[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:20

Rianne_ schreef:
Kirsha schreef:
Ja zoiets dacht ik al, maar ik zie bij geen van de testadressen een Arizona/Atlanta maat 1 staan? Behalve dan bij Becidor, maar daar wacht ik inmiddels al 2 maanden op mijn test-Cherokee en er mag maar 1 zadel per keer getest worden... Dus dat wordt een tienjarenplan anders.

Ik wilde ook een Arizona maat 1 testen, nergens te krijgen. -O-
Geloof dat ze bij Nicky's keet nog wel een testzadel hebben in maat 1. Betaal je alleen wel €180 aan borg.

Edit: oh.. Als ik Arizona maat 1 aanklik staat er 'De geselecteerde combinatie van eigenschappen is niet beschikbaar als productvariatie'

Ja apart he? De Atlanta maat 1 zag ik ook nergens, of inderdaad tegen 200 euro borg ofzo. Dat schud ik niet even zo uit mijn mouw :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:28

Kirsha schreef:
Rianne_ schreef:

Ik wilde ook een Arizona maat 1 testen, nergens te krijgen. -O-
Geloof dat ze bij Nicky's keet nog wel een testzadel hebben in maat 1. Betaal je alleen wel €180 aan borg.

Edit: oh.. Als ik Arizona maat 1 aanklik staat er 'De geselecteerde combinatie van eigenschappen is niet beschikbaar als productvariatie'

Ja apart he? De Atlanta maat 1 zag ik ook nergens, of inderdaad tegen 200 euro borg ofzo. Dat schud ik niet even zo uit mijn mouw :P

Nee precies.. Vind het ook nogal een bedrag om zo even neer te leggen :+
Je krijgt het ook pas binnen 4 weken terug..

Dus ik ga de gok maar gewoon nemen geloof ik :+ Maar goed, daar heb je nog niets aan.
Ik heb maat 0 nodig. Als ik de 1 nam had je die wel kunnen testen..

Kirsha

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:53

Ja precies... Ik snap het idee erachter wel want niet iedereen zal even netjes met testzadels omgaan, maar 200 euro vind ik wel erg fanatiek.

Ga je een nieuwe kopen of tweedehands? :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:53

heb voor het eerst op een boomloos zadel gereden op mijn nieuwe paard (fries).
Ik zat er in als een huis, (een arizona denk ik, van barefoot uiteraard) en ze liep als een trein.
Naar mijn idee mochten er meer inlages in, zodat de ruggegraat meer vrij komt. Maar de schoft was wel vrij.
Ik kan prima lichtrijden en doorzitten als nooit tevoren (op een boomzadel heb ik daar meer moeite mee).

Het zadel schoof wel wat van links naar rechts, maar na een extra x aansingelen was dat bijna geheel over.
Ondanks dat ze moeite had met galop, heeft ze gegaloppeerd, en dit vond ze zo leuk, dat ze zelfs een vreugdensprong maakte.

In de toekomst gaat echt iets in die richting van boomloos komen.
Gaat om een fries, en ik wil er dressuur mee gaan doen.
Mijn vriend moet er af en toe ook in kunnen, normale maat mat van 1.85 groot, met een normale bips.

Heb er nu een maat 1 op gehad, dat zat enorm prettig voor mij :D Maar is denk ik te klein voor mijn vriend.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:18

Kirsha schreef:
Ja precies... Ik snap het idee erachter wel want niet iedereen zal even netjes met testzadels omgaan, maar 200 euro vind ik wel erg fanatiek.

Nee precies.. Alleen wel heel bijzonder dat dit zadel gewoon nergens in maat1 is.
Het is natuurlijk een hele investering voor een wederverkoper, maar toch.. Dit zijn wel populaire zadels.

Tweedehands een kunnen vinden :) jij?

Wat fijn dat het zo goed beviel maralyn!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:00

Rianne_ schreef:
Kirsha schreef:

Nee precies.. Alleen wel heel bijzonder dat dit zadel gewoon nergens in maat1 is.
Het is natuurlijk een hele investering voor een wederverkoper, maar toch.. Dit zijn wel populaire zadels.

Tweedehands een kunnen vinden :) jij?

Wat fijn dat het zo goed beviel maralyn!

Inderdaad, ook gezien het feit dat op pmarena's site staat dat de Arizona het populairste westernmodel is, vind ik het wel apart dat je juist die nergens kunt testen. Met de Engelse zadels word je doodgekogeld :D

Ik heb net een dealtje gesloten... Dinsdag komt mijn tweedehands Arizona incluus toebehoren *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:33

Echt waar ???
Vertel ...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:01

Same thought Kirsha!
Wat goed dat je er een gevonden hebt incl. toebehoren zeg! :):) Fenders erbij of gewone beugelriemen?

Ik heb net fenders & beugels besteld bij pmarena :D

Begreep trouwens dat in de Arizona standaard een L-fork zit. In mijn London heb ik een M-pommel,
komt de M-pommel op het zelfde neer als de M-fork? Dan zou het betekenen dat ik er nog een M-fork bij moet kopen namelijk.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:25

Fenders met beugels erbij, en er zitten ook een singel, pad en ledervet bij :D Ben ook echt super blij. Natuurlijk niet meer in nieuwstaat maar het is wel een meevallertje. Hij staat nog op de Bokt Markt, vorige week ook al en toen moest ik me ook inhouden :o Het gaat wel even duren voor ik hem heb want de verkoper levert hem bij mijn zus af en die zie ik pas over 2 weken weer. Het was wat te ver uit de richting om op te halen en verzenden ben ik niet zo'n fan van met zulke bedragen.

