Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:51

Maartje1990 schreef:
freetorun schreef:
Iemand ervaring met de sidepull van usg?

Oa hier verkrijgbaar: https://www.lovelance.nl/usg-sidepull-trust

[ [url=m/sSyKOD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt heel erg op die wat ik hebvan equibling
Klopt. Hij lijkt heel erg op die van Equibling, maar is weer wat goedkoper. Ik hoopte dat iemand al ervaring met het hoofdstel zou hebben

claud1

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:11

onze dochter rijd met micklem gewoon teugel aan het hoofdstel zonder wat dan ook
hij doet het er zo goed op. We vinden het alleen jammer dat je niet Z1 mag starten hiermee
en dat je voor wp weer met bit zou moeten rijden. We denken erover om dan maar HC te starten
Vind het echt een heel fijn hoofdstel

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:27

Het hoofdstel hierboven lijkt ook best wel
Op de fairfield sidepull volgens mij.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:54

Freetorun ik kan je niets vertellen over de kwaliteit maar inwerking en ligging zal denk ik vergelijkbaar zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:04

Gisteren heb ik mijn barefoot shape it soft mogen ontvangen en meteen gebruikt. Merk direct dat de ringen anders geplaatst zijn dan de equibling en dat dit echt een andere inwerking heeft op de neus en hoofd van je paard (logisch ook). Ik vind deze prettiger liggen maar ben benieuwd wat me beter zal bevallen. Met alles wat we nu hebben liggen kan ik bijna een passervice gasn beginnen haha :+

Afbeelding

Ter vergelijking het andere hoofdstel

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:47

Was je niet tevreden over je andere hoofdstel maartje? Omdat je de barefoot hebt gekocht?

Ik heb de barefoot caveson/kaptoomneusriem maar ik vind hem erg lomp voor mijn gevoelige paardje. Ze krijgt er witte haren van op haar neus.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:16

pluisje88 schreef:
Was je niet tevreden over je andere hoofdstel maartje? Omdat je de barefoot hebt gekocht?

Ik heb de barefoot caveson/kaptoomneusriem maar ik vind hem erg lomp voor mijn gevoelige paardje. Ze krijgt er witte haren van op haar neus.

Dat bruine hoofdstel is van mijn vrouw/eigenlijk voor haar paard, als ik die zou willen zou ik hem in het zwart willen. Kopstuk van barefoot had ik al voor mijn hackamore neusriem Het was sowieso al de bedoeling dat ik die neusriem zou kopen maar was aan t wachten tot ik m tweedehands tegenkwam. Heb ook een kaakgekruist hoofdstel van barefoot maar wil graag kijken of sidepull beter werkt voor ons.

Verder vind ik de ligging van het barefoot kopstuk wel fijner dan die van equibling. De neusriem wilde ik graag, heb deze voor €20 tweedehands gekocht. Mocht het niet bevallen is die ook zo weer weg.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:56

Ik vind die barefoot heel fijn eruit zien Maartje! Is die zacht onderlegd?

Ik heb de PMC Fianco via marktplaats gekocht, ik gebruik altijd de Rambo Micklem als sidepull maar was ook benieuwd naar een andere plaatsing van de ringen. Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, vind het leer mooi, maar het lijkt niet zo stabiel met enkel 1 riem (niet anatomisch ook), en geen kaakriem oid. Terwijl de micklem best wel 'vast' ligt met die kaakriem en anatomisch kopstuk. Maargoed, heb er nog niet mee gereden, hopelijk valt het mee en blijft het goed liggen..

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:20

Niemand die ervaring heeft met het qhp sunna hoofdstel? Of eventueel de ceto?

Sanne0404

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:24

Heeft iemand enig idee wat de release is met de Vantaggio sidepull? Of ervaringen?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:26

Sanne0404 schreef:
Heeft iemand enig idee wat de release is met de Vantaggio sidepull? Of ervaringen?

Een side pull heeft sowieso altijd een goede release, er lopen immers geen bandjes nog over het hoofd van het paard welke kunnen blijven hangen. Dus zodra de druk van de teugel is, is deze bij een sidepull ook weg. Bij kin of kaak gekruist kan dit soms wat vertraging geven of helemaal niet goed releasen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:38

Solistar schreef:
Ik vind die barefoot heel fijn eruit zien Maartje! Is die zacht onderlegd?

Ik heb de PMC Fianco via marktplaats gekocht, ik gebruik altijd de Rambo Micklem als sidepull maar was ook benieuwd naar een andere plaatsing van de ringen. Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, vind het leer mooi, maar het lijkt niet zo stabiel met enkel 1 riem (niet anatomisch ook), en geen kaakriem oid. Terwijl de micklem best wel 'vast' ligt met die kaakriem en anatomisch kopstuk. Maargoed, heb er nog niet mee gereden, hopelijk valt het mee en blijft het goed liggen..

Heel zacht onderlegd ja! Maar dat gezegd hebbende deze neusriem heeft wel staal er in zitten. Dat maakt m natuurlijk wat minder zacht. Ik heb er echter met mn vingers onder gezeten om een beetje te voelen of dst scherp voelt en ik vond dat heel erg mee vallen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:24

Heeft er iemand ervaring met het Qhp Sunna hoofdstel.

En dan voornamelijk met de gekruiste bandjes, die lijken van koord gemaakt, ik vraag mij af of dat niet schuurt of snijdt.

Ik heb nu juist leren rond genaaide er aan zitten voor het comfort en de release.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:12

MarliesV schreef:
Heeft er iemand ervaring met het Qhp Sunna hoofdstel.

En dan voornamelijk met de gekruiste bandjes, die lijken van koord gemaakt, ik vraag mij af of dat niet schuurt of snijdt.

