Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ViveChopin07

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:43

De kwaliteit van het leer zal idd niet te vergelijken zijn, maar dat kun je ook niet verwachten met die verschillen in prijs. Ik ben benieuwd of mijn paard met een model als de Sedna wat fijner gaat lopen. Wie weet als het bevalt nog een keer aan de High Jump :+

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:55

Willen jullie meekijken. Moet de neusriem iets lager?
Hij doet een beetje gek met zijn mond, maar hij had ook voor het eerst een bitje in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:02

Die hierboven, misschien dat de neusriem 1 lager "mooier" zit(kan ook zijn dat bij de neus verstellen beter werkt ipv op hoogte) , maar lijkt verder netjes te zitten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 00:15

Ligt hij wel recht? Aan de ene kant ligt de neusriem echt tegen t jukbeen aan en aan de andere kant ligt die een stukje lager. Vind de kant waar die niet tegen t jukbeen aanligt mooier liggen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:05

garffpamela schreef:
Willen jullie meekijken. Moet de neusriem iets lager?
Hij doet een beetje gek met zijn mond, maar hij had ook voor het eerst een bitje in.

[ [url=m/SsV36n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NxOIfl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7lihOW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de mijne lager dan dit, die v jou ligt best wel dicht op het jukbeen. Zou ik een gaatje laten zakken.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:48

J0anieke schreef:
Ligt hij wel recht? Aan de ene kant ligt de neusriem echt tegen t jukbeen aan en aan de andere kant ligt die een stukje lager. Vind de kant waar die niet tegen t jukbeen aanligt mooier liggen.

Nee lag niet helemaal recht, hij moet nog wennen aan een bitje dus kon niet teveel stellen.
Doe hem straks een gaatje lager en weer even om.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:55

ViveChopin07 schreef:
De kwaliteit van het leer zal idd niet te vergelijken zijn, maar dat kun je ook niet verwachten met die verschillen in prijs. Ik ben benieuwd of mijn paard met een model als de Sedna wat fijner gaat lopen. Wie weet als het bevalt nog een keer aan de High Jump :+

Bij Epplejeck verkopen ze van horsegear een vergelijkbaar model neusriem los. Ik heb deze besteld met dezelfde gedachte als jij. Je kan hem gewoon aan je huidige hoofdstel bevestigen.
Kwaliteit viel niet tegen, poosje mee gereden, maar mijn paard loopt fijner op zijn fairfax neusriem.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:26

Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding
Ik kan de neusriem niet echt hoger doen want de krijg ik de keelriwm niet meer dicht vrees ik...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:28

Janntjuh schreef:
Wat vinden jullie?
[ [url=m/hfY4c1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PxhErW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kan de neusriem niet echt hoger doen want de krijg ik de keelriwm niet meer dicht vrees ik...

Neusriem zit volgens mij zoals ie hoort. Zou hem ook niet hoger doen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:32

Vind hem mooi!

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:55

Of op de neus zelf nog eentje lager dat hij iets lager komt te zitten op de neus?

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:59

Afbeelding

Zit het hoofdstel zo goed? Ik vind hem bij de bakstukken en neusriem een beetje vreemd zitten, alsof het teveel op elkaar ligt

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:08

ViveChopin07 schreef:
[ [url=m/zHjsnA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zit het hoofdstel zo goed? Ik vind hem bij de bakstukken en neusriem een beetje vreemd zitten, alsof het teveel op elkaar ligt

Misschien een maatje groter? Dan zal de neusriem misschien wat meer naar achteren liggen. Snap dat het een beetje stoort als die riempjes zo op elkaar zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:37

En als je ze wisselt? De bitring aan de achterste en neusriem aan de voorste?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:08

Bij mijn hoofdstel zit de neusriem ook op de voorste, dus is misschien wel een goede tip om dat even te proberen!

Een nieuwe ook voor ons, prestige. Fijn kopstuk en de neusriem is voldoende gevormd, vooral net onder de kaak loopt hij smaller toe. Mooie kwaliteit dus heel blij mee :j

Afbeelding
Afbeelding

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:35

Met de bakstukken aan het andere riempje ligt het niet mooi bij het jukbeen, dus dat lijkt ook niet echt een optie. Maatje groter is helaas ook geen mogelijkheid, dit is een full en meneer heeft nogal een flink hoofd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:21

Dan is het denk ik niet het juiste model voor je paard. Nu ligt het ook niet mooi bij het jukbeen eigenlijk..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:36

Yvank_ schreef:
Dan is het denk ik niet het juiste model voor je paard. Nu ligt het ook niet mooi bij het jukbeen eigenlijk..

Dat was ook mijn idee. Net of dat riempje om de kaak lager moet.

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:45

Ik ga het hoofdstel inderdaad ook terugbrengen, het is helaas niet wat ik had gehoopt. Net als de micklem geen succes bij mijn paard :+ mocht er iemand nog een suggestie hebben voor een goed anatomisch hoofdstel die wellicht zou kunnen werken voor mijn paard.. _/-\o_

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:07

ViveChopin07 schreef:
Ik ga het hoofdstel inderdaad ook terugbrengen, het is helaas niet wat ik had gehoopt. Net als de micklem geen succes bij mijn paard :+ mocht er iemand nog een suggestie hebben voor een goed anatomisch hoofdstel die wellicht zou kunnen werken voor mijn paard.. _/-\o_

Ik heb eerst zo’n zelfde hoofdstel geprobeerd, maar die vond ik ook niet fijn zitten. Daarna de Chester van Hooks en die zat heel mooi. Daar liep het paard ook heel fijn op.

Afbeelding

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:27

Grappig. Ik heb deze van Hooks en vind het een heerlijk hoofdstel. Fijnste van alle hoofdstellen die ik ooit heb geprobeerd.. :) Is in principe aan alle kanten verstelbaar, in tegenstelling tot bv de micklem.
Heb helaas geen eigen recente foto's.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:56

Charlotte446 schreef:
ViveChopin07 schreef:

Ik heb eerst zo’n zelfde hoofdstel geprobeerd, maar die vond ik ook niet fijn zitten. Daarna de Chester van Hooks en die zat heel mooi. Daar liep het paard ook heel fijn op.

[ [url=m/V9poQ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eWA1n4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die bovenste is toch de Aquila?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:59

Klopt germie :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:54

Charlotte446 schreef:
Klopt germie :)

Kan dat riempje onder de kaak ook korter? Dan zou het riempje over het jukbeen vrijer liggen van het bakstuk. Of kan dat niet?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:58

Bij een ander paard met een smaller hoofd misschien wel, bij dit paard zat de sperriem op het laatste gaatje waardoor je alleen de hoogte van de neusriem een klein stukje kon verstellen. Ik vond het leer ook niet heel fijn, zeker als ik het met de Chester vergelijk.

Die van Hooks is veel makkelijker te verstellen.