De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:23

plutolover schreef:
Wie had laatst nou een bericht over HH beschermers die ook aardig koel blijven? Ik kan niet vinden welke dat nou waren..

Waren dat niet de Grand Prix?

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:26

keeyzie schreef:
Ik moet toch nog even terugkomen op de Grand Prix beschermers van HH.
Maandag heb ik een flinke rit gemaakt samen met een vriendin door de duinen, Hugo was redelijk bezweet maar zijn benen waren niet extreem warm/bezweten. Ik wilde ze af doen zodat zijn benen konden luchten maar dat was eigenlijk niet eens nodig.

Bedoel je deze?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:31

Datjaa schreef:
keeyzie schreef:
Ik moet toch nog even terugkomen op de Grand Prix beschermers van HH.
Maandag heb ik een flinke rit gemaakt samen met een vriendin door de duinen, Hugo was redelijk bezweet maar zijn benen waren niet extreem warm/bezweten. Ik wilde ze af doen zodat zijn benen konden luchten maar dat was eigenlijk niet eens nodig.

Bedoel je deze?

Ja dankje

Sanne_92

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:49

Ook de Elite-R titanium beschermers van Harry's Horse blijven koel! Zitten ook ventilatie openingen in.

En wat zijn die HUSK beschermers mooi!!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:17

Ok, ik ga het doen. Ik ga de husks kopen... Na meer dan een jaar twijfelen }:0 en vooral omdat ik vastgesteld heb dat mijn huidige leren getten echt wel aan het verslijten zijn en de binnenkant wat ruw aanvoelt, dus voor paard vast niet aangenaam.

Nu het model en de maat nog.

Het gaat tussen de double cushioning en high impact omdat mijn paard zelf niet snel warme benen heeft en ik dan graag die extra bescherming heb omdat er toch geen harde schaal inzit.
En ook twijfel ik tussen M en L.. ik kan dat op zich wel meten, maar aangezien mijn paard vaak al te grote poten heeft voor een full, denk ik dat dat vanzelfsprekend de L zal worden.

Dus die afweging en ook dit: iemand in provincie Antwerpen of daar dichtbij in Nederland of zelfs in de buurt van Lanaken/Maastricht of de weg daar naartoe (waar ik ook regelmatig kom), die nog husks nodig heeft :D ?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:32

Ik heb mijn Le mieux PROSPORT STEALTH AIR SHOC XC BOOTS binnen.

Mijn eerste indruk is goed. Zachter dan ik gewend ben van cross beschermers. De gel achtige extra bescherming voelt in eerste instantie slap als je carbon platen gewend bent maar als ik met een beschermer om met de gevoelige kant van mijn arm op de rand van de tafel timmer (hoe gek moet je zijn) kan ik mij wel voorstellen dat dat echt wel voldoende bescherming is.

Het TPU leer heb ik ook op mijn LeMieux strijklappen zitten en dat houd zich nu na 1,5 jaar keurig. De buitenkant is een stevig soort gaas en de voering is geperforeerd. Ik denk zo luchtig als je cross beschermers kunt maken.

Maat L past prima bij mijn paard van 1.67 met vrij fijn beenwerk. Kleiner was zeker niet nodig geweest.

Vooral de voorbeschermers zitten wat mooier om het been dan de NEW's of Dalmars. Ze zijn net wat fijner en lichter.
Leuk kleurtje ook.

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week test in het terrein.

Nu wacht ik voor het dagelijkse (spring)werk nog op deze: Afbeelding
Bewust in het wit omdat dat op een zonnige dag ook minder warm is. En ook gekozen voor 'open fronted' vanwege de temperatuur ipv de allsports.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:02

Die crossbeschermers zien er goed uit! Waar heb je ze besteld?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:37

SteffiiY schreef:
Mijn merrie heeft ook smalle beentjes en past M ook goed maar wel met klittenband over inderdaad.

@Nini Hoe doe jij de klittenband? Ik vind het maar lastig om ze mooi om te krijgen.

