Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:15

Leuke Pony!!!! (waarom verwachte ik nou een zwarte :P )

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:21

Dank je! Haha, ik heb ook nog een fries, en iedereen die de namen niet kent gaat er altijd van uit dat 'die zwarte vast Zorro is'. Nee, dat is die bruine pony :7

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:32

Joh - Zorro was tenslotte ook geen neger :+ Je maakt het wel verwarrend voor de mensen ;)

zorro

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:39

Inderdaad, Zorro was toch echt die man OP het paard, het paard zelf heet Tornado. Maar ja, dat leg ik vaak maar niet uit, om het inderdaad niet verwarrender te maken :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:53

Don Diego de la Vega ..... Afbeelding en zijn zwarte paard Toronado Afbeelding
Alleen al om de man en het paard volgde ik de serie <3

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:25

Ja, wat een mooie man he.. en knap paard ook, maar de man deed het hem voor mij :D

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:38

Ja hoor denk je hier op een topic van velzadels te zitten, komt er in eens een knappe vent voorbij :9

@zorro, [ de ruiter van het paard zorro, dus niet die knappe man :D ] welke maat is jou felletje, want jij lijkt zo op de foto ongeveer hetzelfde postuur te hebben als ik en zelf twijfel ik toch nog tussen pony of warmbloed, want had vanuit duitsland namelijk te horen gekregen dat ik beter een warmbloed kan nemen.
Maar ik vind jou in deze maat erg mooi zitten.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:58

Ik heb de ponymaat :) Had hem ook echt niet groter willen hebben, ik zit hier zo fijn in. Mijn zus heeft 1 broekmaat groter als ik en zat er ook prima in :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:47

Oke dank je wel, gaat dan dus toch de pony worden.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:45

Ik heb heel internet al afgespeurd en kom steeds weer hier uit, kunnen jullie mij misschien verder helpen?

Ik ben, met spoed, opzoek naar een velzadel, warmbloed, met inlages en zonder pommel/wrong. Mag tweedehands, mag nieuw. Kleur maakt mij niets uit, paard mag (onverwachts) weer rustig aan aan het werk maar wordt velzadel aangeraden.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:47

Buitenzinnig eens mailen, die had laatst toch in dit topic geplaatst dat ze een niet bestelde wb binnen had gekregen?

EDIT: even terug gelezen, maar het was een ponymaatje..

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:49

Thanx, ga ik gelijk doen, ik heb al een eerder contact met Buitenzinnig gehad, maar een of andere manier zijn mijn pb allemaal foetsie.
Mmm, lees je edit nu, da's jammer. :o

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:56

Blonde vraag misschien maar welke is een velzadel warmbloed?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:56

Als het goed is krijg ik die deze week nog binnen -DanaDeen - Premium Plus (ach jee - die heeft een wrong :o )
Waarom geen wrong of Pommel?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:57

Ze zijn allemaal toch in warmbloed te krijgen, of niet? Het is gewoon de maat, pony of warmbloed :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:57

Taffje schreef:

Technisch gesproken heb je alle modellen van Christ in Pony en in Warmbloed - dus ieder Velzadel is er dan in 2 maten...

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:09

Ik bedoelde inderdaad de maat met warmbloed. Geen pommel vanwege de hoge schoft van mijn paard (en de vreemde bespiering door schouderblessure (paard wordt ieder half jaar nageken en we hebben nu groen licht gekregen om wat meer te gaan doen) Wrongen liggen natuurlijk niet over de schoft, lijkt me voor mij wel fijner zitten, maar zal het mijn paard niet in de weg zitten?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:11

Buitenzinnig schreef:
Taffje schreef:

Technisch gesproken heb je alle modellen van Christ in Pony en in Warmbloed - dus ieder Velzadel is er dan in 2 maten...

O, was al bang dat er nog meer keus was ;)
Wat is het verschil in lengte tussen de pony en wb bij de gewone pp?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:21

Het verschil in lengte tussen de pony en de warmbloed maten is bij elk model steeds 5 cm
De Basic/Premium (het dressuur model) is het kortst, de Iberica zit in het midden en de Butterfly is het langste velzadel dat ze hebben.

Ik zal de maten nog eens uitzoeken en ze op mijn site zetten.
Maar even in het kort: is de Premium Plus WB even lang als de Iberica Pony en de Iberica WB even lang als de Butterfly Pony....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:27

DanaDeen schreef:
Ik bedoelde inderdaad de maat met warmbloed. Geen pommel vanwege de hoge schoft van mijn paard (en de vreemde bespiering door schouderblessure (paard wordt ieder half jaar nageken en we hebben nu groen licht gekregen om wat meer te gaan doen) Wrongen liggen natuurlijk niet over de schoft, lijkt me voor mij wel fijner zitten, maar zal het mijn paard niet in de weg zitten?

Alles is heel zacht en van schuimrubber. Bij de Iberica loopt die pommel door over de schoft, dus dat zou heel misschien iets kunnen irriteren, maar eigenlijk kan ik me daar niets bij voorstellen :o Die wrongen zitten niet in de weg? Tenzij jij je knie er bovenop parkeert en dan hard gaat drukken???
Ach, die vellen zijn heerlijk soepel, ik kan ze zo oprollen, dus ik verwacht geen irritatie voor je paard. (integendeel, eigenlijk)

Ik ga nu mijn eigen beestjes even lastig vallen, dus verdere vragen beantwoord ik vanavond weer :wave:

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:35

Mmm, uit mijn hoofd is het iets wat je me via PB hebt aangeraden, ik ben al mijn pb constant kwijt, kan het ook niet terug vinden, helaas, maar dat was naar aanleiding van foto's die ik geplaatst heb in dit topic op pag. 18
Premium plus lijkt me wel wat, kan ik je daarover mailen? (gezien ik mijn pb steeds kwijt ben maar mailen)
Het liefst ben ik zo snel mogelijk in bezit van zo'n velletje, paard mag eindelijk weer wat meer doen en daar hebben we zin in :D :o

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:06

Jeah, mijn veelzijdigheidszadel is verkocht en nu mag ik van mezelf een Christvelletje kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een zo eenvoudig mogelijk model. Is er iemand die daar graag vanaf wil? Misschien iemand die graag een nieuwer model wil kopen? De kleur maakt me niet uit, de maat bij voorkeur pony.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:53

Ik heb een blonde Premium Plus in Pony liggen, niet de allereenvoudigste, maar wel een hele fijne :j

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:46

Hmm, die vind ik nu net niet mooi. ik vind die kniewrongen zo lomp en ze lijken me zo zinloos. Mijn voorkeur gaat echt uit naar de basic en dan het liefst zonder inlages. Heb je die in bestelling staan en wanneer worden ze verwacht?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:50

Ik kan hem bestellen, maar weet niet of ze in voorraad zijn. Ik heb die niet in bestelling staat, je bent de eerste die er naar vraagt :o