Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Icrack schreef:Een vraag voor jullie mbt de Barrydale. Met het doorlezen van de topics lees ik regelmatig dat men niet goed uitkomt bij de wrongen. Daarbij lees ik ook dat dit veel uitmaakt met je beenlengte en je eigen lengte. En nog zoiets van de benen niet goed aan de pony of paard kunnen leggen door de lengte van het zweetblad?
Ik vraag mij het volgende af; waar ligt de omslag eigenlijk qua eigen lengte en beenlengte in verhouding tot de Barrydale?
Buitenzinnig schreef:Ik vind het ook frappant, maar je weet niet hoe ze rijdt, dat speelt ook altijd mee.
Ik heb contact met iemand gehad en die had ook een lamsvachtzadel en dat paard had, ter hoogte van de band waar de singelstoten zeg maar over de rug gingen, een gevoelige plek. Sommige paarden kunnen er wat minder goed tegen dan andere paarden, dat is met heel veel zo.
jomaro schreef:iris1993 schreef:Kom even binnen vallen.. Iemand ervaring met de flexibele pommel?
Mijn zadel schuift nogal naar voren tijdens het bokken.. Dus hoop dat een flexibele pommel meer hou vast heeft..
Ik heb een flexibele en een XXL pommel.
Op zich geen probleem met schuiven.