Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol013 schreef:nini, jij hebt die met die gazen flappen gehad denk ik? Dit zijn weer nieuwe.
Ik vind sowiezo dat cross beschermers hun zware leven snel laten zien. Mijn dalmars zijn aan de binnenkant ook helemaal versleten. Dat is telkens binnen 3 jaar. Eerste gaten al binnen een jaar.
pol013 schreef:Ik heb net de Lemieux PROSPORT STEALTH AIR SHOC XC BOOTS besteld. Als vervanging voor mijn Dalmar cross beschermers.
Zullen niet per definitie luchtig zijn maar wel in het 'luchtige' segment voor crossbeschermers vallen.
Ben heel benieuwd naar de techniek die zij gebruiken voor extra bescherming:
These technical XC boots have been designed for strength and optimum protection with a new impact responsive smart layer between the leg and the outer shell. This Shoc smart layer is composed of impact responsive material containing free form molecules that remain supple & flexible when not under pressure. These molecules articulate and lock together when impacted forming a hard protective barrier. The shear force is dissipated and thus shields the horses leg. Shoc molecules then return to a flexible state thereafter.
Dit doen zij dus ipv de gebruikelijke carbon platen.
Bij lemieux zelf besteld dus wel een andere dan bij de divoza.
I_S_L schreef:Na het topic al een tijdje mee gelezen te hebben ben ik benieuwd of jullie de oplossing weten;
Mijn grote (1.82) ruin heeft zeer gevoelige benen maar heeft wel goede bescherming nodig. Ben begonnen met Eskadron beschermers (hoge achter) maar daar krijgt hij plekjes van & gewone strijklappen/maantjes schuiven omhoog i.v.m. forse kogels.
Nu heb ik de Back on Track Brush Boot Mesh en deze zitten heel goed maar vind ze erg duur en slijten heel snel. Achterbenen bandageren is eigenlijk het lekkerste incl. onderlappen maar vind het veel werk elke dag. Zijn benen blijven door de lappen wel mooi koel en geen kale plekken of verschoven haren.
Ik ben dus opzoek naar goede beschermers die niet verschuiven, koel zijn, stevig genoeg en in grote maat verkrijgbaar. Ik heb voor de BOT voor maat L en achter XL.
Ben benieuwd