WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:59

Needje, heb je voor mij ook een website of emailadres/telefoonnummer? Ik kan hem namelijk niet vinden :+

Verder nog andere aanbevelingen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:00

http://kerry-sharp.nl/contact.htm

Heb met anderen geen ervaring. Maar ben echt super tevreden met hem.
Je moet alleen wel een beetje engels kunnen. :D
Al verstaat hij heel veel in het NL.

Tamara81

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:30

Super, bedankt! Engels is geen probleem dus ik ga hem maar eens stalken :)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:38

Wie van jullie heeft met de H-singel weleens drukkingen gehad bij zijn of haar paard. Ik wilde bij mijn nieuw te bestellen zadel een H-singel meebestellen, maar de dag na het uittesten van deze singel had mijn paard een langwerpige zwelling op de plek waar de singel gezeten had. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit al eens meegemaakt hebben? Ze had het overigens maar aan 1 kant. Vind het zonde om voor 245,- een singel te bestellen als mijn paard er direct al een zwelling aan over houdt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:48

Geen ervaring met zo'n singel.
Maar zit deze singel niet onwijs in de weg?
Als ik plaatjes er van zie op een paard dan lijkt de achterste precies op de plek van je been te zitten.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:54

Needje dat is dus ook mijn ervaring dat de singel je been echt gigantisch in de weg zit. Ik vond het verschrikkelijk rijden en mijn paard vond hem verschrikkelijk zitten. Geen drukkingen overigens.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:55

Met rijden heb ik hem niet gevoeld en gevoelsmatig lag het zadel ook stabieler.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:01

Ik heb nu ook de H singel, vanavond gebruik de singel voor de 2de keer, maar deze zit niet in de weg waar mijn been ligt. Paard geeft aan er geen last van te hebben. Ik had het gevoel dat ze nog lekkerder liep dan anders en ook geen drukkingen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:11

Zou je misschien ene foto kunnen laten maken als jij er op zit met de singel? :o

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:22

Needje schreef:
Geen ervaring met zo'n singel.
Maar zit deze singel niet onwijs in de weg?
Als ik plaatjes er van zie op een paard dan lijkt de achterste precies op de plek van je been te zitten.

bij mij zit hij mijn been totaal niet in de weg...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:03

Needje schreef:
Zou je misschien ene foto kunnen laten maken als jij er op zit met de singel? :o

Als ik ene gek kan vinden die een foto wil maken laat ik dat wel zien.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:08

Nice!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:57

JoesPleasure schreef:
Wie van jullie heeft met de H-singel weleens drukkingen gehad bij zijn of haar paard. Ik wilde bij mijn nieuw te bestellen zadel een H-singel meebestellen, maar de dag na het uittesten van deze singel had mijn paard een langwerpige zwelling op de plek waar de singel gezeten had. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit al eens meegemaakt hebben? Ze had het overigens maar aan 1 kant. Vind het zonde om voor 245,- een singel te bestellen als mijn paard er direct al een zwelling aan over houdt.

Ik heb dit gehad met een banaansingel dat uit alle macht een naar voor schuivend zadel had tegengehouden. Het zadel bleef keurig op zijn plek, maar aan de singel kon ik duidelijk zien hoeveel druk erop had gestaan. Bij mij was de conclusie dat het zadel onvoldoende paste en dat een singel dat alleen maar verdoezelde... Ik heb daarna een Wow aangeschaft. Ik gebruik nu een h-singel in combinatie met een Wow omdat de singelplek van mijn buikige merrie ver naar voren ligt en daarmee heb ik nooit dit probleem gehad.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:58

Needje schreef:

Zie mijn profiel. Ik weet van mijn instructrice ook dat haar been precies op de singel ligt. Geen mens is blijkbaar hetzelfde (what else is new??).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:06

Apart dat jij er wel netjes achter zit, en je instructrice niet. Waar zal dat aan kunnen liggen?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:19

Mijn instructrice zit er op haar zadel precies met haar been op, op mijn zadel weet ik niet. Tja, elk been zal anders afhangen ofzo? Ik heb mijn onderbenen vrij ver naar achter denk ik?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:25

Mijn ervaring met de H-singel is dat het heel erg per paard verschilt :)
Het ene paard zet geen stap meer met die H-singel om, het andere paard gaat erop rennen, het volgende paard spant prachtig de buikspieren aan, terwijl weer een andere juist de rug weg gaat drukken. Bij het ene paard zat ik met m'n been niet in de buurt van die singel, met het andere paard zat hij vreselijk in de weg.
Al met al ben ik er geen fan van :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:29

Ik heb hem natuurlijk ook geprobeerd toen ik mn zadel ging bestellen :)) mn ruin vond het vreselijk hij liep helemaal uit elkaar wou t bit niet meer aannemen en werd erg bozig het zat hem duidelijk in de weg :D

ik zat trouwens ook net met mn been dr achter maar vond hem met sommige oefeningen erg hinderlijk

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:32

Een vriendin van mij heeft m getest bij haar paard en die van haar ging er beter bij bewegen. Alleen ze twijfelt over de ligging in combi met haar benen. Ze had het idee dat het voor haar niet fijn was, maar ze had een te grote singel. Dus weet niet of het met de juiste maat singel scheelt. Dat zal haast wel niet dan.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:02

Dat scheelt wel degelijk, Needje. Hoe groter de singel, hoe groter het tussenstuk en hoe verder de singels uit elkaar zitten.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:08

Hoe lang duurde het bij jullie om de lucht etc goed in te stellen bij het zadel afleveren?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:55

Maar moet de H-singel dan groot of klein zijn in verhouding tot je paard? Ik heb van normale singels (dat klinkt raar) altijd 75 cm. en nu heb ik een H van 30 inch. Is-ie dan te groot? Ik vind het trouwens wel een gedoe, die H. Vooral om dat middenstuk in het midden te krijgen. En ik heb nog niet het gevoel dat paardlief er beter op loopt. Heb daarom ook een curved gekocht om het verschil te kunnen voelen.
En ik begreep dat Kerry geen klanten van Arie overnam??

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:03

Ik heb een 24 inch singel en het tussenstuk ik niet zo groot, als ik kijk naar jouw foto`s Mrijn zitten de singels verder uitelkaar dan bij mij. Ik zal donderdag eens een foto maken. Ga morgen niet rijden, ga me weer even wijden aan mijn andere passie (effe oftopic :P )

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:32

De h-singel was bij mijn paard geen succes. In tien minuten paard helemaal doorgereden. Heb er zelf nog bontjes omheen gemaakt, maar ook dat hielp niet. Paard vluchtte ook met de singel. Is een rond paard van 1,50 m. hoog. Ik denk dat de verhoudingen voor haar niet goed waren. Had een singel nodig van 65 cm. en dan valt voor zo'n klein paard het tussenstuk te groot uit. Voorste singel zat erg dicht op het voorbeen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:44

steinstein schreef:
Ik heb een 24 inch singel en het tussenstuk ik niet zo groot, als ik kijk naar jouw foto`s Mrijn zitten de singels verder uitelkaar dan bij mij. Ik zal donderdag eens een foto maken. Ga morgen niet rijden, ga me weer even wijden aan mijn andere passie (effe oftopic :P )

Ik ben uiteraard wel meteen benieuwd naar je andere passie :D Ik heb een 26inch singel dus dat scheelt wel iets in het muddenstuk, maar het ligt er ook aan hoe je stoten zijn bevestigd, denk ik. Als mijn zitting terug komt uit de UK, gaat Iris de achterste stoot op een andere manier bevestigen zodat hij nog wat meer naar achter komt.