Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:55

De kniewrongen van premium plus zijn misschien niet heel mooi,maar het geeft wel goed steun en een fijne beenligging als je niet al te lange benen hebt..Een groot voordeel van dit model,helaas is de achterkant net iets minder vind ik..

Mrijn

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:00

Ik wil juist geen steun aan mijn benen. De pad is voor mij puur om te voelen wat mijn paard onder me doet om zo mijn zit en mijn gevoel te verbeteren. Ik zal het vooral in stap gebruiken.

@bz: ik kan me voorstellen dat iedereen voor de nieuwe en kekke modellen gaat. Het basicmodel bestaat volgens mij al een paar jaar. Zou je voor mij willen informeren of ze op voorraad zijn? Als ik zou mogen kiezen, zou ik er graag een willen met zwart bont.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:08

Mrijn: ik heb de Iberica. mischien kek :) maar ook daarmee voel ik prima wat paard onder me doet. Vind het weinig verschil qua gevoel of dat schaap ertussen ligt of niet. De Iberica geeft me echter WEL wat steun als paard een keer opzij floept (en daarbij draaf en galoppeer ik er wel mee). Iberica heeft geen wrongen alleen een voor en achterkantje...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:11

Tuurlijk voel je onder de Iberica hetzelfde als onder een Basic lammetje. Ik bedoel meer dat ik er niet meer verwacht. Ik ga er niet op naar buiten (althans, geen ruige ritten :D ) en mijn merrie is behoorlijk bomproof dus daar hoef ik het niet voor te doen. Het is voor mij vooral een centenkwestie hoor, ik heb er gewoon geen honderden euro's voor over. Als dat geen rol zou spelen, zou het vast wél de Iberica of Butterfly worden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:17

haha dat snap ik. Manlief hier keek ook wel raar op dat ik NOG een zadel bestelde bij BZ hahaha..... "Heb je nu werkelijk 2 zadels voor 1 paard???" "euhm schat... een fellzadel is wat ANDERS dan een (boomloos) zadel hoor O:) " (om maar te zwijgen van het feit dat ik naast mijn gewone hoofdstel, menhoofdstel, bitloos longeerhoofdstel en kaptoom nu mijn oog heb laten vallen op een Portugees hoofdstel om mijn set met de Iberica compleet te maken. Inclusief borsttuig ("maar die heb je toch ook al" O:) Ja... dat allemaal voor 1 paard :o Sommigen sparen dekjes, ik spaar tuigage :Y) is helaas alleen iets duurder dan een gemiddeld dekje }>

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:36

Mrijn schreef:
Ik wil juist geen steun aan mijn benen. De pad is voor mij puur om te voelen wat mijn paard onder me doet om zo mijn zit en mijn gevoel te verbeteren. Ik zal het vooral in stap gebruiken.

@bz: ik kan me voorstellen dat iedereen voor de nieuwe en kekke modellen gaat. Het basicmodel bestaat volgens mij al een paar jaar. Zou je voor mij willen informeren of ze op voorraad zijn? Als ik zou mogen kiezen, zou ik er graag een willen met zwart bont.

volgens mij staat er zo'n '' simpele'' te koop op marktplaats zo goed als nieuw.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 00:55

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:16

uudje schreef:
Mrijn schreef:

volgens mij staat er zo'n '' simpele'' te koop op marktplaats zo goed als nieuw.

Die heb ik een paar dagen geleden ook zien staan, maar kon hem nu niet meer vinden... Zal toch nog eens zoeken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:45

Ik heb wel een Butterfly zonder Plus, in bruin met een naturel zitting, die als minimum voor 250 euro ipv. 380 weg mag....de wrongen daarop zijn zacht. Maar is toch weer heel wat anders dan wat je zoekt :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:18

pmarena schreef:
Ik heb wel een Butterfly zonder Plus, in bruin met een naturel zitting, die als minimum voor 250 euro ipv. 380 weg mag....de wrongen daarop zijn zacht. Maar is toch weer heel wat anders dan wat je zoekt :)

Hoe zijn de singelstoten daaraan bevestigd, zitten die relatief ver naar voor of naar achter?? Ik denk dat ik daar wel interesse in heb!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:11

Bij de Butterfly zitten ze verder naar achteren dan bij de Iberica, vergeleken met de Premium durf ik niet te zeggen eigenlijk :=

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:21

Mocht iemand interesse hebben, ik verkoop m'n Iberica pad (pas gekocht bij Buitenzinnig). Heb er enkel eens op gezeten, nog niet mee gereden, nieuw dus.
Met westip singel 65 cm, pad is donkerbruin. Wegens aankoop gaucho zadel.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 22-08-12 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:24

Waar heb je het gaucho zadel gekocht?Ik ben benieuwd naar hoe hij gaat bevallen!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:25

Ja hoor.. Komt ze nu mee :+

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:29

pleiada schreef:
Waar heb je het gaucho zadel gekocht?Ik ben benieuwd naar hoe hij gaat bevallen!

