Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:16

Vionaa schreef:
Nog een vraagje, ik kan het nergens zo snel vinden: weet iemand of je de singel bij Divoza kan lenen om te testen (tegen betaling)?

nee testen doet divoza geloof ik niet!

Sabine_95

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 06:37

Jawel Divoza doet ook aan testen! In elk filiaal hebben ze een leensingel volgens mij :)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:01

germie schreef:
Oei wat zien die prolite singels er goedkoop uit op de foto. Lusjes die niet gestikt zijn maar gewoon voorzien van een bolt. Dat had de leren ook, maar het stoort me echt. Waarom niet gewoon gestikt? ja, is meer werk. En dan dat gespje onderop. Dat bandje ziet er gewoon goedkoop uit. Ik ben heel benieuwd naar foto's die men zelf maakt.
Ik geloof ook nog steeds in het pacebo-effect, maar niet in een echte werking van een singel.

Ik heb ze in handen gehad en voor een kunststof singel zijn ze alles behalve goedkoop in uiterlijk. Het lijkt aan alle kanten echt op leer en is super zacht en soepel. Verder echt exact hetzelfde als de fairfax.
Nog duurdere uitstraling... Moet men er meer voor betalen, maar dat is nu net waar deze singel niet voor bedoeld is.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:00

Is er nog iemand die een fairfax te koop heeft? 60 cm?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:25

Zijn er al mensen met een foto van de Prolite? Nu ben ik ook wel benieuwd hoe ze eruit zien!

Ik heb nu sinds twee maanden een Fairfaix maar merk nog weinig verschil met mijn bonte BR banaansingel. Mijn jonkie lijkt er niet of nauwelijks op te reageren. Ik heb nog een Eric le Tixerant singel van 70 cm die helaas hem te groot is, dus die ga ik verkopen, en ben nu op zoek naar een Eric le Tixerant van 60 cm. Misschien helpt dat hem meer? Ik weet het niet. Ik ga het in elk geval proberen, wie weet maar de Le Tixerant singel wel verschil. De Fairfax houd ik verlopig nog wel aan, wie weet op het moment dat hij op een hogere graad van africhting is (momenteel zadelmak, B/L1 proefje kan hij lopen) dat de singel dan meer werkt?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:50

Picassox, zal ook wel verschillend zijn per paard. In mijn geval schuiven heel veel zadels naar voren, wat door de Fairfax minder wordt waardoor ik gewoon minder ellende heb :)

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:53

Ik heb met de Fairfax en hopelijk straks ook met de Prolite al veel paarden heel blij kunnen maken. Van binnen een paar minuten af zijn van singeldwang tot veel meer ruimte in de beweging. Soms zijn het maar kleine verschillen die later een groot effect hebben.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:06

Zo de Prolite singel is besteld. Heb maar gewoon de 55 small genomen. We zien wel, staat geen maat op de singel waarmee ik nu rij. Is ook mijn singel niet, maar 1 van op stal.
De mijne heeft ook redelijk wat singeldwang, alleen heel voorzichtig singelen, gaatje voor gaatje lukt. Dus ben benieuwd als het iets uitmaakt. Had sowieso toch een eigen singel nodig, dus echt weggesmeten geld is het bij mij niet.

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:47

Waar heb jij de singel besteld? :)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:28

Ik heb hem besteld bij Ruitershop pas de deux. Ben wel van Belgie, maar kon de site al daarmee.

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:56

Ik ben een beetje in dubio of ik voor de leren ga of voor de prolite. Ik wil graag de prolite zien om het materiaal te bekijken. Maar om het nou te bestellen en terug te sturen als ik het niks vind,..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:01

Tja, waarom niet.....
Ik vond de Fairfax ook erg tegen vallen toen ik hem in de winkel vast had. Dus dat kan natuurlijk net zo goed als je hem besteld.

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:11

Nou omdat de verzendkosten voor eigen rekening zijn.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:17

Ik heb laatst zo'n singel bij mn zadelmaker gekocht... ik had zelf geen passende meer en een msfc te leen maar die vond ik niet fijn omdat die zelf helemaal geen vorm heeft. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:21

Sabine_95 schreef:
Nou omdat de verzendkosten voor eigen rekening zijn.

Dat snap ik....... maar als je omruilt bijv. dan ben je nog maar 1x verzendkosten kwijt. Mijn punt was meer dat de leren fairfax je ook tegen kan vallen, dus dan kan je helemaal niks bestellen.
Je kan ook naar Almelo rijden en ze bekijken.

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:42

Ja dat is waar dan zou ik het omruilen voor de leren, maar die koop ik dan bij de Divoza.
De leren heb ik nu te leen en die valt zeker niet tegen! Maar als de prolite ook goed zal zijn dan scheelt het heel wat geld.

Ja dat zal ik wel willen, maar helaas gaat mij dat niet lukken.

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:50

Willen jullie met mij meedenken?
Gisteren heb ik de smalle singel 75 cm gepast en foto's gemaakt. Ik denk dat ik de 70 cm moet. Deze heb ik na de foto's nog een gat strakker gedaan aan beide kanten. Plus dat ze nu best dik is dus ik denk dat de 70 dan goed gaat passen.
Ik denk namelijk dat als ze weer slank is de 70 cm zal gaan zitten zoals het nu op de foto's zit. (Paard is 1.63 ongeveer maar vrij grof gebouwd)

Mijn zus heeft de foto's aan de zadelmaker laten zien en zij dacht wel dat ik de normale variant moet hebben (ook gebaseerd op het gezien hebben van mijn paard laatst).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:33

Deze is nu te kort.
De gespen zitten op elleboog hoogte.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:40

Deze singel kan volgens mij echt niet langer, want deze komt nu al net onder het dekje uit.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:58

Ik zou hem zeker moet korter nemen, vind hem ook kort zat...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:16

Cardy schreef:
Deze singel kan volgens mij echt niet langer, want deze komt nu al net onder het dekje uit.

Het dekje is ook vrij lang.
Er zit nog een heel stuk tot het zadelblad.
Gespen bij de elkeboog is nooit fijn.
Misschien is deze singel dan ook gewoon niet optimaal voor dit paard?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:33

Hij is idd te kort,

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:35

ik zou hem ook langer nemen, dit lijkt echt te kort

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:39

Goh als je nog een gaatje kan aansingelen zou ik hem ok vinden hoor...
Net mailtje gehad van pas de deux, binnen 3 weken heb ik mijn singel. Hij is dus al niet meer voorradig

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:43

Vorige week Heleen gesproken en de Prolite singel in handen gehad. Mooie singel zeg! In september laat ik Heleen bij mij thuis komen voor een passervice. Misschien dat ik dan ook wel zo'n singel aanschaf.