ben benieuwd of jullie me verder kunnen helpen. Staan bepaalde barefootmodellen erom bekend dat ze wel of niet stabieler liggen?
Heb twee jaar terug de barefoot cheyenne getest, wat voor ons toen niet echt lekker werkte. Bij paardlief zaten ze binnen no-time in z'n nek, bleef niet lekker liggen. Hafpads, sympanova-onderkanten en -singels kan paardlief niet tegen, meneer heeft een zeer gevoelig huidje.
Daarna nog een barefoot cheyenne zonder vps en een london zonder vps geprobeerd, die lagen echt voor geen meter helaas.
Nu, twee jaar later, zijn we (heel) veel zadels verder en nog steeds niet hét zadel gevonden. Ik heb wel de voorkeur voor boomloos of semi-boomloos. Mijn paardje is inmiddels veel meer ontwikkeld en heeft ook een veel meer ontwikkelde schouderpartij. Sta er nu ook voor open nogmaals een barefoot te proberen, of een ander (semi)boomloos zadel wat dat betreft. De Barrydale en de Arizona staan mij het meest aan qua uiterlijk, maar het belangrijkste is dat het op paard blijft liggen, ik red me wel
Ter informatie: mijn paardje is een fjord van 1.40. Voor een fjord niet extreem kort, maar vergeleken met een Groot Paard natuurlijk altijd een kort, klein ding. Hij is niet zo breed qua schoft, maar heeft wel een zeer brede, platte, bespierde rug. Ik vrij fanatiek recreatief (klasse 1 endurance, plannen om TREC en andere disciplines te starten)
Hoor graag jullie ideeen, ben benieuwd. Alvast bedankt