Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:34

Jessie2020 schreef:
SandraS73 schreef:
Teal en Fuchsia dressuur sprongen zo maar in mijn mandje bij Overa Farm Stud. Nu gaat het lange wachten beginnen.
Ik had Turquoise ook in mijn mandje, maar de Azure is onderweg. Die lijken misschien teveel op elkaar.

Ik zou ze even mailen want vgl mij is het daar uitverkocht....en is de website niet up to date met de voorraad.

Ik heb een bestelbevestiging ontvangen. Neem toch aan dat als ze niet op voorraad zijn, ik wel een mail krijg. Ik wacht het nog even af.

Mooie dekjes komen er weer voorbij. Dinsdagmiddag wordt de caramel geleverd.

xLiez

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:54

Ik ben zo benieuwd naar mijn sage suede, hopelijk komt hij dan inderdaad half maart! <3

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:55

Zie dat Divoza ook weer 25 procent korting heeft! Zit er toch aan te denken om de Petrol te kopen misschien, wordt wel 24 maart pas geleverd, maar ga er nu bijna standaard vanuit bij le mieux door de Brexit en Corona :')

Zijn hier mensen die de Petrol kleur hebben, of wordt die ook anders genoemd. Zocht even in de zoekmachine onderaan de Pagina, maar toen kreeg ik maar 1 post, maar dat lijkt me sterk haha

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:59

HorseTimeXL schreef:
Zie dat Divoza ook weer 25 procent korting heeft! Zit er toch aan te denken om de Petrol te kopen misschien, wordt wel 24 maart pas geleverd, maar ga er nu bijna standaard vanuit bij le mieux door de Brexit en Corona :')

Zijn hier mensen die de Petrol kleur hebben, of wordt die ook anders genoemd. Zocht even in de zoekmachine onderaan de Pagina, maar toen kreeg ik maar 1 post, maar dat lijkt me sterk haha

Petrol is Peacock.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:09

SandraS73 schreef:
HorseTimeXL schreef:

Petrol is Peacock.

O dank, nu vind ik inderdaad meer in de zoekmachine. Kan ik even foto's bestuderen hehe.

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:12

Heeft iemand ervaring met de onderleggers van Lemieux ? Ons zadel moet 2 cm omhoog voor ons jonge paard dus we zijn aan het kijken naar de Zadelonderlegger Prosorb Lamb. Eventuele andere suggesties zijn ook welkom :D

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:22

Ik heb de prosorb pro, die met inlages en zonder bont, en ben daar erg tevreden mee. Mijn zadel was te breed geworden omdat mijn paard lange tijd stilgestaan heeft omwille van een blessure. Daardoor was ze al haar rugspeiren kwijt. Ik heb ca. 2/3 maand met de pad gereden, zodat ze wat spieren kon opbouwen, en daarna de zadelmaker laten komen om te controleren of het zadel intussen zo al goed lag of nog bijgevuld moest worden. Ik had een M voor een 17" met Franse kussens.

Ik vraag me wel af waarom je een zadel wilt ophogen? Als het op de schoft drukt zonder bontje, weet ik niet of een bontje echt gaat helpen... Dan prop je namelijk nog meer stof tussen schoft en zadel, waardoor het tussenkanaal enkel smaller wordt. Ik zou dus denken dat het dan net meer gaat drukken.
Een bontje, wat voor soort dan ook, zorgt er bijna altijd voor dat je tussenkanaal smaller wordt.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:29

Marritx schreef:
Heeft iemand ervaring met de onderleggers van Lemieux ? Ons zadel moet 2 cm omhoog voor ons jonge paard dus we zijn aan het kijken naar de Zadelonderlegger Prosorb Lamb. Eventuele andere suggesties zijn ook welkom :D

Ik heb die pro sorb pro gehad en vond die wel erg fijn! Kun je van die vullingen in doen dus naar wens ophogen

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:31

HorseTimeXL schreef:

Thanks voor je head's up over de korting bij Divoza! Ik heb al een tijd de lemieux peacock loire maar ik heb nooit iets wat er leuk bij past! Dus zojuist de peacock baselayer besteld met 25% korting :#

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:37

Ik heb de prosorb lamb, met de inlagen. Mijn merrie heeft echt een drama rug, super hyper mega gevoelig, en met deze onderlegger is dat wel echt een stuk minder
Ik heb de M onder een 17’’ zadel
Iets terug in het topic staan een paar foto’s van mijn merrie met de onderlegger

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:37

goldyc schreef:
Ik heb de prosorb pro, die met inlages en zonder bont, en ben daar erg tevreden mee. Mijn zadel was te breed geworden omdat mijn paard lange tijd stilgestaan heeft omwille van een blessure. Daardoor was ze al haar rugspeiren kwijt. Ik heb ca. 2/3 maand met de pad gereden, zodat ze wat spieren kon opbouwen, en daarna de zadelmaker laten komen om te controleren of het zadel intussen zo al goed lag of nog bijgevuld moest worden. Ik had een M voor een 17" met Franse kussens.

