Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:38

Ik heb de HH goldline, maar die wijken behoorlijk af helaas... Heb nog geen teugels gevonden in diezelfde kleur bruin :n

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:40

Aj das minder haha. Het is bestwel donker bruin leer toch?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:42

Het is heel donkerbruin volgens mij ja..
Ik rijd altijd met mijn biothane oranje/blauwe teugels, ik weet het.. Cultuurbarbaar..

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:46

Ik ben ook benieuwd naar mooie bijpassende teugels voor mijn Multibridle. Zijn moeilijk te vinden helaas..
Als iemand hier iets gevonden heeft hoor ik het graag :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:48

Heeft Horseware alleen maar die rubberen teugel?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:54

Ja schijnt wel.

Is idd ook erg donkerbruin leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:09

Ik heb ondertussen een bontje voor mijn neusriem, véél te groot dus heb het bijna moeten halveren :+ En dan nog gaatje erin voor de ring. Ik twijfel of het niet gaat rafelen hoor := of volgens mij gaat gewoon de wol eraf vallen ofzo :+ Maar het lijkt wel te werken. Hoofdstel schoof nog lichtjes, maar dat viel heel goed mee (eerst zat het bijna in z'n oog, dat was nu niet) en hij kon gewoon lekker snoepjes knabbelen. Weet nu alleen niet of het door het bontje is, of omdat ik ondertussen kleinere snoepjes heb _O- Zit nu te twijfelen of ik eerst werkte met gaatje 2/3 want nu zat ik aan 1/2 (maar 1 vond ik toch wat losjes) dus dan zou het wel goed zijn. Ik vind het trouwens verder absoluut niks, zo'n bontje .. :')

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:44

Hai allemaal,

Ik ben al in het bezit van een donkerbruine multi, maar ben eigenlijk ook op zoek naar een zwarte competition. Maat cob.

Als iemand iets weet voor een leuke prijs, ik hou me aanbevolen...

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:37

Vraagje; mag er intussen met de multi gestart worden op dressuur wedstrijden?

mijn hoofdstel is aan vervanging toe. ik rij geen wedstrijden, maar misschien wil ik dat wel eens proberen. ook wil ik bitloos gaan rijden EN ik doe ook grondwerk. dus die multi lijkt me helemaal goed. maar vanwege dat ringetje bovenop de neusriem dat het dan niet mag. ik kan dat bericht niet meer vinden, dus vraag ik het maar even.... kan het ringetje dan niet afgeplakt worden?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:12

Indien een jury zou zien dat je hoofdstel afgeplakt zit, wordt dit beschouwd als ondeugdelijk harnachement. Met de multi mag je dus niet starten vanwege dat ringetje. Met de competition mag je wel starten omdat deze geen ringetje heeft. Met bitclips mag ook niet gestart worden.

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:56

MargrietJonk schreef:
Indien een jury zou zien dat je hoofdstel afgeplakt zit, wordt dit beschouwd als ondeugdelijk harnachement. Met de multi mag je dus niet starten vanwege dat ringetje. Met de competition mag je wel starten omdat deze geen ringetje heeft. Met bitclips mag ook niet gestart worden.

bedankt voor je reactie. wat ontzettend balen. maar ja.. tis niet anders. ik vind/mij lijkt die multi super handig. kaptoom bitloos en met bit. helemaal goed.... maar niet mogen starten... ik zal verder moeten zoeken. of alles apart kopen :)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:00

Ik start zelf met mn jonge paard met de competition. Tot nu toe alleen nog maar leuke en goede reacties over gehad. Maar met de multi kun je helaas niet starten vanwege dat ringetje. Haal je deze eraf, dan mag je wel starten. MAAR volgens mij zit er bij de multi ook nog een extra riempje op t kopstuk voor e.v.t teugels of wat dan ook. Pin me er niet op vast, maar ik dacht dat deze erbij zat bij de Multi vanwege ook t bitloos rijden e.d. MEIDEN help eens hoe zit dat?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:25

Klopt Margriet er zit een onopvallend elastiek bovenop het kopstuk van de Multi om een ander riempje door te halen waarmee je dan bitloos kan rijden. Op pagina 62 heb ik een foto geplaatst van het kopstuk van de Multi naast de Competion. Daar kan je het verschil goed op zien.

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:05

ik dacht 3 in 1 te hebben met de multi (bitloos, met bit, kaptoom) min punt, kan er niet mee starten.
met de competition is het 2 in 1? (met bit, bitloos sidepull) en wel kunnen starten.. kaptoom gebruik ik nog niet, maar die optie heb ik van instructeur wel horen vallen, dus dacht... dan ga ik voor de multi.

zo te zien kan je met de competition ook bitloos rijden? dan is de competition ook een optie.

de barefoot contour is wat dat betreft ook een fijn hoofdstel denk ik. mooi zacht onderlegt. maar goed, dan gaan we offtopic...

