Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:25

Vonneke@ de rekening heb ik vandaag binnen gekregen. Dus dat is aardig snel. A
Anstaande vrijdag is hij 3 weken geleden afgeleverd!

Het niet lekker zitten is bij mij dat het voelt of ik op het zadel zit ipv in het zadel. Gaat nu beter maar voelde of er nog erg weinig vorm in de zitting zat. Het was net of ik met mijn knieeen enorm moest klemmen om te kunne blijven zitten had net gevoel of ik bij doorzitten eruit guegooid werd. (Hij gooid wel hoog op, maar heb nog nooit gevoel gehad als of je los komt van je paard. Dit was trouwens op filmpje niet te zien. Daar leek het of ik keurig zat. Kreeg met de wedstrijd ook gewoon een 8 voor houding en zit laatste keer (was pas 4 keer dat ik met het zadel ree).

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:30

Ik heb ook de sprengers maar wel ce rechten. Weet nog steeds niet of die voor gevormd beter of prettiger zijn. Wil nog set sprengers voor mijn andere zadel maar ja nog een keer de rechte of de boe balance?

Je heb ook van gpg veren voor boven de beugels. Die geeft meer demping maar de beugel beweegt nierpt flexibel alleen de druk wordt beter opgevangen.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:36

http://limburgsruiterhuis.marktplaza.nl/

Hier hebben ze beide sprengers nieuw voor veel minder als andere websites.

Overigens is agradi.nl echt nep! Sprengers kosten €229!!! En met korting (stunten ze nu echt veel mee) zijn ze nog steeds duurde dN zonder korting bij andere winkels. Normale prijs is ongeveer €150,-

Correctie (op agradi geld geen kortings code voor de beugels) echt belachelijke prijs. Scheelt €100 met limburgsruiterhuis!

Belker

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:20

Ik heb sprengers met een gedraaid oog. Dat is wel heel fijn. Scheelt met je been, de beugel in de juiste hoek krijgen en houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:22

ik heb safestyle. Sinds ik daarmee rijd vind ik beugels die niet recht langs je zadel hangen echt verschrikkelijk om mee te rijden hihi

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:31

ik heb ook safestyle beugels, ik wil ook niet meer anders :o

Gisteren te horen gekregen dat mijn zadel in Nederland is...dus nog even :)
Mijn paard is net hersteld van een maagzweer en ik ben net weer aan het opbouwen. Ik ga over een week of 3 met vakantie, dus het wordt wel na mijn vakantie....maar ik kan niet wachten :o

Heb trouwens ook gevraagd of ik het leenzadel ook over kan nemen, voor mijn andere paard zoek ik nog een zadel. Dit zadel ligt ook heel fijn op haar, ik heb al meerdere zadels gepast en tot nu toe ligt niets echt lekker. Plus het leenzadel zit ook nog heerlijk :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:11

Mora wanneer heb jij besteld?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:15

10 januari 2014, dus we zitten morgen op 18 weken :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:24

ow pfft, dacht dat ze al bezig waren met de uitgiste van de bestellingen van februari.

dan moeten wij nog wel even wachten.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:39

Erg he, dat wachten... ik leef nu ook dubbel met onze eigen klanten mee die altijd moeten wachten op rijlaarzen, helmen of jasjes.. ik ben nog maar amper 3 weken onderweg en wil al aftellen.. ^)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:17

valerie2012 schreef:
hebben meer mensen dat. Ik horen van vriendin van mijn die heeft custom zadel die ging klemmen dat zadel bij de schouders van haar paard. Waar door niet meer goed ging lopen zeg maar. En zij zijn dat zadel niet optie maal voor paard zal zijn maar wel voor de ruiter. En zij heeft nu zoon half jaar tot jaar.

toch nog even reageren, maar het is niet meer dan logisch dat je na een x aantal maanden even weer de zadelmaker/verkoper er bij laat komen om te kijken hoe het zadel ligt.
zeker nieuwe wolgevulde zadels zullen de eerste periode flink inzakken door het inklinken van de vulling.
dan moeten ze dus weer even nagekeken worden, bijgevuld zodat het weer correct ligt etc...
absoluut gene reden om een merk oid af te schrijven, maar gewoon heel normaal en standaard.
als je dus een nieuw zadel koopt en het ligt na een x aantal maanden niet meer lekker, gewoon even de verkopende partij contacteren en zadel even na laten kijken(op het paard) en je kunt er weer tegen aan.
die vriendin had dus gewoon even de verkoper/passer moeten contacten en dan was het opgelost geweest.
ik weet niet hoe het bij custom verder werkt, maar een derde partij aan een zadel laten sleutelen zonder de verkoper/passer de kans te geven is waarschijnlijk ook niet bevorderlijk voor de garantie op het paswerk.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:56

Sonja_vR schreef:
valerie2012 schreef:
hebben meer mensen dat. Ik horen van vriendin van mijn die heeft custom zadel die ging klemmen dat zadel bij de schouders van haar paard. Waar door niet meer goed ging lopen zeg maar. En zij zijn dat zadel niet optie maal voor paard zal zijn maar wel voor de ruiter. En zij heeft nu zoon half jaar tot jaar.

