De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:11

Ik heb nu simpele husks besteld. Het type dat per 2 wordt verkocht. In de hoop dat die wel goed passen. Hiervoor de duurste versie gehad en snel weer verkocht ivm pasvorm bij mijn paarden. Was wel erg fan omdat de benen er gewoon. Droog onder vandaan komen.

bibichaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:23

Ik ben ook wel benieuwd naar die Husk beschermers. Voor de dressuur zou ik eigenlijk toch wel wat bescherming om willen hebben. Maar vind de benen bij de meeste bescherming daar toch te warm voor worden. Welke van Husk zouden aan te raden zijn voor de dressuur?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:25

Die van _Jojo_ (standard schooling boots) zijn onderweg naar mij, ik zal foto's en info plaatsen voor jullie zodra ik ze heb.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:54

Afbeelding

Deze heb ik gisteren tijdens 28 graden getest. Zelfs hier komen de benen dan klam onderuit. Ze zijn wel super fijn. Heel licht en heel luchtig met al die gaten én een wafelachtige binnenkant waardoor ze niet alsnog van binnen afsluiten. je kunt er zo doorheen kijken.
Ze zijn wel wat slapper als je de standaard neopreen met harde schaal beschermers gewend bent maar wat mij betreft is dit genoeg bescherming voor dressuur, springen en buiten rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:57

De husk blijven zelfs met 25+ nagenoeg droog.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:03

Dat lijkt mij paard afhankelijk. De één zal sneller zweten dan de ander. En ook de plekken waar je zweet zijn vaak verschillend.
Hij had al 'klotsende oksels' voor we gingen rijden en heeft eigenlijk altijd zijn benen wel wat nat.

NickyNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:45

peesbeschermens zijn altijd een beetje een dingetje. als de pezen te warm worden is het niet zo goed. ik ben zelf geen voorstander van bond in de peesberschermers, omdat gewoon heel erg warm word.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 08:00

wwillemijn schreef:
Ik heb nu simpele husks besteld. Het type dat per 2 wordt verkocht. In de hoop dat die wel goed passen. Hiervoor de duurste versie gehad en snel weer verkocht ivm pasvorm bij mijn paarden. Was wel erg fan omdat de benen er gewoon. Droog onder vandaan komen.

Ik ben wel benieuwd naar fotos en stevigheid als je ze binnen hebt. Vind de dikkere varianten vaak niet mooi passen en ben benieuwd of die dunne wel genoeg bescherming geven tegen een keer aantikken.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:25

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:42

Ben daar ook benieuwd naar! Sowieso per paar is ideaal omdat ik achter niet gebruik

Sanne_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:17

Over mooie peesbeschermers gesproken....
Ik zie deze net op facebook voorbij komen!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:42

Sanne_92 schreef:
Over mooie peesbeschermers gesproken....
Ik zie deze net op facebook voorbij komen!

[ [url=m/Mco0C2.png]Afbeelding[/url] ]

Van majyk? Die hebben ook zo iets. De crossbeachermets van dat merk zijn ook fantastisch

Sanne_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:00

Nee deze zijn van Harry's Horse! Elite R Titanium

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 14:04

Wie heeft hier een tip voor betaalbare springschoenen die geen water opnemen? :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:29

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:09

Ben benieuwd geworden naardie Husks. Wat is hetverschil tussen de PURE en TITAN versie? Behalve dan dat de pure enkel wit zijn en de titan zwart. Ik zie ook 'schooling' en 'all purpose', waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:16

crazygirl1 schreef:
Ben benieuwd geworden naardie Husks. Wat is hetverschil tussen de PURE en TITAN versie? Behalve dan dat de pure enkel wit zijn en de titan zwart. Ik zie ook 'schooling' en 'all purpose', waarom?

Pure is idd wit en titan zwart. Verder zijn ze het zelfde.
En de witte worden schooling boots genoemd omdat ze vaak voor dressuur zijn. En de zwarte all purpose..
Dus het verschil zit alleen in de kleur :P

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:18

Haha ik zat me suf te kijken naar 'zoek het verschil' _/-\o_

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:48

Sinnej het heeft even geduurd maar ik heb foto's.
Dit is mijn paard met gewone br beschermers maat L

Afbeelding

Dit is met de husk high impact

Afbeelding

Afbeelding

De benen van mijn paard komen er droog onder uit maar voelen wel warm. Ben zeer tevreden over de beschermers.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 06:13

Ir1ne schreef:
Wie heeft hier een tip voor betaalbare springschoenen die geen water opnemen? :)

Husks :D :+ :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:54

Helaas ik had grand prix Harry horse gescoord maar helaas net te lang.. terwijl t cob is.

Nu maar verder opzoek..

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:30

Ir1ne schreef:

Ik heb de springschoenen van Westropp. Beide versies. Zijn super fijn. Schuren niet. De rubberen/kunststoffen gebruik ik bij natte, modderige bodem en als ik het water in ga. Blijft geen zand aan hangen, dus geen geschuur!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:38

Spessie schreef:
Ir1ne schreef:

Ik heb de springschoenen van Westropp. Beide versies. Zijn super fijn. Schuren niet. De rubberen/kunststoffen gebruik ik bij natte, modderige bodem en als ik het water in ga. Blijft geen zand aan hangen, dus geen geschuur!

Die heb ik ook!! Ik kan het bovenstaande beamen.
Die van mij draagt ze 24/7 tegen het aftrappen van de ijzers, maar geen schuurplekken.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:56

Mijn paard kreeg juist van de westrops schuurplekken. En die kan verder overal tegen...
gek hé, hoe dat kan verschillen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:08

Ik heb door dit topic ook interesse gekregen in de husks... ik rij een fjord, door een oude blessure ben ik op zoek naar peesbeschermers die goed rond de kogel aansluiten (langs onder) ik rij momenteel met de snug boots, deze bevallen heel goed alleen zijn eigenlijk net wat te lang (paard ervaart totaal geen hinder en krijgt ook nooit plekjes oid)
Maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de husks voor koudbloeden? Met vooral heel brede kogels. Past dat dan nog fatsoenlijk?