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:08

Myca schreef:
Klopt Margriet er zit een onopvallend elastiek bovenop het kopstuk van de Multi om een ander riempje door te halen waarmee je dan bitloos kan rijden. Op pagina 62 heb ik een foto geplaatst van het kopstuk van de Multi naast de Competion. Daar kan je het verschil goed op zien.

gezien. heel duidelijk. wat goed dat er wat foto's zijn geplaatst..

de micklem lijkt me ook fijn omdat er weinig riempjes lopen langs het hoofd... en bij m'n engelse hoofdstel moet ik ook steeds de neusriem weer recht trekken...

hoe ervaren jullie dat met de micklem: riempie onder het bit door met de sluiting ter hoogte van de mond.... gaat het riempie niet gauw stuk/wordt vies? ik zet het gesp gedeelte van m'n sperriem niet op de mond..

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:57

Even een vraagje aan de gebruikers met ponymaat... Ik heb een draver e-pony met nu een Cobmaat multi en wil eigenlijk een zwarte competition erbij. Maar nu weet ik niet of ik beter een pony of een cob kan nemen. Mijn paard heeft over het algemeen precies cobmaat met alles (halsters hoofdstellen peesjes ed) maar de multi heb ik bij de neusriem op z'n strakst en nog ruimte over en keelriem om gat 4 vanaf uiteinde gerekend. De rest zit redelijk, voor foto's kijk even in mijn geplaatste berichten in dit topic. Iemand een goede tip??

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:03

YvonneNEL schreef:
[hoe ervaren jullie dat met de micklem: riempie onder het bit door met de sluiting ter hoogte van de mond.... gaat het riempie niet gauw stuk/wordt vies? ik zet het gesp gedeelte van m'n sperriem niet op de mond..

Dat kinriempje is gewoon van goede kwaliteit, op blz 62 zie je daar ook een (onscherpe) foto van.
Onder de gesp loopt een extra flapje leer, dus het metaal komt niet in aanraking met de mond. Het riempje wordt niet viezer dan een gewoon sperriempje

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:11

Riem gaat niet gauw stuk, maar ik maak hem welke elke keer even kwijlvrij. Gewoon met water en af en toe met leerspray. Alleen voor mijn (sporadische) wedstrijden maak ik hem grondig schoon.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:45

YvonneNEL schreef:
ik dacht 3 in 1 te hebben met de multi (bitloos, met bit, kaptoom) min punt, kan er niet mee starten.
met de competition is het 2 in 1? (met bit, bitloos sidepull) en wel kunnen starten.. kaptoom gebruik ik nog niet, maar die optie heb ik van instructeur wel horen vallen, dus dacht... dan ga ik voor de multi.

zo te zien kan je met de competition ook bitloos rijden? dan is de competition ook een optie.

de barefoot contour is wat dat betreft ook een fijn hoofdstel denk ik. mooi zacht onderlegt. maar goed, dan gaan we offtopic...

De competition is niet gemaakt om bitloos mee te rijden.
Het leer is ook minder stug als dat van de multi en ik denk dat de competition het niet gaat houden om dat er mee te doen.

Mijn competition heb ik laatst moeten laten maken.
Van het kinriempje was het stoffen stukje los gegaan tussen het leer vandaan...

Had gelukkig een tweede liggen voor wedstrijden, dus kon er mee blijven rijden :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 18:52

ik heb mijn hoofdstel (competitie) al ruim anderhalf jaar (nog nooit gepoetst) en ziet er nog goed uit. Kinriempje ziet er ook nog goed uit.

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:54

op de foto's en wat er over staat geschreven lijkt het mij dat ik met de competition hetzelfde ringetje kan gebruiken voor bitloos (sidepull) en gewoon het bit eraf halen, maar goed. vrijdag ga ik bij iemand kijken naar het hoofdstel, dus kan het dan even zien en vasthouden...

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:55

Schangah schreef:
ik heb mijn hoofdstel (competitie) al ruim anderhalf jaar (nog nooit gepoetst) en ziet er nog goed uit. Kinriempje ziet er ook nog goed uit.

heel goed 8-)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:59

Mijn competition is echt al erg bruin aan t worden en ik gebruik m ook al zeker anderhalf jaar zeer intensief...
Heel erg zonde!
vandaar ook dat ik een 2e heb aangeschaft voor mn wedstrijden, want die andere ziet er niet echt heel erg netjes meer uit :+

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:03

Raja schreef:
Mijn competition is echt al erg bruin aan t worden en ik gebruik m ook al zeker anderhalf jaar zeer intensief...
Heel erg zonde!
vandaar ook dat ik een 2e heb aangeschaft voor mn wedstrijden, want die andere ziet er niet echt heel erg netjes meer uit :+

ai, das niet zo fijn. toch wel verschillende ervaringen dus en hoe snel ze 'af' zijn/gaan... a ja. wel fijn dat je een 2de hebt voor je wedstrijden. had even in je profiel gekeken, maar daar zag ik geen foto.. maar ook niet uit..

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:07