wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:11

Needje schreef:
Heb je een nieuw aangemeten zadel?

Ja, heb 2 nieuwe zadels, die voor mn fjord is volgens mij ok, moet alleen wat lucht bij, maar Ciera wordt alleen maar nukkiger ipv vrolijker. Heeft altijd slecht passend zadel gehad en had singelnijd die alleen maar verergert....

lonnie

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:12

@cardy: mij is verteld dat je met een WOW beter zondere elastiek kunt rijden, omdat de zdels al veel beweeglijker zijn ivm de lucht die erin zit

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:14

Dat zei helen dus ook! Wat voor singel zouden jullie aanraden?
Vind de singels van wow erg mooi, maar zijn nieuw iets te prijzig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:20

Hmm das vervelend lonnie. Als ze echt te lang zijn is dat een aanmeetfout en zal deze imo herstelt moeten worden.

Cardy, wat voor een soort singel ligt aan je paard. Als jouw paard de singelplek ver naar voren heeft zal je een curved moeten kopen. Deze heeft Kieffer ook en is een stuk goedkoper. (99 euro)
Heeft je paard dat niet nodig maakt het imo niet zoveel uit. Maar idd zonder elastiek.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:21

ik heb voor mijn ene paard een Mattes singel et bont eraan hangen en voor de ander idd wel de WOW singel, omdat ze nogal een bolle buik heeft. MAar de mattes singel vind ik ook erg fijn en anders gewoon een leren singel of neopreen? Net wat je fijn vindt en geschikt is voor je paard

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:24

Mijne ene paard heeft wel een "banaansingel" nodig (die heeft een gewoon zadel met wol. Is rondgeribt en haar singelplaatsing is verder naar voren), mijn andere paard rijd ik dus nu met een wow zadel en hij heeft een gewone singel nodig. Het liefst leer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:28

Banaansingel is niet hetzelfde als een curved. Ik had een banaansingel, maar die trok alsnog het zadel naar voren. Moet echt een curved hebben dan.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:46

Ok bedankt! Heb nu net een banaansingel besteld om uit te proberen, als dat niks wordt weet ik iig waar ik verder moet kijken

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:05

Grrr mijn zadel lag vanmiddag na een buitenrit weer een heel stuk over de schouder.
Ben gister dus nog geen kloot opgeschoten lijkt het zo.

Heeft er iemand toevallen een geheel donker bruine H-singel in 65 cm te koop?
Ik wil gaan kijken of dit werkt.

Zij er uberhaubt mensen welke een rond geribt paard (fries) hebben met de singelplek ver naar voren die rijden met een H-singel? Hoe zijn jullie ervaringen?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:13

Kaspar schreef:
Grrr mijn zadel lag vanmiddag na een buitenrit weer een heel stuk over de schouder.
Ben gister dus nog geen kloot opgeschoten lijkt het zo.

Heeft er iemand toevallen een geheel donker bruine H-singel in 65 cm te koop?
Ik wil gaan kijken of dit werkt.

Zij er uberhaubt mensen welke een rond geribt paard (fries) hebben met de singelplek ver naar voren die rijden met een H-singel? Hoe zijn jullie ervaringen?

Had je dit probleem ook met je andere zadels. Soms is het probleem met geen zadel op te lossen. Enigste dat dan nog overblijft is helaas de staartriem. Heb je al een sticky pad gebruikt?
Je hebt bij paarden die Herring gutted zijn precies andersom het probleem. Is vaak alleen op te lossen met sticky pads en een borsttuig.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:31

Bij mij blijft mijn Wow liggen met de H en zonder de voorsingel..

Hiervoor schoof alles, maatzadel of niet. Met de voorsingel + curved bleef de boel aardig liggen, maar het schoof nog wel iets. Met H geen geschuif meer.

Mijn merrie is behoorlijk rond + singelplek ver naar voren. Maar ik durf je niet te garanderen dat het voor jou ook de oplossing is. Ik heb er mee gereden om te proberen, en na 3 rondjes wist ik al genoeg en heb ik hem meteen besteld.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:40

Schangah schreef:
Had je dit probleem ook met je andere zadels. Soms is het probleem met geen zadel op te lossen. Enigste dat dan nog overblijft is helaas de staartriem. Heb je al een sticky pad gebruikt?
Je hebt bij paarden die Herring gutted zijn precies andersom het probleem. Is vaak alleen op te lossen met sticky pads en een borsttuig.

Ik heb dit probleem met bijna alle zadels gehad ja.
Een staartriem is bij mijn paard vragen om vliegles. Dit accepteerd hij absoluut niet (al eens getest).
Bedoel je met een sticky pad zo'n anti slip ding (zoals bijv. Haf pads)? Mijn paard kan helaas niet tegen synthetische materialen.
Daar word hij helemaal gebobelt van.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:41

@ Bubsj, ik heb je even een pb gestuurd.

