzadels wat nog gemaakt moet worden ??
Safiera
Geplaatst: 20-07-16 17:16
Goedkoop maar wel prima: de pad van Agradi.
Verder even tweedehands kijken, eigenlijk alles met (verwisselbare) inlages is geschikt. Heb je een maat 1 of maat 2? Voor maat 2 geldt wel dat veel pads wat krap zijn.
@Dubbeldun: ik geloof dat ze een pad voor onder de geleende cheyenne wil, tot haar boomzadel er is
Runa
Geplaatst: 20-07-16 17:16
Nee, ze wil zolang ze een boomloos zadel gebruikt een pad totdat ze straks een boomzadel heeft, denk ik
@crazygirl, Ik zou even op facebook en marktplaats en de bokt markt kijken of er wat tweedehands tussenzit. Op Marktplaats staat bijvoorbeeld een HKM boomloos pad incl inlages.
Die hkm pad waar ik het over had, past wel. Die heb ik zelf onder een cheyenne maat 1 gehad en had toen nog wat ruimte over, ik denk dat een maat twee ook wel zou passen. Ik weet niet welke maat je nu hebt?
Een pad voor boomloos hoort duidelijke kussens te hebben en ruggengraatvrijheid. Meestal zijn ze gecontourd voor een beter pasvorm en soms zijn de kussens te verwijderen/aan te passen qua dikte. Ook hier geldt dat kwaliteit meestal een prijs heeft.
Dus als je paard nu lekker loopt met dit zadel en een specifieke pad, dan zou ik persoonlijk kijken of ik die pad zou kunnen kopen. Overigens kun je die pad straks ook met je nieuwe zadel gebruiken, dus is het geen 'weggegooid geld'...
little_birdy
Geplaatst: 20-07-16 18:36
zoals je ziet voor opgehoogd en er zitten dubbele inlages in.
straks passen en rijden maar
woepsie90
Geplaatst: 20-07-16 20:33
Weet iemand waar ik een dekje/pad met openingen voor inlages kan laten ontwerpen ? Wil zo graag een vrolijk dekje met een print erop ofzo, voor onder mijn Ghost... Ben benieuwd!