voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:02

Graag gedaan !

In principe wel volgens mij :)

Als het goed is gaat de Barrydale maat 2 morgen op de post naar Equixantos , zij kunnen hem dan bekijken en testen en hebben nog een klant die hem wil testen , dus over 2 weken zou hij wel bij jou moeten kunnen zijn in principe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:20

O dat is lekker snel, dank je wel. En als je bestelt, moet je dan rekening houden met levertijd ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:27

Wanneer een klant besteld dan bestaat de kans dat ik iets niet op voorraad heb inderdaad.

In principe hou ik 95% van de artikelen voldoende op voorraad en vul die weer aan voordat ze op zijn , maar sommige artikelen hou ik niet of nauwelijks op voorraad. Van de Barrydales heb ik er nu ook maar 3 liggen , die moet ik nog met korting op de website zetten , omdat ze alweer verbeterd zijn.... de kniestukken steken wat af aan de onderkant als er teveel spanning op het klittenband komt , ze gaan daar nu een ringetje aan maken waardoor de wrong aan de singelstoot gefixeerd kan worden , maar deze zadels hebben dat nog niet en mogen met 100 euro korting weg.

De nieuwe met dat ringetje er aan zijn er nog niet , ik weet ook niet wanneer ze binnenkomen.

En eerlijk gezegd heb ik er ook geen 1 in bestelling staan : in dit geval wacht ik eerst maar eens even bestellingen af , ik heb er niet echt een heel overtuigd gevoel bij dat ik er veel van op voorraad moet houden door het toch wel aparte ontwerp , heb er ook nog maar 2 verkocht en allebei aan wederverkopers :P

Ga deze dus in eerste instantie maar op bestelling leveren denk ik , of dat ik er maar 1 van elk op voorraad hou ofzo. Heb natuurlijk ook al zo veel zadels en spul liggen , heb weinig ruimte meer ook en dan leg ik in die beperkte ruimte natuurlijk liever de spullen en zadels op voorraad waarvan er maandelijks meerdere verkocht worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:01

Snap ik :-) nou eerst maar eens proberen hoe het bevalt, dan maar eens verder zien. Ben gewoon op zoek naar een probleemloos boomloos, dat kan de Barrydale zijn of een andere van Barefoot die niet verboden zijn op wedstrijden. Die je op voorraad hebt, welke kleuren en maten ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:06

...even kijken hoor..... *opent voorraadlijst*........ ehm alleen de zwart-grijze maat 1 heb ik niet liggen , van de rest heb ik er elk 1 op voorraad , gewoon nieuw , en dan nog zonder dat ringetje en dus met korting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:11

OK, nou ben benieuwd !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:21

Tot nu toe zijn de testers er erg positief over , dus ik ben ook wel benieuwd of het een beetje gaat lopen ermee , iedereen wacht nu natuurlijk dat ringetje af :P

Maar zodra ik deze er op zet met die korting verwacht ik wel dat mensen daar redelijk snel van willen profiteren , en dan is het afwachten wanneer de aangepaste versie komt.

Het zal er nog ene beetje om spannen , ben erg benieuwd hoe die er over een jaar voor staat qua verkoop-aantallen / populariteit :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:46

had je ook al een pb gestuurd, ik zoek een pad voor mijn cheyenne maat 1 liefst met bont, heb inmiddels 3 pads liggen die ik wil verkopen ( hafpad nieuw, hi-techpad met losse inlages, zwarte grandeurpad) wil zelf graag 1 bruine met bont :P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:04

Christpad :) Die hebben bont, bij Equixantosbarefoot.com te koop, volgens mij verkoop jij ze niet meer, toch Bianca?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:28

Afbeelding

zoek zoiets :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:00

@secretlin; ik denk dat je die wel via christ-wederverkoper moet halen.
Ik weet dat Pmarena die toen had, maar dat was eenmalig geloof ik! :) ding was wel vreselijk duur hoor (vond ik :+ zéker toen de postbode het pakketje nog kwijtmaakte ook := )
dit exemplaar paste precíes onder een cheyenne maat 1
Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:20

Wauw, die is mooi!

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:54

die is inderdaad heel mooi ! <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:05

Ja die heb ik gehad inderdaad , maar nu niet meer. Werd erg sjacherijnig van de leverancier :P

Maar elke ruitershop die Christ pads levert moet deze wel kunnen bestellen hoor.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:10

mooi!

