plutolover schreef:Wie had laatst nou een bericht over HH beschermers die ook aardig koel blijven? Ik kan niet vinden welke dat nou waren..
Waren dat niet de Grand Prix?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keeyzie schreef:Ik moet toch nog even terugkomen op de Grand Prix beschermers van HH.
Maandag heb ik een flinke rit gemaakt samen met een vriendin door de duinen, Hugo was redelijk bezweet maar zijn benen waren niet extreem warm/bezweten. Ik wilde ze af doen zodat zijn benen konden luchten maar dat was eigenlijk niet eens nodig.
Datjaa schreef:keeyzie schreef:Ik moet toch nog even terugkomen op de Grand Prix beschermers van HH.
Maandag heb ik een flinke rit gemaakt samen met een vriendin door de duinen, Hugo was redelijk bezweet maar zijn benen waren niet extreem warm/bezweten. Ik wilde ze af doen zodat zijn benen konden luchten maar dat was eigenlijk niet eens nodig.
Bedoel je deze?
SteffiiY schreef:Mijn merrie heeft ook smalle beentjes en past M ook goed maar wel met klittenband over inderdaad.
@Nini Hoe doe jij de klittenband? Ik vind het maar lastig om ze mooi om te krijgen.
SinneJ schreef:Ok, ik ga het doen. Ik ga de husks kopen... Na meer dan een jaar twijfelenen vooral omdat ik vastgesteld heb dat mijn huidige leren getten echt wel aan het verslijten zijn en de binnenkant wat ruw aanvoelt, dus voor paard vast niet aangenaam.
Nu het model en de maat nog.
Het gaat tussen de double cushioning en high impact omdat mijn paard zelf niet snel warme benen heeft en ik dan graag die extra bescherming heb omdat er toch geen harde schaal inzit.
En ook twijfel ik tussen M en L.. ik kan dat op zich wel meten, maar aangezien mijn paard vaak al te grote poten heeft voor een full, denk ik dat dat vanzelfsprekend de L zal worden.
Dus die afweging en ook dit: iemand in provincie Antwerpen of daar dichtbij in Nederland of zelfs in de buurt van Lanaken/Maastricht of de weg daar naartoe (waar ik ook regelmatig kom), die nog husks nodig heeft?
SinneJ schreef:Ok, ik ga het doen. Ik ga de husks kopen... Na meer dan een jaar twijfelenen vooral omdat ik vastgesteld heb dat mijn huidige leren getten echt wel aan het verslijten zijn en de binnenkant wat ruw aanvoelt, dus voor paard vast niet aangenaam.
Het gaat tussen de double cushioning en high impact omdat mijn paard zelf niet snel warme benen heeft en ik dan graag die extra bescherming heb omdat er toch geen harde schaal inzit.
En ook twijfel ik tussen M en L.. ik kan dat op zich wel meten, maar aangezien mijn paard vaak al te grote poten heeft voor een full, denk ik dat dat vanzelfsprekend de L zal worden.
Dus die afweging en ook dit: iemand in provincie Antwerpen of daar dichtbij in Nederland of zelfs in de buurt van Lanaken/Maastricht of de weg daar naartoe (waar ik ook regelmatig kom), die nog husks nodig heeft?
Euforie schreef:Ben erg blij met de pasvorm van de le mieux snugboots.. Maar ze zijn toch wel erg warm, altijd erg bezweet na de training onder de beschermer.
nicky_rilana schreef:SinneJ schreef:Ok, ik ga het doen. Ik ga de husks kopen... Na meer dan een jaar twijfelenen vooral omdat ik vastgesteld heb dat mijn huidige leren getten echt wel aan het verslijten zijn en de binnenkant wat ruw aanvoelt, dus voor paard vast niet aangenaam.
Ik woon bij Eindhoven maar dat is wel een beetje ver weg. Ik wil ze wel voor je opmeten en foto's maken dat je kunt zien hoe ze bij mijn paard zitten. Ik heb zelf de high impact. Mede omdat ik er oom veel mee buiten rij enzo
SinneJ schreef:Graag!
ik twijfel nog steeds omdat ze natuurlijk echt wel prijzig zijn
hebben jullie de indruk dat ze heel lang mee zullen gaan?
@ Nini_roosje, ja misschien wel, maar zou het erg veel verschil uitmaken van warmte?
pol013 schreef:Ik vind het toch wel wonderlijk wat veel mensen bij dressuur werk al voor beschermers dragen.
Dat je je paard tegen aantikken wil beschermen snap ik nog wel. Maar Zo erg dat aantikken helemaal niet meer gevoeld wordt?
Ik zoek zelf liever een beetje de tussenweg. Beschermen tegen blessures maar toch ook nog een beetje bewustzijn van wat ze doen met hun benen.
En dan is bij normaal gangwerk een simpele strijklap al aardig wat bescherming.
Zeker in een topic waar mensen op zoek zijn naar luchtige beschermers zou ik verwachten dat mensen ook een beetje kijken wat echt nodig is.
Dus bijvoorbeeld beschermers die open zijn aan de voorkant daar waar het kan. Of een minder dikke variant.