[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:48

mindful schreef:
@oké Buitenzinnig, geen probleem hoor! Dan heb jij morgen minder werk en kan het zadel sneller verstuurd :j

Wel een foto maken van het geheel op je paard hoor ! En jij in het zadel. Mét de nieuwe fancy boots. :)

Fijn dat het zo snel kon. Dat ging bij mij no way gelukt zijn, vandaar dat ik je onmiddellijk heb doorverwezen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:03

jokari schreef:
mindful schreef:
@oké Buitenzinnig, geen probleem hoor! Dan heb jij morgen minder werk en kan het zadel sneller verstuurd :j

Wel een foto maken van het geheel op je paard hoor ! En jij in het zadel. Mét de nieuwe fancy boots. :)

Fijn dat het zo snel kon. Dat ging bij mij no way gelukt zijn, vandaar dat ik je onmiddellijk heb doorverwezen.

hihi, zal ik doen jokari ;) , je bent een engel!

jokari

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:35

ik heb zo mijn momenten... :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:27

Jaa, foto's te paard! Ik ben benieuwd naar de nieuwe fancy boots ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:38

Ik heb de fancy nieuwe boots gespot via de FB van manlief. :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:15

oplossing is gevonden. zat een xxl pommel in
.
l pommel erin nu en barefoot pad met dubbele inlages.
kussens eronder uit en ligt vrij van de schoft :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:32

jokari schreef:
Ik heb de fancy nieuwe boots gespot via de FB van manlief. :)

Cool hé 8-)
Als alles vlot gaat, wordt het morgen geleverd!

Voor de geïnteresseerden.....mijn roma staat op de Boktmarkt :j

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:38

Vanmorgen met m'n Ghost erop gelongeerd! Mijn nieuwe TB ruin staat nu alweer ruim twee weken op stal en is al best opgeknapt. Beetje aangekomen enzo :).

Ik heb een Quevis, met Firenze pad eronder. Heb ook een zweetafdruk foto gemaakt, al is dat beetje voor spek en bonen want ik heb er niet op gezeten en er hangen nog geen beugels aan (heb ik nog niet :+).

Het zadel zweeft aan de achterkant nogal trouwens, hoe komt dat eigenlijk? Niet omdat ik er niet op zit lijkt me, want boomzadels zweven toch ook niet zo hoog als er niemand op zit? Frontrise heb ik nog niet gebruikt, zou dat helpen?

Afbeelding
Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:49

Jawel, boomloos zonder ruiter erop ziet er vaak niet uit, vooral als je denkt in boomzadel regels :P
Volgens mij mag je ghost iets meer naar voren liggen ook.
Het zou wel kunnen dat het zadel iets voorover blijft liggen, dan helpt een front riser. :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:03

Geryon schreef:
Jawel, boomloos zonder ruiter erop ziet er vaak niet uit, vooral als je denkt in boomzadel regels :P
Het zou wel kunnen dat het zadel iets voorover blijft liggen, dan helpt een front riser. :)

O haha :+ en echt, verder naar voren? Ik voelde duidelijk weerstand van zijn "schouderbult" toen ik de goede plek probeerde te vinden... Of is dat ook een boomzadel regel?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:05

Ik vins het zo vanaf de foto's nog wel meevallen met het zweven.
Het mooie aan het wegblijven van de druk op de achterkant vind ik dat het paard zijn rug onder het zadel door veel beter kan gebruiken en ontspannen.
Ik kijk sowieso liever naar hoe het paard beweegt en zich ontwikkeld dan dat ik me ga blindstaren op zweetplekken.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:14

tiwi1969 schreef:
Het mooie aan het wegblijven van de druk op de achterkant vind ik dat het paard zijn rug onder het zadel door veel beter kan gebruiken en ontspannen.
Ik kijk sowieso liever naar hoe het paard beweegt en zich ontwikkeld dan dat ik me ga blindstaren op zweetplekken.

Dat is inderdaad beter!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:27

woepsie90 schreef:
Geryon schreef:

O haha :+ en echt, verder naar voren? Ik voelde duidelijk weerstand van zijn "schouderbult" toen ik de goede plek probeerde te vinden... Of is dat ook een boomzadel regel?

Eigenlijk wel ja en dan zelfs alleen als je het hebt over een dressuurzadel. :P Het is de boom die niet op/tegen de schouder mag liggen. Overig materiaal, zoals de zweetbladen van een springzadel, mag dat wel. Daar kan de schouder onderdoor bewegen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:01

Ik heb een vraag over de BF Cherokee maat 2. Wat voor pad hebben de mensen met een dergelijk zadel eronder?