Ik begin met de bovenste en dan gewoon naar onder. De onderste doe ik niet recht maar in een soort "boogje" met de kogel mee. Dan krijg je niet zo vouw. Bij mij was het ook even oefenen maar nu heb ik ze net zo snel om als gewone peesbeschermers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:41

SinneJ schreef:
Ok, ik ga het doen. Ik ga de husks kopen... Na meer dan een jaar twijfelen }:0 en vooral omdat ik vastgesteld heb dat mijn huidige leren getten echt wel aan het verslijten zijn en de binnenkant wat ruw aanvoelt, dus voor paard vast niet aangenaam.

Het gaat tussen de double cushioning en high impact omdat mijn paard zelf niet snel warme benen heeft en ik dan graag die extra bescherming heb omdat er toch geen harde schaal inzit.
En ook twijfel ik tussen M en L.. ik kan dat op zich wel meten, maar aangezien mijn paard vaak al te grote poten heeft voor een full, denk ik dat dat vanzelfsprekend de L zal worden.

Dus die afweging en ook dit: iemand in provincie Antwerpen of daar dichtbij in Nederland of zelfs in de buurt van Lanaken/Maastricht of de weg daar naartoe (waar ik ook regelmatig kom), die nog husks nodig heeft :D ?

De high impact word gebruikt om te crossen. De Double cushion heb ik voor dressuur werk en vind ze daar stevig genoeg voor :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:16

Ik ga binnenkort ook de Husk bestellen. De Snug Boots vallen mij toch echt wel tegen. Ben alleen benieuwd hoe jullie dat met betalen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:43

Lizzyy schreef:
Ik ga binnenkort ook de Husk bestellen. De Snug Boots vallen mij toch echt wel tegen. Ben alleen benieuwd hoe jullie dat met betalen doen?

Met creditcard :) ging heel goed. Vind ook dat ze goede service verlenen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:55

SinneJ schreef:

Ik woon bij Eindhoven maar dat is wel een beetje ver weg. Ik wil ze wel voor je opmeten en foto's maken dat je kunt zien hoe ze bij mijn paard zitten. Ik heb zelf de high impact. Mede omdat ik er oom veel mee buiten rij enzo

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 08:04

Euforie schreef:
Ben erg blij met de pasvorm van de le mieux snugboots.. Maar ze zijn toch wel erg warm, altijd erg bezweet na de training onder de beschermer.

Ja en zo zie je dat dat toch per paard ook wel verschilt. Gister mijn hele paard drupte van het zweet incl druppels die van zijn hoofd vielen, en zn benen waren onder de snugboots alleen een beetje warm, geeneens bezweet.
Wat je wel nog eens kan proberen als hij er nu meer onder begint te zweten is ze een keer wassen op 30 graden in de wasmachine. Misschien zit het binnenmateriaal wat verstopt met zweet en viezigheid, dat wil bij mij wel helpen.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:37

Stille mee lezer hier.

Iemand toevallig een setje witee beschermers te koop ?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:27

nicky_rilana schreef:
SinneJ schreef:

Ik woon bij Eindhoven maar dat is wel een beetje ver weg. Ik wil ze wel voor je opmeten en foto's maken dat je kunt zien hoe ze bij mijn paard zitten. Ik heb zelf de high impact. Mede omdat ik er oom veel mee buiten rij enzo

Graag!

ik twijfel nog steeds omdat ze natuurlijk echt wel prijzig zijn ;)

hebben jullie de indruk dat ze heel lang mee zullen gaan?

@ Nini_roosje, ja misschien wel, maar zou het erg veel verschil uitmaken van warmte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:41

SinneJ schreef:
Graag!

ik twijfel nog steeds omdat ze natuurlijk echt wel prijzig zijn ;)

hebben jullie de indruk dat ze heel lang mee zullen gaan?

@ Nini_roosje, ja misschien wel, maar zou het erg veel verschil uitmaken van warmte?