toch nog even reageren, maar het is niet meer dan logisch dat je na een x aantal maanden even weer de zadelmaker/verkoper er bij laat komen om te kijken hoe het zadel ligt.
zeker nieuwe wolgevulde zadels zullen de eerste periode flink inzakken door het inklinken van de vulling.
dan moeten ze dus weer even nagekeken worden, bijgevuld zodat het weer correct ligt etc...
absoluut gene reden om een merk oid af te schrijven, maar gewoon heel normaal en standaard.
als je dus een nieuw zadel koopt en het ligt na een x aantal maanden niet meer lekker, gewoon even de verkopende partij contacteren en zadel even na laten kijken(op het paard) en je kunt er weer tegen aan.
die vriendin had dus gewoon even de verkoper/passer moeten contacten en dan was het opgelost geweest.
ik weet niet hoe het bij custom verder werkt, maar een derde partij aan een zadel laten sleutelen zonder de verkoper/passer de kans te geven is waarschijnlijk ook niet bevorderlijk voor de garantie op het paswerk.

hij is natuurlijk in begin heel vaak geweest en miss was toen hem laast lieten na kijken net zadelmaker op stal daar. En volgens mijn zijn nog wel vaker geweest maar custom ligt niet optiemaal op paard. haar evaring en die van iedereen is anders.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:01

27 mei ga ik de custom zadels passen, ben benieuwd of ik net als de meesten van jullie hier in dit topic ook zo verbluffend verrast word door de verbetering van houding en zit!

Ik rij de laatste jaren op een euroriding diamant soft seat.

Kun je ook een soft seat krijgen bij custom? Ik hoop het wel want mijn kontje is nogal verwend haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:08

Valerie, kan natuurlijk altijd, dat het uiteindelijk gewoon niet het juiste zadel is ,of misschien is paard lief flink aan het ontwikkelen geweest en er uit gegroeid.
Allemaal opties, ik zeg ook niet dat het niet klopt of onzin is , alleen dat je zeker na een tijdje gebruiken vaak weer even de zadelmaker er bij moet halen om te finetunen en dat het zonde zou zijn om door dat niet te doen je met een niet werkende combi zit qua paard en tuigage of iets dergelijks.
Want dat zou zonde van het geld en de moeite zijn natuurlijk. :)

Even voor de duidelijkheid, ik heb verder niks van doen met het merk, ik heb er ook geen :n Ik heb een boomloosje van Torsion :p

Edit : evt typo's met dank aan mobiel bokken ;)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:07

Zo net thuis, Custom net op stal geweest! Er pasten eigenlijk maar 2 zadels goed op mijn paard waarvan ik in eentje zelf helemaal niet lekker zat dus de keuze was snel gemaakt.
Het is de Icon Flight geworden. Hij wordt zwart met zilver stiksel en lijntje. Nu kan het wachten beginnen....

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:45

volgende week ga ik ze ook passen...hopelijk duurt t niet zo lang voordat ze geleverd worden!

Wat voor beenwrongen heb jij gekozen?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:36

Volgende week komt Claudia weer bij mij. Ik ben nog steeds niet echt vriendjes met mijn zadel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:52

EL4a1990 schreef:
Zo net thuis, Custom net op stal geweest! Er pasten eigenlijk maar 2 zadels goed op mijn paard waarvan ik in eentje zelf helemaal niet lekker zat dus de keuze was snel gemaakt.
Het is de Icon Flight geworden. Hij wordt zwart met zilver stiksel en lijntje. Nu kan het wachten beginnen....

En je mag nog eventjes met de mijne oefenen ;)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:30

Ja klopt Yvonne :) wat ik ook super fijn vind!

@wittedirk: heb gekozen voor lange wringen omdat ik erg lange benen heb en met korte mijn been op ga trekken.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:46

hoe "makkelijk" geven ze leenzadel?

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:53

Ligt eraan of ze leenzadels beschikbaar hebben,
en of je het echt nodig hebt geloof ik, of dat je bv nog met je oude zadel rijden kunt voorlopig..

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:10

Sonja_vR schreef:
Valerie, kan natuurlijk altijd, dat het uiteindelijk gewoon niet het juiste zadel is ,of misschien is paard lief flink aan het ontwikkelen geweest en er uit gegroeid.
Allemaal opties, ik zeg ook niet dat het niet klopt of onzin is , alleen dat je zeker na een tijdje gebruiken vaak weer even de zadelmaker er bij moet halen om te finetunen en dat het zonde zou zijn om door dat niet te doen je met een niet werkende combi zit qua paard en tuigage of iets dergelijks.
Want dat zou zonde van het geld en de moeite zijn natuurlijk. :)

Even voor de duidelijkheid, ik heb verder niks van doen met het merk, ik heb er ook geen :n Ik heb een boomloosje van Torsion :p

Edit : evt typo's met dank aan mobiel bokken ;)

Dat paard ging alleen beetje qua bouw naar zo als bespiering maar veder was dat paard uitgroeit want hij was al jaar of 8/9 maar zij heeft zo evaring en zij liegt daar niet om en dat zadel is wel na gekeken hoor daar Door kwamen ze achter dat die klemden

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:54

Als het goed is krijg ik wel een leenzadel, deze week nog. Mijn oude zadel paste echt niet meer (en is al verkocht) heb vandaag kunnen rijden met Vonneke haar zadel gelukkig en nu hopen dat ik morgen een leenzadel heb.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:20

oh super! Ik heb wel eentje waar ik nu nog mee rij maar das echt niet fijn meer, te smal waardoor de voorkant teveel omhoog komt en ik met lichtrijden op de achterkant vd lepel kom te zitten en mn balans niet goed kan vinden en houden met die grote kastelenpassen van mijn eiffeltorenhoog paard, logisch!

Bijvullen is geen optie meer, voorkant moet zakken maar is al zga helemaal leeg....grrrr...

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 06:42

Is nog maar de vraag of ik een leenzadel krijg.... Ze hebben helemaal niks liggen helaas! Dus nog maar gewoon even afwachten.