Ik heb er een Barefoot pad bij gekregen, maar die is te kort. Het randje vooraan knijpt tussen de huid en het zadel en achter komt het er net onder uit.
Nu heb ik vanmorgen een Burioni testpad binnen gekregen en daar hetzelfde probleem. Als ik hem voor goed heb liggen, kom ik achter zeker 10cm te kort...

Nu zit ik zelf te denken aan de western variant van Kifra. Iemand daar ervaring mee in combi met een BF Cherokee maat 2?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:07

Ik had een cherokee maat 2 en ik trok de pad altijd eerst zo ver mogelijk naar voren. Met verder zadelen en rijden verschoof de boel dan wel weer iets ten opzichte van elkaar, maar over het algemeen bleef het zo netjes liggen zonder klein randje voor (of juist achter ;)) :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:35

Vandaag de spullen besteld voor bij mijn zadel een barefoot pad met extra inlages en shimps dingen om voor op te hogen . en een rode boom.
is weer effe katjing maar dan had ik maar moeten passen en beter op moeten letten ;)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:00

Barefoot heeft ook nog maat twee pads meende ik. Ik denk dat jij een maat 1 pad hebt, een maat 2 pad zou dan al een stuk beter passen. :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:07

woepsie90 schreef:
tiwi1969 schreef:

Dat is inderdaad beter!

Als je met deze temperaturen je moet blindstaren op zweetplekken, dan ligt niks meer goed. Mijn paardje heeft het bijv. met 5 graden boven nul al warm met trainen. Alles boven de 15 graden levert dus zweetplekken op overal onder zadel, pad en singel. Dat was met boomzadel al zo. En toch is de osteopaat/fysio blij met hoe hij vooruitgegaan is. Beweging is beter, rug losser en mindset beter sinds hij nu onder de ghost loopt. Alleen ja, die pads zijn gewoon warm denk ik :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:13

Is het wel een officiële Cherokee pad? Of zou het bvb. een Cheyenne pad kunnen zijn? :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:56

little_birdy schreef:
Vandaag de spullen besteld voor bij mijn zadel een barefoot pad met extra inlages en shimps dingen om voor op te hogen . en een rode boom.
is weer effe katjing maar dan had ik maar moeten passen en beter op moeten letten ;)

Fijn! Hoop dat het dan goed zit. Wel een fork besteld hoop ik? Anders houd je een gat over... :9

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:00

Sure_lee schreef:
little_birdy schreef:

Fijn! Hoop dat het dan goed zit. Wel een fork besteld hoop ik? Anders houd je een gat over... :9

haha ja hoor. De fork die ik getest had kan ik tegen eem mooie prijs overnemen. iemand nog interesse in een xxl pommel ? komt uit mijn bosrand zadel en is hetzelfde als. De barefoot

Marie508

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:30

Ik ben aan het kijken voor een andere singel bij mijn Barefoot Cheyenne.
Omdat bij mijn haflinger de singel wat naar voren gaat door zijn buik dacht ik zelf aan een C vorm singel. Mijn zadel schuift met opstappen en af en toe met rijden ook (dan kan de singel vaak weer wat strakker) Hierdoor denk ik dat ik beter niet een singel met veel elastiek moet nemen? En mijn Barefoot Cheyenne is bruin dus het liefst wil ik ook nog een bruine singel. Nu kom ik erachter dat dat nog best lastig te vinden is met mijn eisen :'). Wat voor singels hebben jullie aan jullie boomloze zadels?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:36

Hier ook een hafje waarbij zadels gauw naar voren schuiven. Ze heeft nu een boomzadel trouwens, maar hier voor twee barefoots en een ghost voor haar gehad.
Banaansingel werkte niet zoals ik gehoopt had; die ging alleen maar nóg verder naar voren zitten dan mijn rechte neopreen singel.

De volledig elastische westip/FRA singels werken hier echt het beste. Daarmee liggen zadels echt mooi vast en blijven ze ook na wat zweten liggen waar je ze hebt neergelegd ;)
Volgens mij komen die ook in het bruin.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:48

Ik gebruik ook een FRA supersingel en dat bevalt me goed, ik heb ook geen last van schuiven :)

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:23

Hoi allemaal,
Ik heb vandaag voor het eerst zweetafdrukken onder mijn ghost. Ze lijken mij goed maar vroeg me even af wat jullie ervan vinden.

Afbeelding
Edit: ze waren wel al een beetje opgedroogd :\