Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:41

Wat gaaf zeg! Ik zou hem bijna zelf ook kopen.
Zijn er hier mensen die kunnen vertellen hoe groot het hoofdstel valt? Ik heb nu een Cob Premiera, komt deze overeen qua maat?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:54

birr12 schreef:
Na heeel lang twijfelen eindelijk de Ps of Sweden Pioneer aangeschaft!
Heb m bij de divoza gekocht, met korting! nog maar €186, en vanaf €200 zelfs nog €35 korting er boven op dus heb hem voor €150. kon hem daarvoor niet laten liggen! Ik heb altijd de rambo multi gehad, maar vond het leer en model eigenlijk niet mooi. Deze voelt zo fijn aan!
hopen dat hij past, pony heeft pony en cob, dit is een cob. vind het jammer dat de frontriem zo basic is en nieuw ze €85 zijn dus nog even denken wat ik daarmee ga doen haha.

De frontriem van mijn montar is ook basic. Heb steentjes besteld en ga die er zelf opplakken. Buiten dat ik 89 euro voor een frontriem teveel vind, heeft montar ook geen frontriemen die ik mooi vind. Dan maar zelf maken.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:56

Iriscope schreef:
Wat gaaf zeg! Ik zou hem bijna zelf ook kopen.
Zijn er hier mensen die kunnen vertellen hoe groot het hoofdstel valt? Ik heb nu een Cob Premiera, komt deze overeen qua maat?

Naar mijn idee vallen de hoofdstellen normaal, niet groot niet klein. Mijn paar zit altijd tussen cob en full in heb mijn ps of sweden pioneer ook nu dan in onderdelen cob en onderdelen full.

birr12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:22

MyChoice schreef:
birr12 schreef:
Na heeel lang twijfelen eindelijk de Ps of Sweden Pioneer aangeschaft!
Heb m bij de divoza gekocht, met korting! nog maar €186, en vanaf €200 zelfs nog €35 korting er boven op dus heb hem voor €150. kon hem daarvoor niet laten liggen! Ik heb altijd de rambo multi gehad, maar vond het leer en model eigenlijk niet mooi. Deze voelt zo fijn aan!
hopen dat hij past, pony heeft pony en cob, dit is een cob. vind het jammer dat de frontriem zo basic is en nieuw ze €85 zijn dus nog even denken wat ik daarmee ga doen haha.

De frontriem van mijn montar is ook basic. Heb steentjes besteld en ga die er zelf opplakken. Buiten dat ik 89 euro voor een frontriem teveel vind, heeft montar ook geen frontriemen die ik mooi vind. Dan maar zelf maken.

dat is wel een goed plan ja! even je creativiteit de vrije loop laten :P wat voor steentjes heb jii besteld? en waar?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:45

Strass-steentjes.nl
Even opmeten hoe groot je steentjes moeten zijn. Ik heb geloof ik de 4,5 mm besteld. De Swarovski. Ze hebben ook goedkopere.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:01

Is er toevalig iemand die met een stubben freedom of soortgelijk hoofdstel qua kopstuk rijd?

Zoja bevalt dat kopstuk? Ik ben zoiets aan het maken, maar tijdens het maken vraag ik mij af of dat juist niet de spieren samenknijpt.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:22

Zijn er ervaringen met het QHP Devi hoofdstel? Ik had eigenlijk de Chester van Hooks op het oog, maar dit is een exacte kopie en gewoon bij ej te koop.

Dus mijn vraag: hoe is de kwaliteit van het leer, de pasvorm en hoe is tie te verstellen (van klein naar groot of beperkt).

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:37

emma_evg schreef:
Zijn er ervaringen met het QHP Devi hoofdstel? Ik had eigenlijk de Chester van Hooks op het oog, maar dit is een exacte kopie en gewoon bij ej te koop.

Dus mijn vraag: hoe is de kwaliteit van het leer, de pasvorm en hoe is tie te verstellen (van klein naar groot of beperkt).

Niet met dit model, heb de Sedna gehad.
Ik was zeeeeer te spreken over de kwaliteit leer en de afwerking achter de oren. Echt super zacht.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:09

emma_evg schreef:

Geen exacte kopie: de chester kun je OP de neus ook nog verstellen. Deze niet. Deze is dus iets beperkter qua aanpassingsmogelijkheden. Niet zo erg als je een heel gemiddeld paard hebt, maar met een wat bredere of juist hele smalle neus is de chester dan handiger misschien :) (gewoon een observatie van mijn kant overigens, ik heb de chester, over de kwaliteit van qhp kan ik niets zeggen, op de foto ziet het er degelijk uit :j )

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:00

emma_evg schreef:

Hier ben ik ook benieuwd naar, ik wil heel graag de bruine. Mijn zadel, die nog in de maak is, krijgt ook gouden accenten dus lijkt me heel gaaf. Hij ziet er wel comfortabel uit op de foto's. Vraag me inderdaad af of hij op een koudbloed mooi gaat vallen, je kan hem niet overal verstellen.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:12

Skippy01 schreef:
emma_evg schreef:

Geen exacte kopie: de chester kun je OP de neus ook nog verstellen. Deze niet. Deze is dus iets beperkter qua aanpassingsmogelijkheden. Niet zo erg als je een heel gemiddeld paard hebt, maar met een wat bredere of juist hele smalle neus is de chester dan handiger misschien :) (gewoon een observatie van mijn kant overigens, ik heb de chester, over de kwaliteit van qhp kan ik niets zeggen, op de foto ziet het er degelijk uit :j )

Oja idd! Dat had ik niet gezien. Dan ga ik denk toch voor de Chester, aangezien ik het hoofdstel op veel verschillende soorten paarden wil gebruiken.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:05

Bij mij komt morgen de ps of sweden pioneer binnen. Heb op de gok maat cob besteld, heb nu een premiere hoofdstel die wat klein valt (maat full), maar die is eigenlijk nog net wat te groot kwa neusriem en bakstukken.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:27

Oh ik wil zo graag de Schockemohle Equitus Beta met lakneusriem... Hij doet ook mee met verschillende kortingen dit weekend maar het is zoveel geld :+
Zie hier alleen maar positieve ervaringen wat het alleen maar aanlokkelijker maakt hahaha.
Er zijn geen hoofdstellen die erop lijken maar qua prijs interessanter zijn?

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:10

Ik heb de Schockemohle Equitus Beta (zonder lak) al bijna 1,5 jaar en word veel gebruikt, maar blijft er mooi uitzien. De leer kwaliteit is echt heel fijn.
De prijs is idd wel een dingetje had mijne op Marktplaats gekocht is misschien ook een idee om in de gaten te houden.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:14

Ik zoek een anatomisch hoofdstel met een lage neusriem, voor een paard met een vrij groot hoofd. Hebben jullie suggesties?

Tot nog toe gekeken naar de BR Stanley en eentje van Anky, maar hoorde al dat die klein vallen.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met mijn keuze!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:45

De Equinling Boston ontvangen die ik heb gekocht van een Bokker hier.

Wat een super fijn hoofdstel! Ruim verstelbaar en fijn zacht leer. De frontriem was wel veel te klein :o Iets met groot voorhoofd...

Afbeelding

Twijfel om de neusriem toch wat lager te doen

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:54

Zou inderdaad de neusriem wat laten zakken. Verder staat hij mooi!

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:57

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de QHP Sedna? Ik zit er aan te denken om deze te kopen voor mijn paard die heel gevoelig is op zijn hoofd, maar heb nog niet zo veel ervaringen gehoord van mensen die dit hoofdstel ook hebben (gehad)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:28

Ik gebruik hem met springen. Wat wil je weten?

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:37

nicole_floor schreef:
Ik gebruik hem met springen. Wat wil je weten?

Hoe is de kwaliteit en pasvorm van het hoofdstel? Merk je veel verschil tov een hoofdstel met een normale neusriem? Mijn paard is best gevoelig aan zijn hoofd dus wil een keer iets anders proberen, ik heb nu gewoon een Dyon Dressage. Ik wil alleen niet voor niks weer een hoop geld neerleggen voor een nieuw hoofdstel :')

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:48

Nouja ik rij al een aantal jaar met een micklem. En tussen de micklem de sedna voel ik niet echt veel verschil. Mijn paard zit normaal tussen cob en full in en bij de sedna heb ik een cob en deze past goed. Kwa leerkwaliteit ben ik heel tevreden het is mooi soepel leer.

Ik wou ook eigenlijk de high jump van ps of sweden, maarja zo duur. :') De sedna is echt een goed alternatief.

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:53

Ja ik had ook het liefst de high jump van ps of sweden uitgeprobeerd, maar ik vond mijn D'yon al duur genoeg :') ik heb weleens een Micklem geprobeerd maar wist niet zo goed wat ik daarvan moest vinden.. die is dus vergelijkbaar met de Sedna?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:13

Ze zijn zeker niet vergelijkbaar.
Sowieso al niet qua functie. Maar ook niet qua leer.

Sedna is fijn zacht, echt een heerlijke gel padding. Soepel maar stevig leer. Past/vormt mooi naar het hoofd. Neusriem kan je fijn instellen naar waar je dier het beste op loopt. In mijn geval was dat als “lage neusriem”.
Ik en mijn pony verkies de sedna zeker boven de micklem.
Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:19

De Micklem is van erg log stug leer, alle andere hoofdstellen zijn veelal van mooi zacht soepel leer. Maar qua inwerking is mijn paard bitloos nog steeds het meest tevreden met de lelijke logge Micklem (ik vind het echt een lelijk hoofdstel, sorry. De sedna hierboven bijvoorbeeld oogt al veel mooier vind ik.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:29

Als je dy’on gewend bent is de leer kwaliteit niet te vergelijken maar daar is de prijs dan ook naar. Het paard wat ik rijd heeft de QHP en zelf heb ik prestige, schockemohle en dy’on. Vind het wel een groot verschil in soepelheid van leer maar vind de QHP voor de prijs echt een prima hoofdstel. :j Paardje liep niet fijn op een micklem, denk door de korte bak stukken maar op deze loopt ze heel fijn.