,,,,

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:19

Hallo,
Ik lees hier al een tijdje mee en ga nu dan toch de vraag stellen.
Ik heb een brede haflinger, rond en geen schoft.
Heb een randolls gehad, barefoot london en een freemax evo.
alle drie schoven ze enorm, watvoor pad ik er ook onder deed.
Maar mijn boomzadel past niet meer en wil toch weer boomloos.
Naar watvoor type zou ik het best kunnen zoeken? Western model?
Ik ben 1,65 lang en 60 kilo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:20

Als ik jou was zou ik eens een Nevada testzadel proberen :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:44

En die naaltje laat zien dan heb je die wel te koop?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:50

Zie reactie hierboven , nee dus :)

pmarena schreef:
Ja die heb ik gehad inderdaad , maar nu niet meer. Werd erg sjacherijnig van de leverancier :P

Maar elke ruitershop die Christ pads levert moet deze wel kunnen bestellen hoor.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:52

ohh haha oke sorry nog niet helemaal wakker ( ben ziek )
ik zal eerst eens op je website kijken voor ik weer domme vragen stel :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:53

Beterschap :P

Tja bij mij op de site staat niks bijzonders hoor , ik heb alleen nog de gewone saaie Barefoot-pads in het assortiment :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:56

:wave:

Mag ik me hier ook melden? Ik heb net een mail verstuurd naar equixantosbarefoot.nl om te kijken of ik de Barefoot Lexington kan testen. Ben heel benieuwd of dat binnenkort mogelijk is.. :)

Ik heb geen flauw idee wat ik me voor moet stellen bij zo'n zadel, aangezien ik altijd op een boomzadel heb gereden. Maar ik ben de laatste tijd aan het zoeken naar een geschikt zadel voor mijn Haflinger en aangezien ze op dit moment nog niet volledig in conditie is qua bespiering vind ik dat erg lastig. Want welke boommaat moet je hebben en hoe kan dat nog veranderen? En dan nog de zadelmakers: je hoort over iedereen wel iets negatiefs.

En aangezien ik een goed liggend zadel een van de belangrijkste dingen vind wil ik toch eens kijken naar een boomloos zadel. Ik zal mijn bevindingen hier vertellen als ik er een heb getest. :) Het lijkt mij ideaal dat het zadel gewoon nooit aangepast hoeft te worden etc.

Maar ik hoor wel van veel mensen dat ze er een stoelzit van krijgen. Klopt dit?

En welke raden jullie me aan, de Lexington of London? Ik ben in principe wel echt een dressuur rijder maar ik ga geen (officiële) wedstrijden rijden. Gewoon lekker recreatief rondhobbelen in de bak en af en toe eens naar het bos.

Edit: nog meer vragen. Hoe weet ik of ik maat 1 of 2 moet hebben? Is dit het zelfde als inch bij een boomzadel? Ik heb normaal gesproken namelijk 17,5". Ik zie inmiddels dat 1 dan wel moet kunnen. Ik heb maat 32-34 en ben 1.74 lang. En kan er een gewone dressuursingel aan de barefoot?
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 14-10-11 16:03, in het totaal 4 keer bewerkt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:57

@pmarena, zie nu net dat jij de eigenaar bent van de officiële website! Wat leuk. Erg informatief, die site! :D Mijn Haflinger heet trouwens ook Marena.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:35

Geen stoelzit Rianne, je gaat eindelijk fatsoenlijk zitten :-) Is wel wennen met lichtrijden enzo, eerst wiebelbenen, maar daarna de hemel op aarde vooral als je merkt hoe ruim je paard ineens beweegt (was bij mij zo toen ik een nep barefoot mocht lenen). Heb nu een HM boomloos, maar via pmarena ga ik binnenkort (binnen nu en 2 weken zei ze) een barefoot uitproberen, ben erg benieuwd. En als dat bevalt, wordt mijn kerstkadootje voor mezelf een barefoot (de nieuwste met het aparte ontwerp) :-) die ik dan uiteraard van pmarena ga kopen :-) als dank voor de hulp.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:51

ik ben ook super blij dat ik overgestapt ben op boomloos.
ik reed mijn fjord voorheen met een australian stockzadel, en vaak met aangaloperen begon ze flink te bokken.
Was wel even wennen zo boomloos had het gevoel dat ik er ieder moment vanaf zou kunnen vallen, maar na een paar keer was ik gewend en nu rijd het echt heeelijk, zou nooit meer anders willen mijn merrie loopt er ook super goed mee.