Ik heb de high impacts niet in handen gehad. Maar ik denk wel dat steviger = dikker = warmer. Dus voor mij wel een reden om de Double cushions te nemen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:09

Ik vind het toch wel wonderlijk wat veel mensen bij dressuur werk al voor beschermers dragen.
Dat je je paard tegen aantikken wil beschermen snap ik nog wel. Maar Zo erg dat aantikken helemaal niet meer gevoeld wordt?
Ik zoek zelf liever een beetje de tussenweg. Beschermen tegen blessures maar toch ook nog een beetje bewustzijn van wat ze doen met hun benen.
En dan is bij normaal gangwerk een simpele strijklap al aardig wat bescherming.

Zeker in een topic waar mensen op zoek zijn naar luchtige beschermers zou ik verwachten dat mensen ook een beetje kijken wat echt nodig is.
Dus bijvoorbeeld beschermers die open zijn aan de voorkant daar waar het kan. Of een minder dikke variant.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:45

pol013 schreef:
Ik vind het toch wel wonderlijk wat veel mensen bij dressuur werk al voor beschermers dragen.
Dat je je paard tegen aantikken wil beschermen snap ik nog wel. Maar Zo erg dat aantikken helemaal niet meer gevoeld wordt?
Ik zoek zelf liever een beetje de tussenweg. Beschermen tegen blessures maar toch ook nog een beetje bewustzijn van wat ze doen met hun benen.
En dan is bij normaal gangwerk een simpele strijklap al aardig wat bescherming.

Zeker in een topic waar mensen op zoek zijn naar luchtige beschermers zou ik verwachten dat mensen ook een beetje kijken wat echt nodig is.
Dus bijvoorbeeld beschermers die open zijn aan de voorkant daar waar het kan. Of een minder dikke variant.

Dat is jouw goed recht hoor. Ik doe geen beschermers aan tegen het eventuele aantikken, maar tegen zich zwaar verstappen of ergens tegenlopen. In onze buitenpiste ligt er namelijk een soort van stenen 'borduur' waar de paarden wel eens op kunnen staan, of de mijne toch.

Ik ga voor (luchtige) beenbescherming omdat ik me dat kan permitteren: mijn paard heeft door verschillende seizoenen heen nooit echt warme benen gehad onder beschermers, hij zweet ook nauwelijks. Dus waarom niet?

Aantikken maak ik me niet veel zorgen over, die coördinatie brengt hij zichzelf dagelijks bij op de weide wanneer hij speelt met de andere ruinen.

Ik denk eigenlijk dat de enige veronderstelling die je echt kan maken over de lezers van dit topic is dat ze er weldegelijk over nadenken, maar ofdat ze dezelfde logica volgen als jou, is natuurlijk maar de vraag.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:36

Ik heb van het weekend éindelijk ideale peesbeschermers weten te vinden. Eindelijk een geen hitte veroorzakende beschermer mét de mogelijkheid om de kogel extra goed te steunen. Het zijn de Le Mieux snug boots geworden, heb (voor een Fries zijn voorbenen) de achterbeschermers maat L genomen, passen perfect! *\o/* *\o/* *\o/*

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:20

Ik hoop dat mijn lemieux snug boots snel verkocht zijn nu (heb een bod gehad op mp) en dan ga ik ook de husks halen tegen de zomer.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:24

Fijn Gulpje, ik moest wel even heel hard lachen om je profiel haha

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:25

keeyzie schreef:

Even gespiekt en ook ik lag dubbel :+ _/-\o_

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:16

SteffiiY schreef:
keeyzie schreef:

Even gespiekt en ook ik lag dubbel :+ _/-\o_

Ik ook :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:37

Ik neem de husks van _Jojo_ over en dus toch gewone schooling boots na al mijn gezever over meer bescherming hahaha, zal jullie laten weten hoe ze bevallen!

Edit: Gulpje, zo'n mensen als jij zouden ze meer moeten maken :')