Volgens mij komt de L-fork meer overeen met de M-pommel... Want ik meende dat in alle western-Barefoots standaard een L zit. Dus dan zou je aannemen dat die het meest gangbaar is. Op hoop van zegen dat het past dan maar, anders moet ik ook bijkopen := Er zit ook een singel bij die van mij, ben benieuwd of die past, anders zit ik daar weer mee.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:26

Ooh dan weet ik wel welke het is.. Die met kleine gebruikerssporen toch? Ach, ziet er nog best netjes uit :)
Tenminste, als het die maat 1 is die ik zag. Super dat alles erbij zit zeg :D

De mijne komt ook van ver maar denk wel dat ik 'm ophaal, inderdaad hetzelfde als wat jij zegt met zulke bedragen.
Hij zou maar kwijtraken bij de post of zo :\ Dan maar een stuk voor rijden, maken we er gewoon een dagje uit van!
Nou ja, hopelijk is 'ie het wachten waard voor je!

Ja precies, hier hetzelfde.. De M ligt goed dus hoop dat de L-fork overeen komt dan. En hetzelfde wat de singel betreft :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:30

Haha die ja. Ik zat wel even in over die gebruikssporen, maar ik heb detailfoto's gevraagd en met die paar vlekjes/krasjes kan ik wel leven. Als die er niet op zitten komen ze er bij mij snel genoeg op :')

Ja als ik aan verzenden zou beginnen zou ik dat sowieso verzekerd doen... Maar toch, liever niet. Ook omdat hij nu bij mijn zus wordt afgeleverd en mocht er iets ontbreken of niet kloppen, dan neemt ze het gewoon niet aan. Dat heb ik liever dan dat het via de post komt en toch niet compleet blijkt ofzo. We gaan het zien :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:32

Haha ach, hoef je er ook niet zo om te denken.. :')
Wat voor hoofdstel heb/doe jij erbij? Ben nog op zoek naar een westernhoofdstel in de juiste kleur.

Nee precies, gelijk heb je hoor. Ideaal dat het zo kan! Wij moeten er bijna 2,5 uur voor rijden :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:36

Waar moet die van jou vandaan komen dan? :)

Ik heb er nu nog een standaard Engels hoofdstel bij (wel zonder neusriem). Moet even kijken naar iets anders leuks, sowieso iets donkerbruins. Ik heb een bitloze op het oog, maar ik weet nog niet of ik die neem.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:37

Noord-Brabant..

Ah oké! Ben benieuwd naar je uiteindelijke set te paard :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:40

Oei da's inderdaad een eindje verderop ja. Maar het is het vast waard!

Ik zal tegen die tijd wel een foto maken van paardlief met zadel en hopelijk ook geschikt hoofdstel :) Jij ook doen he!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:40

Klinkt goed, Kirsha !
Blijft altijd spannend natuurlijk :D

Maar dan kan ik m'n Cherokee dus verkopen ?
Die hoef je dan zeker niet meer ?

En waar in Brabant ligt die van jou, Rianne ?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:41

Ja weet wel zeker dat 'ie het waard is dus dan moet het maar :D
Komt goed! Je ziet 't wel verschijnen. Duurt bij mij ook nog even, moet even in de gelegenheid zijn om erheen te rijden.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:53

Shirley, ik weet nog niet wat ik doe. Sowieso wacht ik het testzadel af (als die nog komt voor paardlief bejaard is). Het is sowieso wel fijn om ook een 'normaal' zadel te hebben voor als ik eens een sprongetje maak. Hellup, zadeltic op de loer hier :')

Ik heb wel besloten dat ik mijn Iberica waarschijnlijk ga verkopen. Ik gebruik hem eigenlijk vrij weinig, als barebackpad vind ik hem te veel 'op' het paard liggen in plaats van 'erin' en voor gebruik als zadel vind ik hem ook niet ideaal... Voor een vloerkleedje vind ik hem te duur :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:55

Ik zal je toch niet besmet hebben -O- ?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:56

Hoeveel zadels hebben jullie dan? :')

Ik houd het maar gewoon bij 1.. :Y)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:57

Ik heb hier eventueel nog een S en M fork liggen. Mocht iemand die nog nodig hebben.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:59

Lous schreef:
Ik heb hier eventueel nog een S en M fork liggen. Mocht iemand die nog nodig hebben.

Weet jij dan hoe het met die maten zit? :) Staat een M-pommel gelijk aan een M fork of een L fork?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:00

Haha ik hoop het niet Shirley! Ik heb er nu 2, dus straks 3. De grens ligt bij mij wel bij twee, dus er moet sowieso iets de deur uit. Maar toen ik mijn merrie kocht wist ik al dat ik ooit een boomloos westernzadel voor haar wilde, dus vandaar :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:02

Lous schreef:

Op de site van Barefoot staat dat er geen maat S fork bestaat?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:08

Staat wel S op. Raar.