_bella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:55

Ik moet een singel met elastiek gebruiken anders is mijn paard veels te onrustig met aansingelen.

Een ding wat ik merk met mijn wow is zweetplekken...hij heeft heel mooi gelijk zweetplekken maar ik merk dat ze minder nat zijn. Niet droog, per se maar gewoon wat droger. Mijne theorie is dat zijn huid minder warm wordt onder zadel. Hij is niet geschoren dus het is niet alsof hij niet zweet ofzo.

Ziet iemand hetzelfde?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:11

Kaspar, ik heb een H singel en Troy is super rond. Ik hem heb niet eens persee om het verschuiven, maar anders lag hij achter ook te onrustig. Het zadel blijft perfect liggen. Mijn dekje schuift trouwens ook niet zoals ik hier soms lees.

Misschien kun je bij iemand een H singel lenen??

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:33

Mijn paard blijft ook droog waar de kussens liggen, de pad overigens ook. Ik kan dan goed controleren of hij gelijk heeft gelegen.
Bij mij heeft mijn zadel ook geschoven. Op het moment valt het mee, alleen op het jonge ding schuift het als ik op hem hang. Niet gek dus. Ik gebruik een Neopreen singel zonder elastiek of een singel met doorschuivende gespen waardoor de druk verdeeld wordt. Helaas is die iets te lang en kan die dus alleen met een dikke pad gebruiken.
Binnenkort wordt het zadel weer gecontroleerd alleen is de jongste dan niet thuis. Misschien dat ik maar moet vragen of het twee weken verzet kan worden. Aan de andere kant kan ik haar ook nog een keer laten komen als de jongste goed onder het zadel is en wat meer gespierd is.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:03

Zoeff, ik heb al rond gevraagt maar de mensen met wow die ik ken hebben een normale singel.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:42

Gewoon aan je instructeur vragen :D ;)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:54

Bubsj schreef:
Gewoon aan je instructeur vragen :D ;)

Haha kan het proberen, maar ben bang dat hij hem toch zelf nodig heeft voor Ollie. Mss eens vragen of ik hem tijdens een les mag lenen?

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:21

Bij mij bleef het ondanks de H-singel nog steeds naar voren schuiven.

@kasper, als je hier in de buurt woont mag je mijn singel wel een weekje lenen. Hij is ook te koop :-) maar niet in de kleur die je gevraagd hebt.

Ik mocht hem trouwens een week op proef hebben voordat ik hem kocht. Dat kun je dus ook nog aan je fitter vragen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:54

Kaspar schreef:
Schangah schreef:

Ik heb dit probleem met bijna alle zadels gehad ja.
Een staartriem is bij mijn paard vragen om vliegles. Dit accepteerd hij absoluut niet (al eens getest).
Bedoel je met een sticky pad zo'n anti slip ding (zoals bijv. Haf pads)? Mijn paard kan helaas niet tegen synthetische materialen.
Daar word hij helemaal gebobelt van.

Tja dan gaat het moeilijk worden.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:20

Kaspar; mijn paard is een noordzweed (licht trekpaard type) en rondgeribt en forse schouderpartij en wat overbouwd. Mijn vorige zadel schoof ook altijd en moest met een bananensingel bevestigd worden. Mijn wow zadel schoof iets in het begin maar nu hij wat meer gebruikt is blijft hij keurig liggen met een normale rechte goedkope neopreensingel. Ik weet niet hoelang je je zadel al hebt?

En nouja even kort van mijn zijde, mijn zadel is aangemeten door de meneer waar nu zoveel over te doen is (zadel gekocht eind november), het zadel ligt super en ik ben erg tevreden over de service.
Vind het altijd jammer dat er zo met namen wordt gegooid op internet.... Maargoed dat moet iedereen verder natuurlijk zelf weten. Het zijn hele dure zadels dus kan me voorstellen dat je enorm baalt als er iets fout gaat. Maar van mijn kant dan dus maar eens een heel positief verhaal van een zadel wat in 1x goed is aangemeten en heel fijn ligt +:)+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:41

jammer?ik vind het jammer van 1000 euro............en een forum is om goede en minder goede dingen te plaatsen,vind ik persoonlijk

ik heb inmiddels mijn H singel,grijs onderlegd,en hij is echt super sjiek. ik kan niet wachten op mijn zadel met grijs randje

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:48

Snoevie schreef:
jammer?ik vind het jammer van 1000 euro............en een forum is om goede en minder goede dingen te plaatsen,vind ik persoonlijk

En daarom van mijn kant een goede ervaring ;).

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:55

Ik vind namen noemen ook niet altijd even netjes. Kan me voorstellen dat er naar ervaringen gevraagd wordt en dat er dan namen komen. Maar bij mindere ervaringen kan je zeggen dat afspraken maken lastig was, dat het zadel niet fijn lag. Maar soms worden mensen zwart gemaakt en dat vind ik niet netjes op een openbaar forum.