De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:59

nini, jij hebt die met die gazen flappen gehad denk ik? Dit zijn weer nieuwe.
Ik vind sowiezo dat cross beschermers hun zware leven snel laten zien. Mijn dalmars zijn aan de binnenkant ook helemaal versleten. Dat is telkens binnen 3 jaar. Eerste gaten al binnen een jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:13

pol013 schreef:
nini, jij hebt die met die gazen flappen gehad denk ik? Dit zijn weer nieuwe.
Ik vind sowiezo dat cross beschermers hun zware leven snel laten zien. Mijn dalmars zijn aan de binnenkant ook helemaal versleten. Dat is telkens binnen 3 jaar. Eerste gaten al binnen een jaar.

Oh ja dat klopt! Ik had idd een andere versie. Hopelijk is deze kwalitatief beter.
Klopt mijn dalmar vond ik kwa kwaliteit ook niet geweldig. Ik heb een tijdje terug majyk besteld (en helaas weer te koop staan omdat ze te groot zijn :( ) maar daar zou ik wel vertrouwen in hebben. Die voelen oer degelijk en lucht doorlatend. Maar niet in een s maat te koop helaas.

Ik ben mij nu aan het oriënteren op equick eventing boots. Vond die er op Equitana wel goed uit zien.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:21

Nou ja, deze zijn ook een stuk goedkoper. Dus als ze bevallen en het 2 jaar uithouden is de prijs kwaliteit verhouding ook te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:29

pol013 schreef:
Nou ja, deze zijn ook een stuk goedkoper. Dus als ze bevallen en het 2 jaar uithouden is de prijs kwaliteit verhouding ook te doen.

Ja helemaal waar. Ben wel benieuwd hoe ze bevallen en af ze stevig aanvoelen. Vond de vorige versie ook erg slapjes voor een eventing beschermer.

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:51

pol013 schreef:

Hou je ons op de hoogte hoe ze bevallen?!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:06

Heeft iemand de Kentaur getten met uitneembaar lamswol? Zo ja, wat vinden jullie er van?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 08:14

pol013 schreef:
Ik heb net de Lemieux PROSPORT STEALTH AIR SHOC XC BOOTS besteld. Als vervanging voor mijn Dalmar cross beschermers.
Zullen niet per definitie luchtig zijn maar wel in het 'luchtige' segment voor crossbeschermers vallen.

Ben heel benieuwd naar de techniek die zij gebruiken voor extra bescherming:
These technical XC boots have been designed for strength and optimum protection with a new impact responsive smart layer between the leg and the outer shell. This Shoc smart layer is composed of impact responsive material containing free form molecules that remain supple & flexible when not under pressure. These molecules articulate and lock together when impacted forming a hard protective barrier. The shear force is dissipated and thus shields the horses leg. Shoc molecules then return to a flexible state thereafter.
Dit doen zij dus ipv de gebruikelijke carbon platen.

Bij lemieux zelf besteld dus wel een andere dan bij de divoza.

Als ik het zo lees lijkt dat op dezelfde techniek als de D3o die kentucky gebruikt in een aantal beschermers. Ik heb daar springschoenen van en daar ben ik wel erg tevreden over. Ben benieuwd.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:04

Na het topic al een tijdje mee gelezen te hebben ben ik benieuwd of jullie de oplossing weten;
Mijn grote (1.82) ruin heeft zeer gevoelige benen maar heeft wel goede bescherming nodig. Ben begonnen met Eskadron beschermers (hoge achter) maar daar krijgt hij plekjes van & gewone strijklappen/maantjes schuiven omhoog i.v.m. forse kogels.
Nu heb ik de Back on Track Brush Boot Mesh en deze zitten heel goed maar vind ze erg duur en slijten heel snel. Achterbenen bandageren is eigenlijk het lekkerste incl. onderlappen maar vind het veel werk elke dag. Zijn benen blijven door de lappen wel mooi koel en geen kale plekken of verschoven haren.
Ik ben dus opzoek naar goede beschermers die niet verschuiven, koel zijn, stevig genoeg en in grote maat verkrijgbaar. Ik heb voor de BOT voor maat L en achter XL.
Ben benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:28

