[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:19

Esther43 Heb je een foto van de shetlander met het zadel. Vaak kunnen we dan beter advies geven. Als je de pommel eruit wil halen heb je grote kans dat het zadel juist gaat schuiven maar dan van links naar rechts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:28

Beloven schreef:
Als ik verder op alle zadels prima zit dan ligt het niet geheel aan mijn balans toch :+

Ja dat ligt er aan of die veel steun gaven of niet. Als een zadel (flinke) wrongen heeft krijg je steun. Zadels als een cheyenne, atlanta, arizona, ghost geven wat minder steun en dan kan balans een puntje worden.

Maar als je het probleem alleen bij een ghost hebt, dan denk ik idd dat er wat anders is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:36

Bij de cheyenne en arizona mistte ik mijn steun eigenlijk niet. Londen bv weer wel. Vond barefoot alleen niet super zitten. De ghost vind ik verder echt heerlijk zitten (in stap bv). Maar ik kukel voorover zodra ik ga draven.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:42

darkadia schreef:
Het is niet enkel de pommel. Bijvoorbeeld de lexington heeft achter hogere vps kussens waardoor hij op veel paarden toch lastig passen te krijgen is, ondanks boomloos en verwisselbare pommel. Daarbij moet het zadel ook nog bij jou als ruiter passen. Dus ik zou zeker niet op goed geluk een zadel kopen er vanuit gaande dat je die wel passend krijgt en voor jou ook goed is.

Dat valt toch ook te vinden met de zoekfunctie :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:02

Gisteren op equitana dus een grijze boomloze pad gescoord met inlages en groot stuk wolvilt voor het maken van inlages.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:01

jomaro schreef:
Esther43 Heb je een foto van de shetlander met het zadel. Vaak kunnen we dan beter advies geven. Als je de pommel eruit wil halen heb je grote kans dat het zadel juist gaat schuiven maar dan van links naar rechts.

ik heb ook wel een filmpje

View My Video

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:18

Marcella hoe was equitana? Nog leuke aanbiedingen? Twijfel om dit weekend ook nog te gaan...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:16

Voor aanbiedingen hoef je niet te gaan. Maar wel lekker kunnen voelen aan de Christ en Mattes barebackpads en werd er behoorlijk hebberig van.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:46

Afbeelding

Hier nog ff een foto van mijn zelf "gerepareerde" cedar. Met de bitriempjes..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:17

Marcella schreef:
Voor aanbiedingen hoef je niet te gaan. Maar wel lekker kunnen voelen aan de Christ en Mattes barebackpads en werd er behoorlijk hebberig van.

Mattes barebackpad? Waar? Die wil ik ook zien! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:29

Helena, ziet er netjes uit! Welke bitriempjes heb je er voor gebruikt dan? Ligt het bit zo goed stabiel?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:03

darkadia schreef:
Marcella schreef:

Mattes barebackpad? Waar? Die wil ik ook zien! :)

Equitana heb er flink bij staan kwijlen maar voor 998 euro een beetje veel van het goede. :D

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:06

Wubwub schreef:
Helena, ziet er netjes uit! Welke bitriempjes heb je er voor gebruikt dan? Ligt het bit zo goed stabiel?

Bitriempjes zijn van Bf. Bit ligt stabieler dan met die clips naar mijn idee. Heb er nu ook een ander bit in dan voorheen.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:55

Ziet er mooi uit Helena! Goede inspiratie om zelf ook te doen. Het ziet er ook uit alsof het bit steviger ligt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:57

Ah oke, goed om te weten. Het blijft een prachtig hoofdstel vind ik :j

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:27

Mooi hoofdstel zo!

Een barebackpad voor bijna 1000 euro :oo

Ester43: heb je de pommel kaal op de rug gelegd? Past deze goed?

Mijn dochtertje heeft een rijfoto van het HM zadel gemaakt. Ondanks dat hij zooo lekker zit, gaat het denk ik echt niet. Door de pad met aan de achterkant verhogende inlages, komt het zadel hoog te liggen. Vooral mijn dochtertje lijkt zo wel een prinses op de erwt :=

Afbeelding

Afbeelding

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:23

Haha idd :P Jammer dat het niets wordt!

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:27

Wie van jullie gebruikt de barefoot fenders met wrongen op zijn barefoot? Ik vraag mij af of dit fijn rijden is.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:19

Ja ik heb een tijdje met mijn cheyenne en die wrongen gereden. Het is even wennen maar uiteindelijk wel fijn. Close contact gevoel ben je wel kwijt maar ondertussen heb ik ontdekt dat ik dat gevoel eigenlijk al kwijt ben Waneer er bijvoorbeeld alleen al een fender tussen zit. Het stond wel heel erg stoer!

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:12

hannatjuh schreef:
Ja ik heb een tijdje met mijn cheyenne en die wrongen gereden. Het is even wennen maar uiteindelijk wel fijn. Close contact gevoel ben je wel kwijt maar ondertussen heb ik ontdekt dat ik dat gevoel eigenlijk al kwijt ben Waneer er bijvoorbeeld alleen al een fender tussen zit. Het stond wel heel erg stoer!

Wat was er mn wennen.?

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:17

yvonne1303 schreef:
hannatjuh schreef:

Wat was er mn wennen.?

Nou er zit natuurlijk meer leer tussen dus minder gevoel. dat is even wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:14

Is de quevis van Ghost geschikter voor wat stevigere bovenbenen?

Ik ben enorm enthousiast met mijn boomzadel, alweer 1,5 jaar in gebruik(voor mij een record).
Maar ik blijf met rugklachten zitten.
En twijfel nu (weeeerrr)of ik weer eens boomloos zal proberen.
Dan zou barefoot atlanta(is dat zelfde zit als arizona??) of misschien quevis wat zijn..

Word simpel van zadels. Heb er al zoveel gehad en geprobeerd in al die jaren... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:17

Ik had genoeg ruimte voor mijn bovenbenen op beide zadels die je noemt. Althans ik heb de forenze? nu, met de lange zweetbladen en meer dan genoeg ruimte.

Ook op de arizona (zelfde als de atlanta maar zonder de fork) had ik genoeg ruimte, wel in de maat 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:18

Lange zweetbladen vind ik niet prettig. Ik wil iets hebben waarbij de schouder mooi vrijligt.
Ookal wordt er gezegd dat de schouders onder een zweetblad door kunnen roteren, mijn pony vindt het niet prettig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:20

Dat bedoel ik niet maar voor je bovenbenen moet het geen verschil maken toch? Dus bij deze dan dat je daar ook genoeg ruimte bij hebt.