Ik vraag me wel af waarom je een zadel wilt ophogen? Als het op de schoft drukt zonder bontje, weet ik niet of een bontje echt gaat helpen... Dan prop je namelijk nog meer stof tussen schoft en zadel, waardoor het tussenkanaal enkel smaller wordt. Ik zou dus denken dat het dan net meer gaat drukken.
Een bontje, wat voor soort dan ook, zorgt er bijna altijd voor dat je tussenkanaal smaller wordt.

We hebben een nieuw paard gekocht en we hadden nog het zadel van ons andere paard. Het zadel past op alle punten perfect, alleen hij is 2cm te breed. Omdat het een jong paard is en ze nog heel veel gaat ontwikkelen heeft de zadelmaker ons geadviseerd om het eerst te proberen met een onderlegger. Voor we een ander zadel aan zouden schaffen.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:47

Voor zoiets kan het inderdaad wel werken! Ik ben zelf erg tevreden over de inlages, toen mijn merrie meer spieren kreeg, kon ik zo makkelijk de dikte van de pad aanpassen.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:49

Ik vergeet het steeds bijna, maar als het goed is komt mijn peacock vzh dekje van Agradi eind maart :')

Twijfel of ik die annuleer..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:02

Iedereen zit nu bij de Divoza voor die 25% korting of niet? De site is meerdere keren vastgelopen en uiteindelijk is wel mijn 10 euro korting code afgeschreven maar liep de boel vast nadat ik mijn betaal optie geselecteerd had en de inlog ronde daarna was mijn 10 euro code niet meer geldig...

En helaas, op alle sites waar ik gezocht heb, is voor springzadel de french rose en de peacock niet leverbaar...

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:07

Nog iemand die weet waar de ice blue in suede in s/m nog te krijgen is, een kennisje is op zoek maar overal alleen nog maar L in veelzijdigheid

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:10

T wordt echt tijd dat Le Mieux even een fabriek in Europa opent ~~}>

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:12

Nickeltje schreef:
Iedereen zit nu bij de Divoza voor die 25% korting of niet? De site is meerdere keren vastgelopen en uiteindelijk is wel mijn 10 euro korting code afgeschreven maar liep de boel vast nadat ik mijn betaal optie geselecteerd had en de inlog ronde daarna was mijn 10 euro code niet meer geldig...

En helaas, op alle sites waar ik gezocht heb, is voor springzadel de french rose en de peacock niet leverbaar...

Ik heb dat ook een keer gehad bij Divoza. Ik heb ze toen de volgende dag gebeld en ze hebben het gewoon weer rechtgezet. Ik zou dus gewoon morgen even bellen, dan kun je het dekje alsnog daar bestellen :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:15

Dankjewel Figo, daar hoopte ik inderdaad al op en was van plan om morgen te bellen. Ook bij Divoza is wat ik wil nu niet op voorraad, maar ik lijk ze wel te kunnen bestellen met een levertijd ergens in april...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:17

Even jullie mening, vinden jullie de Peacock ook een kleurtje voor in de lente/zomer? Ik twijfel of ik het te donker vind ja of nee.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:36

HorseTimeXL schreef:
Even jullie mening, vinden jullie de Peacock ook een kleurtje voor in de lente/zomer? Ik twijfel of ik het te donker vind ja of nee.

Jahoor, ik gebruik alle kleuren dekjes het hele jaar door. Vind het zonde om mooie dekjes te kopen en ze dan de helft van het jaar te laten liggen haha. :D

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:40

HorseTimeXL schreef:

Ik heb m vrijdag nog gebruikt <3 (zie foto paar posts terug) alle loires lijken in de zon ook stuk lichter dan bijvoorbeeld in een binnenbak 8-) gebruik ook rustig alles door elkaar heen, net welke kleur ikzelf die dag aan heb _O-

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:51

Marritx schreef:
goldyc schreef:

We hebben een nieuw paard gekocht en we hadden nog het zadel van ons andere paard. Het zadel past op alle punten perfect, alleen hij is 2cm te breed. Omdat het een jong paard is en ze nog heel veel gaat ontwikkelen heeft de zadelmaker ons geadviseerd om het eerst te proberen met een onderlegger. Voor we een ander zadel aan zouden schaffen.

Ik heb de prosorb bontonderlegger, de prosorb pad en de memory foam. Vind de pad het fijnste

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:28

Thanks dan ga ik er toch voor denk ik haha. Ga denk ik wel de bijpassende Musk peesbeschermers annuleren. Denk toch dat ik zwarte peesbeschermers wil. Dat past net wat fijner onder alle dekjes..

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:35

Nickeltje schreef:
Dankjewel Figo, daar hoopte ik inderdaad al op en was van plan om morgen te bellen. Ook bij Divoza is wat ik wil nu niet op voorraad, maar ik lijk ze wel te kunnen bestellen met een levertijd ergens in april...

Ook dat had/heb ik bij Divoza :') Ik heb 31 december de peacock besteld, verwachte levertijd is begin april. Ik heb nog een keer gebeld, maar ze komen gegarandeerd en je kunt dus inderdaad gewoon bestellen, alleen is de levertijd dus wat langer.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:20

Bij drunens ruiterhuis is de blush pink in de aanbieding