I_S_L schreef:
Na het topic al een tijdje mee gelezen te hebben ben ik benieuwd of jullie de oplossing weten;
Mijn grote (1.82) ruin heeft zeer gevoelige benen maar heeft wel goede bescherming nodig. Ben begonnen met Eskadron beschermers (hoge achter) maar daar krijgt hij plekjes van & gewone strijklappen/maantjes schuiven omhoog i.v.m. forse kogels.
Nu heb ik de Back on Track Brush Boot Mesh en deze zitten heel goed maar vind ze erg duur en slijten heel snel. Achterbenen bandageren is eigenlijk het lekkerste incl. onderlappen maar vind het veel werk elke dag. Zijn benen blijven door de lappen wel mooi koel en geen kale plekken of verschoven haren.
Ik ben dus opzoek naar goede beschermers die niet verschuiven, koel zijn, stevig genoeg en in grote maat verkrijgbaar. Ik heb voor de BOT voor maat L en achter XL.
Ben benieuwd :)

Husk? Zijn vrij groot en koel

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:12

Afbeelding
Zojuist mijn husks binnengekregen en wat hebben ze een mooie pasvorm! ideaal dat ook de binnenvoering eruit kan om gewassen te worden.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:21

Vallen de husks groot uit? Zou een M te groot zijn voor een paard van ongeveer 1.63?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:30

Jazzie03 schreef:
Vallen de husks groot uit? Zou een M te groot zijn voor een paard van ongeveer 1.63?

1.63 is nogal een breed begrip. Een Shire van 1.63 heeft grotere benen dan een KWPN'er van 1.63 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:34

Jazzie03 schreef:

Mijn paard met smalle beentjes van 163 past M goed. Maar heeft wel behoorlijk wat klittenband over. Dus een paard met normale benen zal ze ook zeker passen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:35

Mijn merrie heeft ook smalle beentjes en past M ook goed maar wel met klittenband over inderdaad.

@Nini Hoe doe jij de klittenband? Ik vind het maar lastig om ze mooi om te krijgen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:38

Chique Stef!! Ben benieuwd hoe ze verder bevallen :j

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:44

Lizzyy schreef:
Jazzie03 schreef:

1.63 is nogal een breed begrip. Een Shire van 1.63 heeft grotere benen dan een KWPN'er van 1.63 :D

Haha natuurlijk :+ het zijn normale benen die iets meer naar de smalle kant neigen :o

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:12

Zal een s dan passen bij zulke benen met zoveel klittenband over? Of zullen ze dan te kort worden qua lengte?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:36

PanamaD schreef:
Zal een s dan passen bij zulke benen met zoveel klittenband over? Of zullen ze dan te kort worden qua lengte?

Dan worden ze te kort denk ik. Bij mijn zijn ze heel mooi qua lengte maar door de breedte het klittenband over.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:39

Afbeelding

Afbeelding

Foto van vanavond..
Zit allemaal lang niet perfect want had ze even snel omgedaan om te passen en ik zit nog een beetje te puzzelen met ze mooi omkrijgen.

__Jojo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:55

Ik heb mijn HUSK standard schooling boots gepast en bij mijn paard passen ze helaas net niet lekker. Ik wil ze terugsturen tenzij iemand ze graag wil overkopen. Maat L en zwart met een bruin leren randje (special edition). Zijn alleen nog gepast, prijs is nieuwprijs (scheelt je dus de verzendkosten van de UK).

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:59

Is er iemand die mij kan vertellen hoelang de levertijd van the husk zijn?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:01

nicky_rilana schreef:

Ik had ze binnen 7 werkdagen in huis ongeveer.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:27

SteffiiY schreef:
nicky_rilana schreef:

Ik had ze binnen 7 werkdagen in huis ongeveer.

Ik zie toevallig dat ze net binnen zijn. Toch bedankt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:26

Wie had laatst nou een bericht over HH beschermers die ook aardig koel blijven? Ik kan niet vinden welke dat nou waren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:35

Ben erg blij met de pasvorm van de le mieux snugboots.. Maar ze zijn toch wel erg warm, altijd erg bezweet na de training onder de beschermer.