Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:24

Ja is gewoon dezelfde :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:29

Dank voor de hulp! Ik heb hem besteld :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 20:38

Ik twijfel om de recuptex outdoor te kopen voor mijn merrie met artrose in de rug. Ik vraag mij alleen af of zo'n therapie deken ook werkt als je paard een flink dikke wintervacht van zichzelf heeft? Iemand ervaring hier mee of enig idee?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 20:58

Ja hoor, blijft dan z’n werk doen.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:40

Tancreda4 schreef:
Ik twijfel om de recuptex outdoor te kopen voor mijn merrie met artrose in de rug. Ik vraag mij alleen af of zo'n therapie deken ook werkt als je paard een flink dikke wintervacht van zichzelf heeft? Iemand ervaring hier mee of enig idee?

Ja heb er ook goede ervaring mee ondanks wintervacht

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:55

Oké bedankt!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 18:48

Mocht er iemand een Recuptex 198 met Mesh te koop zien staan; de mijne is op stal verdwenen.
Goeie kans dat diegene dan ook een borstverbreder verkoopt :/

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 19:35

Rond Breda toevallig?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:50

Hier de deken nu 3 keer gebruikt. 1 keer een halfuur, 1 keer 3 uur en 1 keer langer.
Wat merk ik een verschil. Bij de eerste keer stond hij al te slapen op de poetsplaats terwijl hij normaal aan het draaien en schrapen is. Ook was hij aan het kwijlen ( _O- ). Toen de deken afging schudde hij. Toen hij hem langer op had (een avond en dag) en ik de dag erna kwam, stond hij weer binnen. Normaal staat hij alert naar buiten te kijken. Nu stonden zijn oren op half 11 en hij kwam wel naar me toe maar niet zo alert als 'normaal'.
Met rijden merk ik dat hij echt een stuk losser en ontspannender is (ook volgens instructie en ik zie het ook op de filmpjes). Tevens zijn we met de warming-up begonnen met een los teugeltje en hals strekken, terwijl het donker was en veel schaduwen wat hij normaal heel spannend vind.
Ik ben echt verrast!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:12

Autumnn wat fijn om te horen dat jou paard er zo goed op reageert.

Ik zit in twijfel om de bucas recuptex turnout te kopen.

Wie heeft deze deken ook en merken jullie ook verschil bij jullie paard?
Ik hoop op een mooie deal met black friday

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:24

@ Paardje; hypostore & dochorse hebben op dit moment 25% korting op bucas recuptex (ook de outdoor). Ik denk dat een hogere korting zeer zeldzaam is.

Ik heb hem besteld, maar hij komt vanavond pas binnen, en dan moet het nog even koud genoeg worden om hem te kunnen gebruiken := Ik ben heel benieuwd of ik verschil ga merken bij haar.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:37

Welke heb je besteld Tancreda? Ik wil zelf graag de medium bestellen.

Ik weet dat hypostore vaak 30% heeft met black friday maar ik weet niet of bucas daar aan mee doet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:07

Ik.heb de light besteld.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:57

Iemand enig idee hoe de nieuwe Bucas therapy liner valt?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:40

Jonnekee schreef:

Ben ook wel benieuwd waar je die zou kunnen bestellen. Ik heb 1 NL website gevonden, maar daar zijn de review (hier op bokt) niet zo oké van.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:43

Tancreda4 schreef:
Jonnekee schreef:

Ben ook wel benieuwd waar je die zou kunnen bestellen. Ik heb 1 NL website gevonden, maar daar zijn de review (hier op bokt) niet zo oké van.

Ej, hypo en agradi en de kroo hebben hem wel al op de website.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:35

Oh ik zie het! Dank je wel. Geen 50 grams helaas...
Horseware was dat volgens mij wel, 50 grams. Maar die is nog niet leverbaar. Was daar mee in de war.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:55

Ik heb de andere 2 recuptex dekens ook de gewone en de light, beide maat 195 maar toch vind ik de light krapper vallen, de gewone ligt heel mooi, dus ik twijfel qua maat 195 of 205

Al wacht ik nog even tot black friday of er 30% op komt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:32

Jonnekee schreef:
Ik heb de andere 2 recuptex dekens ook de gewone en de light, beide maat 195 maar toch vind ik de light krapper vallen, de gewone ligt heel mooi, dus ik twijfel qua maat 195 of 205

Ik heb de outdoor vandaag gepast. En ik heb de mesh zweetdeken van recuptex. De outdoor valt idd een stuk ruimer dan de zweetdeken versie. Die laatste zit echt strak en de outdoor lijkt bijna te groot... lijkt wel bijna een maat verschil, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:15

Tancreda4 schreef:
Jonnekee schreef:

Ik heb de outdoor vandaag gepast. En ik heb de mesh zweetdeken van recuptex. De outdoor valt idd een stuk ruimer dan de zweetdeken versie. Die laatste zit echt strak en de outdoor lijkt bijna te groot... lijkt wel bijna een maat verschil, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Het lijkt idd net of ze allemaal wat andere vallen maar ik bedoel de nieuwe Bucas therapy liner

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 23:34

Tancreda4 schreef:
Jonnekee schreef:

Recuptex mesh is geen zweetdeken.. ;(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 23:42

Nee weet ik. Ik noem m even zo om verschil outdoor/gewone deken aan te geven. Hij neemt idd geen zweet op.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:14

Ik zit voor mij oude ruin van 25 te kijken. Ze lopen hier nog 24/7 buiten. Wel met schuilstal en bodembedekking.
Hij heeft een paar nachten al 300gr op gehad. Ging wel hard opeens, maar het weer ook.

Ik denk dat er straks nog iets onder gaat. Normaal zou ik dan een 100gr liner kiezen. Maar als je een recuptex of andere therapie deken kiest, wordt het echt veel warmer?

Bij Bucas kom ik er niet helemaal achter hoeveel gr de Recuptex zijn of voor hoeveel graden ze die adviseren. Las wel dat ze 10graden verschil maken, dus dat zou veel zijn.

Maar dikke deken af halen en enkel een Recuptex op leggen vind ik ook wel spannend. En dacht zelf dat ze misschien iets kwetsbaarder zijn, dus dan is ergens onder wel fijn? Dan moet je dus een dunnere buiten deken op doen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:53

Het wisselt echt per paard. Bij de ene lijkt het vergelijkbaar met 100 gram, bij de mijne veel minder. Enige wat ik bij haar merk is dat de rugspieren veel losser zijn en blijven. Maar ik kan hem vrij snel onder de 0 of 50 grams regendeken doen en ook de medium smartex die ze nu op heeft zit die onder vanaf het moment dat die op gaat.

Zit wrl verschil in de diverse modellen die ze nu hebben. Ik heb de originele 1e versie, niet de therapy outdoordekens of liter en ook niet de dunne variant.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:03

Oke, dank je wel.

Hij heeft nu 's nachts al 300gr op gehad en daar durf ik voorlopig niks onder te doen. Pas onder 0.

Maar zat dan te denken een recuptex onder de 200gr te doen. Maar als dat zo warm wordt als 500gr samen, is dat ook niet de bedoeling.

Als je zo een 1e versie gebruikt vindt is de werking al minder?

De liner kan niet aan zijn dekens vastgemaakt. Hij heeft quarter dekens en geen bevestiging.