Ik heb nu juist leren rond genaaide er aan zitten voor het comfort en de release.

Ik ken het hoofdstel niet,ik men echter met de neusriem van ideal die heeft ook (dunne) koorden,mn pony reageert er wel fijn op maar toch vind ik andere kaakgekruist hoofdstellen die ik heb fijner oa mijn pony hoofdstel van barefoot met dikke koorden.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:32

Heeft iemand een bruin bitloos hoofdstel van Crownclub? Ben benieuwd hoe de bruin er in het echt uit ziet :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:25

woepsie90 schreef:
Heeft iemand een bruin bitloos hoofdstel van Crownclub? Ben benieuwd hoe de bruin er in het echt uit ziet :)

Oww hé die ken ik niet! wel mooi om te zien, alleen: de bakstukken van het hoofdstel en de teugels zitten aan dezelfde ring. Waar ik gewend ben dat deze of helemaal "los" hangt/afsteekt om je teugel aan te bevestigen, of dat die ring een "vast" onderdeel is van de neusriem.
Hoe zou dit de werking beïnvloeden?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:22

Woepsie90 heb je een linkje? Kan hem niet vinden online.

Ik heb gisteren een bestelling gedaan bij Dabo's Design voor een simpele kaakgekruisde.

Blauw biothane met gebroken wit onderlegd, voor mijn haf.

We rijden heel veel buiten en ik merk dat mijn kaakgekruisde dan vaak de voorkeur heeft, alleen dat gezweet in combi met leer is erg intensief qua onderhoudt.

Ben heel erg benieuwd naar het resultaat en hoe hij bevalt!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:49

MarliesV schreef:

Ik heb gisteren een bestelling gedaan bij Dabo's Design voor een simpele kaakgekruisde.

We rijden heel veel buiten en ik merk dat mijn kaakgekruisde dan vaak de voorkeur heeft, alleen dat gezweet in combi met leer is erg intensief qua onderhoudt.

Dit is ‘m!
https://crownclub.de/produkte/kaiser-kl ... sser-naht/

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:19

MarliesV schreef:

Je hebt foto ontvangen via FB messenger he? Uiteraard ben ik ook benieuwd hoe hij je gaat bevallen! Ik hoor het graag. Bij interesse kan ik wel ff een foto plaatsen van het hoofdstel? :-) ;-)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:37

Dabo doe maar hoor. Duurt nog even voordat ik hem kan plaatsen.

Mooi die bruine hier boven. Denk dat het wel een iets hefboom effect kan geven als de ring zo vast zit.
Maar als hij netjes sluit om de neus verwacht ik daar geen last van.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:22

Is er iemand die de gouden tip heeft?
Ik heb van mijn FRA Calli (full) een cavemore gemaakt met de originele kinriem. Echter na een tijdje gebruik wordt het allemaal wat meer gevormd (duh :+ ) en is er op de kinriem geen mogelijkheid om hem strakker te doen. De neusriem is perfect en de scharen vallen ook erg mooi, het zit hem dus in het kinriempje
Nu zag ik al van Barock Flair (waar ook de cavemore neusriem van is) dat ze losse kinriempjes verkopen. Maar ze lijken zo op een sperriem _O-
Zou een stevige sperriem hetzelfde idee creeëren?

Hier een foto van mn hoofdstel nu, heb geen recente foto dus hier pastte hij nog goed zegmaar :=
Afbeelding
Afbeelding

Tips van hoe hij zit mag ook! Hij is nu wat meer ingewerkt, zal een recente foto maken!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:02

Vind het een mooi hoofdstel! De neusriem zo misschien wel hoger mogen, maar dan gaat je kaakriem niet meer passen.
Persoonlijk zou ik een "nieuwe" kaakriem bij de zadelmaker/tuigmaker laten maken, maar dat komt ook omdat ik alles wat "anders" moet op die manier laat doen :D Ik vind juist met die clip om hem vast te zetten erg tof, met een sperriem heb je dat niet meer. Sperriem is ook wel een stukje smaller denk ik.

Edit: waarom wil je hem strakker doen? Op de foto zou ik eerder zeggen, mag wel een gaatje losser.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:10

siskeh schreef:
Vind het een mooi hoofdstel! De neusriem zo misschien wel hoger mogen, maar dan gaat je kaakriem niet meer passen.
Persoonlijk zou ik een "nieuwe" kaakriem bij de zadelmaker/tuigmaker laten maken, maar dat komt ook omdat ik alles wat "anders" moet op die manier laat doen :D Ik vind juist met die clip om hem vast te zetten erg tof, met een sperriem heb je dat niet meer. Sperriem is ook wel een stukje smaller denk ik.

Edit: waarom wil je hem strakker doen? Op de foto zou ik eerder zeggen, mag wel een gaatje losser.

Ik kan er intussen nu alles gevormd is, bijna een vuist tussen doen onder de kin.. de neusriem zalt dus nu nog meer naar beneden omdat er zoveel ruimte tussen zit. Een sperriem lijkt mij ook wat dunnetjes, maar de kinriempjes die ik vind zijn ook niet enorm breed :')
Ik zal vanavond een betere foto plaatsen :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:18

Marizka, zal je niet het losse onderste riempje van een aansnoer neusriem kunnen gebruiken hiervoor?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:20

Ik vind je neusriem ook wel erg laag, doe die eens hoger dan zit het vanzelf strakker omdat het hoger breeder is. Ik zou overigens niet weten waarom je kaakriem niet zou psssen? Is die niet verstelbaar?

Edit zie nu dat je volgens mij alles al op zn straks t heb zitten en heel eerlijk die bakstukken zitten ook absoluut niet fijn voor je paard,want dat zit tegen/over zijn jukbeen. Ik zou simpelweg een ander hoofdstel kopen.