Ik heb hem nog niet gekocht, ga met heel veel spijt afscheid nemen van het christpad omdat die heerlijk zit, maar heb centjes nodig....
Ga hem hier kopen:
http://www.aleleder.com.ar/gauchoingles.htm
Ik doe nu korte tochtjes met de jongere paarden en ben bang dat de Iberica toch niet genoeg druk verdeelt en ruggegraad vrij laat én je kan met een gaucho zadel ook wat materiaal meenemen.
Ik vind die gaucho zadels ook zo gaaf:
http://www.mijnalbum.nl/Album=AKAWT6IM

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:20

Poeh, dat zit echt voor geen meter zo lijkt het op de foto :=

Veels te hoog boven het paard, te veel achterin het zadel, zadel veels te ver op de schoft....zou niks voor mij en Rena zijn zoals het er daar op ligt :n

Ga je daar dan ook weer de rendiervel CorrecTOR onder leggen? :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:02

Van iemand die zo'n foto op zijn site plaatst, zou ik nog geen veter willen kopen - die mensen hebben geen respect voor paarden en denken vermoedelijk ook niet na over het effect van een zadel op een paard. -O- %) :n
Afbeelding

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 09:05

oee wat een naar plaatje zeg. arm arm paard.

even on topic :) ben nog steeds zeer tevreden met mijn Iberica, volgens mij zijn de fell sattels booming, ik zie er steeds meer op stal verschijnen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:39

Ik vind het afschuwelijk - zal niet onder de FEI regeltjes vallen :r De flanken kapot van de sporen, de mond wijs open gerukt en maar zwaaien met die zweep... :n

Inderdaad - de Velzadels doen het lekker :)

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 09:43

Ik denk dat ze vanuit Christ jullie Appie maar eens een enorme worteltaart moeten sturen. Het succes van de fell sattels :) hebben ze wel aan hem te danken met de mooie Iberica filmpjes *\o/*

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:48

Appie zal dat wel op prijs stellen ja :Y)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:18

Ik baseer me niet op plaatjes hoor om een zadel te kopen ;-) (en daarbij, elke cultuur heeft zo z'n mishandelingen, bij ons in Europa worden paarden ofwel doodgeknuffeld in postzegelweitjes, ofwel worden ze in de krul kapot gereden) zo'n gaucho zadels zijn gewoon heerlijk voor de rug van je paard en je bent NIET verplicht om te rijden zoals de duud op de foto, dat heb je zelf in de hand, vind ik een vreemde opmerking. Dat recado's goed zijn kun je genoeg getuigenissen van lezen op internet. Daar zijn oa ook onze boomloze zadels op gebaseerd, dus zo slecht kunnen ze niet zijn.
Van onze boomloze zadels heb ik echter wél al talloze opmerking en getuigenissen gehoord wat drukplekken betreft, met een recado zadel heb je dat niet.
Ik rij niet met beugels, ook niet op tocht, dus teveel naar voor of achter maakt me geen moer uit. Het zadel vormt zich naar de rug van het paard en je vindt er vanzelf je plaats in waar je in feite zou moeten zitten.
Vind ik een leuke foto, in deze zit je er niet op zoals bij de meeste recado's, maar echt erin zoals bij het Iberica pad:http://i172.photobucket.com/albums/w31/paulvanrooijen/P1000173.jpg
Ondertussen de opmerking gehad dat ik best zo'n zadel zelf kan maken zeker nu ik een naaimachine gekocht heb en het gek zou zijn om er al die verzendkosten aan te hangen, met de hulp van m'n leraar die al enkele Bastossen gemaakt heeft.
Ik hou de Christ nog even, vind hem veel te lekker zitten en ga zelf aan de slag, ben trouwens gek van tooling en ga me eens goed kunnen uitleven :D

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:59

Buiten de foto die pmarena hier plaatst, vind ik het zadel alles comfortabel ogen, voor me zelf niet maar ook voor het paard niet, denk dat dit ook niet bepaald de druk goed verdeeld, zou dan liever voor de iberica kiezen. Ik rijd trouwens al een paar jaartjes boomloos en nog nooit druk plekken gehad. drukplekken komen meestal door verkeerd gebruik van het zadel.

Maar gelukkig hoef ik niet zo'n ghauso zadel te rijden, en wat de een niks vind vind een ander wel prettig natuurlijk.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:32

Jeah, het geluk wilde dat ik een butterfly heb kunnen kopen voor de prijs van een nieuw basiclammetje! Ik heb hem net betaald en hopelijk kunnen mijn verwende billen volgende week kennis maken met mijn wolletje!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:33

uudje schreef:
Buiten de foto die pmarena hier plaatst, vind ik het zadel alles comfortabel ogen, voor me zelf niet maar ook voor het paard niet, denk dat dit ook niet bepaald de druk goed verdeeld, zou dan liever voor de iberica kiezen. Ik rijd trouwens al een paar jaartjes boomloos en nog nooit druk plekken gehad. drukplekken komen meestal door verkeerd gebruik van het zadel.

Maar gelukkig hoef ik niet zo'n ghauso zadel te rijden, en wat de een niks vind vind een ander wel prettig natuurlijk.

Da's waar, ieder z'n keus natuurlijk ;-)
Ik ben er wel nieuwsgierig naar, werd omschreven als 1 van de meest comfortabele zadels en verantwoord boomloos rijden voor het paard z'n rug. Las getuigenissen van mensen wier paard onder een westernzadel bepaalde oefeningen niet kon of wou uitvoeren en met de recado wel.
Ik geloof het ook maar als ik het zelf kan proberen, daarom test ik de recado graag eens grondig uit ;-)

Deze man (site http://www.art-et-cuir.nl/), die prachtige zaken maakt uit leder en ook de enige is die de zadeltraditie van horseman outfitters overgenomen heeft, omschrijft de recado als volgt:
http://www.art-et-cuir.nl/pages/het-recado-zadel-belicht.php

Ik vind hem heel goed op de Iberica lijken :
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-R3PHUW7G.jpg