[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:29

Ik lees al heel lang mee, ik vraag me af, hoeveel creaties blijven er nu echt mooi na gebruik ?
Net klaar ziet het er allemaal schitterend uit natuurlijk maar hoe zit het na gebruik?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:02

Snadrem schreef:
MelissaV schreef:
Ik ben vandaag begonnen aan de springset van mijn pony.
Van zwart naar rijkbruin, ben benieuwd hoe het wordt!

ik ben er heel benieuwd naar! Plaats je foto's?

Ja zal vd week bij droog weer en fatsoenlijk licht eens foto's maken

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:21

Lonan schreef:
Ik lees al heel lang mee, ik vraag me af, hoeveel creaties blijven er nu echt mooi na gebruik ?
Net klaar ziet het er allemaal schitterend uit natuurlijk maar hoe zit het na gebruik?

Het enige wat ik geverfd heb zijn mijn schoenen en een hoofdstel, zit bij mij bij beide nog super goed, voordeel van t hoofdstel is dat t door de verf niet schimmelt :+ :+ (ja alleen aan de binnenkant, die heb ik niet geverfd)

Zal binnenkort van beide eens foto's maken, schoenen worden intensief gedragen, hoofdstel word gebruikt maar niet zo vaak, zo'n 1/2x per week.

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:48

Ook ik ben van plan mijn hoofdstel te verven, namelijk het onderlegde deel bij de neus- en frontriem roze maken.

Heeft iemand toevallig nog een beetje finisher voor mij die ik voor een klein prijsje kan overnemen?
Op internet zie ik alleen grotere potjes staan en ik heb maar een heel klein beetje nodig :)

cntesfaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:16

Ik wil binnenkort ook mijn hoofdstel en zadel en beugelriemen donkerbruin verven. Kan ik voor het hoofdstel en het zadel gewoon dezelfde verf gebruiken? En hoe reinig ik mijn zadel eerst goed? Het zadel is van nature donkerbruin. Hoofdstel en beugelriemen zwart.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:17

NathalietjeB schreef:
is er iemand die al een keer zijn mentuig heeft geverfd in een andere kleur? en zo ja blijft dat beetje zitten?

Ik ben momenteel bezig om wat tuigjes op de kop te tikken, die geverfd gaan worden. Zal tegen die tijd wat foto's hier plaatsen :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:07

Sorry dat ik nog geen foto's gepost heb!
Heb het hoofdstel vandaag voor het eerst gepast, moet enkel de gespjes nog schoonmaken. Voorderest is alles helemaal klaar. Zadel heeft in de garage gelegen waar het met dit weer best vochtig is en ligt nu warmer om toch nog goed te drogen. Ik zal hieronder wat foto's posten.

Afbeelding Neusriem na eerste laag.

Afbeelding Zadel na tweede/derde laag, dacht hier echt OMG wat lelijk.

Afbeelding Hoofdstel op pony.

Afbeelding En vooraanzicht :D

Zadel is nu heel erg bijgetrokken, morgen voor het eerst ermee op jumping!

Wel 1 tip: gooi je spullen voordien niet in de zonnebloemolie om ze soepel te maken, of invetten met ledervet, als je de riempjes dan vast doet springt de verf eraf door de olie die uit het leer komt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:46

Ben benieuwt hoe het zadel uiteindelijk wordt! Op de foto lijkt het net een nep zadel, ha ha sorry.

Hoofdstel is wel erg mooi!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:21

Ja vond ik ook al haha, denk dat het ook wel komt door kunstlicht en flitser. Had al spijt dat ik het geverfd had. Morgen komen er fotos van het zadel op pony.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:55

dat zadel lijkt idd wel van plastic vind t niet mooi...

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:14

NathalietjeB schreef:
dat zadel lijkt idd wel van plastic vind t niet mooi...

Als je goed leest, lees je dat het hier ook nog niet af was en dat het zo lijkt door flitser en kunstlicht.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:17

Ik zou nog wat foto's van mn hoofdstelletje uploaden, hierbij met mobiel kwaliteit. Ik heb toen der tijd alleen de buitenkant geverfd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:18

Ziet er ook netjes uit! Mooie kleur ook :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:50

Misschien kan je randen van het zadel zwart maken? Om het wat echter te laten lijken?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:57

Saaams schreef:
Misschien kan je randen van het zadel zwart maken? Om het wat echter te laten lijken?

Hij lijkt hier nep omdat hij nog nat was, en kunstlicht. Dit is nu weg hoor.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:00

Dit was mijn zadel net geverfd:
Afbeelding

En dit was na enkele dagen drogen:
Afbeelding

Het zag er echt niet meer zo plastiek uit, het blinkt wel wat meer dan gewoon leder. Ik heb helaas geen foto van na een keertje rijden maar het ging er dan wel mooier uitzien, wat natuurlijker.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:01

Klopt, nu hij echt goed gedroogd is ziet hij er al een stuk natuurlijker uit. Kom er nu alleen achter dat er geen springsingels bestaan in die kleur en die maat :(

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:23

welke maat moet je hebben dan?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:25

MelissaV schreef:
Klopt, nu hij echt goed gedroogd is ziet hij er al een stuk natuurlijker uit. Kom er nu alleen achter dat er geen springsingels bestaan in die kleur en die maat :(

Gewoon verven :) Het zal wel afgeven op de stukken waar je paard de singel raakt bij het springen, maar opzich zie je dat toch niet en je kan het makkelijk bij verven.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:27

Leen schreef:
MelissaV schreef:

Gewoon verven :) Het zal wel afgeven op de stukken waar je paard de singel raakt bij het springen, maar opzich zie je dat toch niet en je kan het makkelijk bij verven.

Ook in het zwart is een springsingel van 95cm zonder elastiek vrij lastig aan te komen helaas :(

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:38

Weet je wat je kan doen, een zo kort mogelijke singel nemen, naar een zadelmaker/lederbewerker/schoenmaker gaan en vragen om de elastiek weg te nemen. Ze zetten er dan een stuk van stevig band in plaats van de elastiek. Misschien dat er wel iemand gewoon het leder in 2 snijd zodat en niet eens band tussen moet. Hun kan je dan ook vragen om het in te korten tot 95.
Kostte volgens de zadelmaker maar 20 euro om het te laten doen, alleen heb ik het nooit laten doen :) te lui om de singel te brengen :')

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:56

Leen schreef:
Weet je wat je kan doen, een zo kort mogelijke singel nemen, naar een zadelmaker/lederbewerker/schoenmaker gaan en vragen om de elastiek weg te nemen. Ze zetten er dan een stuk van stevig band in plaats van de elastiek. Misschien dat er wel iemand gewoon het leder in 2 snijd zodat en niet eens band tussen moet. Hun kan je dan ook vragen om het in te korten tot 95.
Kostte volgens de zadelmaker maar 20 euro om het te laten doen, alleen heb ik het nooit laten doen :) te lui om de singel te brengen :')

Oh thanks voor de tip! Ga ik eens tweedehands speuren voor een singel :)

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:54

Ook ik heb even mee gelezen, heb nu een potje cognac kleur gekocht en een potje neon geel!

Ik wil mijn mini hoofdstel graag cognac maken, die vind je niet betaalbaar in die kleur. En mn leren halster wil ik knal geel gaan maken!

Ik ben benieuwd :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:31

Hier mijn geverfde zadel, hoofdstel en borsttuig voor de eerste keer in gebruik.

Afbeelding Lijkt al een stuk minder nep.

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:18

Heb je geen foto dat ze stil staat en van dicht bij? Nu zie je er bijna niets van.

Bleef het goed zitten na het rijden?