Op zich is L gewoon L. Of het nu een pommel of een fork is.
Wel is het zo dat in de loop der jaren de maten / vormgeving nog wel eens veranderd zijn waardoor er verschillen kunnen zijn.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirsha schreef:Shirley, ik weet nog niet wat ik doe. Sowieso wacht ik het testzadel af (als die nog komt voor paardlief bejaard is). Het is sowieso wel fijn om ook een 'normaal' zadel te hebben voor als ik eens een sprongetje maak. Hellup, zadeltic op de loer hier
Ik heb wel besloten dat ik mijn Iberica waarschijnlijk ga verkopen. Ik gebruik hem eigenlijk vrij weinig, als barebackpad vind ik hem te veel 'op' het paard liggen in plaats van 'erin' en voor gebruik als zadel vind ik hem ook niet ideaal... Voor een vloerkleedje vind ik hem te duur
Shirley schreef:Zou hij geholpen zijn met een simpel kunststof zadel ?
Heb twee Thorrowgoods ( een Maxam en een Griffin ) liggen die voor die prijs zo weg mogen ...
jenn0dv schreef:Kirsha schreef:Shirley, ik weet nog niet wat ik doe. Sowieso wacht ik het testzadel af (als die nog komt voor paardlief bejaard is). Het is sowieso wel fijn om ook een 'normaal' zadel te hebben voor als ik eens een sprongetje maak. Hellup, zadeltic op de loer hier
Ik heb wel besloten dat ik mijn Iberica waarschijnlijk ga verkopen. Ik gebruik hem eigenlijk vrij weinig, als barebackpad vind ik hem te veel 'op' het paard liggen in plaats van 'erin' en voor gebruik als zadel vind ik hem ook niet ideaal... Voor een vloerkleedje vind ik hem te duur
Ik houd me eventueel aanbevolen, mocht je hem verkopen!
Kirsha schreef:Ik houd het in gedachten
Ik probeer eerst ook gewoon de L-fork. Ik heb nu een M-pommel op mijn merrie en die ligt prima, maar als ze dikker wordt is die al snel te smal i.v.m. de spekkussentjes die ze meteen bij haar schoft krijgt. Mocht de L niet goed zijn, dan duikel ik wel weer ergens een M op.
Marcella, bedankt voor je verhaaltje over de Arizona
Kirsha schreef:Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de Cheyenne als de Arizona/Atlanta (beide maat 1), en zo ja, vinden jullie dat er verschil is qua maat?Volgens de maattabel is de zitting even lang, maar bij de London bijvoorbeeld is de zitting korter (34 cm) terwijl ik daar minder krap in zit dan de Cheyenne (35 cm). Weet iemand toevallig hoe dit zit bij de Arizona/Atlanta?
Marcella schreef:In het testzadel van de Arizona Nut maat 1 zat ik voor mijn gevoel heel ruim. In ieder geval ruimer dan in mijn Cheyenne, maar dit kan inderdaad ook nog eens per levering verschillen.