[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:49

Ja hoor, die is nu juist min of meer standaard geworden, voorheen hebben ze 2x een klein aantal gemaakt waarvan ik er toen allebei de keren 1 heb gekocht, en toen waren ze weer op :P

Nu hebben ze er zelf een aantal op voorraad liggen, en kan ik ze zo bestellen.

Ik weet alleen niet of ze weer (direct) nieuwe maken als die op zijn.

Maat 0 wordt sowieso heel erg weinig verkocht, als het er van alle modellen samen 3 in een jaar zijn heb ik een heel goed jaar zeg maar :P

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:59

Sinds donderdag ben ik in het bezit van een barefoot kids.
Hoe vinden jullie hem liggen op mijn shetlander?
https://lh4.googleusercontent.com/-x9UL ... .37.47.jpg
(ze is wat overbouwd en daarom heb ik extra inlages bij gekregen tegen het naar voor schuiven, maar die moeten nog op een of andere manier een de pad vastgemaakt worden)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:05

De extra inlages kun je als het goed is gewoon erbij in de pad doen SammyFloor. Is vaak wel een uitdaging :)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:09

Bij die pad is er geen systeem voor het open te doen of erbij te steken, dus zal het waarschijnlijk naaien worden :)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:48

leuk zadeltje
wij gaan de arizona voor kids aankopen volgend jaar (net na nieuwjaar vermoedelijk) voor op onze welsh

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:33

SammyFloor: staat leuk toch +:)+
Duikt inderdaad wel een beetje voorover.

Keandra: O, die kan je dan wellicht beter reserveren als je zeker weet dat je hem wilt, levertijd kan nogal oplopen ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:02

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de Cheyenne als de Arizona/Atlanta (beide maat 1), en zo ja, vinden jullie dat er verschil is qua maat? :) Volgens de maattabel is de zitting even lang, maar bij de London bijvoorbeeld is de zitting korter (34 cm) terwijl ik daar minder krap in zit dan de Cheyenne (35 cm). Weet iemand toevallig hoe dit zit bij de Arizona/Atlanta?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:11

Ongetwijfeld Marcella :j
Die kent ze beide !

Maar qua zit kan het zelfs met bijvoorbeeld twee Cheyennes onderling nog schelen, is echt een kwestie van uitproberen met het zadel zelf.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:26

Ja zoiets dacht ik al, maar ik zie bij geen van de testadressen een Arizona/Atlanta maat 1 staan? Behalve dan bij Becidor, maar daar wacht ik inmiddels al 2 maanden op mijn test-Cherokee en er mag maar 1 zadel per keer getest worden... Dus dat wordt een tienjarenplan anders.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:32

Ben je inmiddels al in een maat 2 gegroeid -O-
Dat schiet niet op ...

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:41

Jammer dat ze geen 1 1/2 maken, dat zou voor mijn kont en paard precies goed zijn! :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:45

Ik heb nog een leuke aanpasbare Libra in de aanbieding, kun je de cantle precies daar plakken waar je hem hebben wilt :D

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:06

goede tip pmarena
maar moet nog altijd wachten tot het nieuwjaarsgeld (geldboom hebben we niet jammer genoeg).
Pony wordt toch maar ingereden in het voorjaar (en zal niet intensief gereden worden in het begin), dus als levertijd even uitloopt is het nog zo erg niet.
Ik zal mijn bestelling bij nickyskeet plaatsen, daar zijn we al klant.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:11

lotje5lotje schreef:
Jammer dat ze geen 1 1/2 maken, dat zou voor mijn kont en paard precies goed zijn! :D

Precies dat :')

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:06

Ik heb vanmorgen de beslissing genomen om mijn Barrydale te koop te zetten. Nog wel getwijfeld want het zadel was zwart met grijs maar ik heb het hele zadel behandeld met de zwarte ledervet van Barefoot en nu was het zadel al bijna helemaal zwart, veel mooier!! Ik rijd inmiddels al weer een paar weken met mijn Lexington en ook die zit nu gewoon heel fijn, dussss mijn Barrydale staat op Boktmarkt .(http://www.bokt.nl/markt/ad/207299/bare ... ale-maat-2).

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:14

Is het niet wijs om dat erbij te zetten, dat hij zwart is door de behandeling met het ledervet? Zo meteen denken mensen dat het de zwarte softleder-variant is.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:41

Ik ben nog hard aan het twijfelen tussen een London en een Lexington! Wie kan mij de voor en nadelen noemen? :D
Heb zelf een London gehad maar dat was maat 2 en die was te groot voor mij, dus heb niet echt een reëel beeld.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:52

Ik heb een London en Lexington maat twee geprobeerd, en vind de Lexington een enorm zadel ( echt mega vergeleken met de London) en ik werd er erg in naar voren geduwd. Weinig bewegingsvrijheid, erg gedwongen zit. Moet je van houden, en ik vind dat niet fijn. De London zat voor mij vele malen beter.

Als je twijfelt zou ik testzadels aanvragen, het is zo persoonlijk; wat ik fijn vind kun jij wel vreselijk naar vinden. Succes!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:58

Ik zou inderdaad testers aanvragen. Persoonlijk vind ik de London mooier. Minder massief, zoals ook derfysio al zei. En aangezien de Lexington wat 'gedwongener' zit, moet dat wel echt bij je passen. Bij de London heb je minder last als het zadel niet de optimale vorm heeft voor jezelf.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:59

Ik had eerst een lexington, vond het een fijn zadel. Maar was niet goed geinformeerd door barefoot dat het niet geschikt zou zijn voor mijn pony. Hij lag namelijk op een pony met een ingezakte rug lees haast overbouwd. Ze liep er beter onder dan onder haar boomzadel. Maar het schoof wel, dus uiteindelijk een testzadel London aangevraagt, ik voelde me er stuk vrijer in en kreeg een korter zadel want ik paste van de london in een maat 1 en van de lexington Niet. Dus op een pony van 1.40 een verschil van 6 cm! Als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik meteen de london gekozen hebben. Heerlijk zadel voor mij en de pony

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:32

Kirsha schreef:
Is het niet wijs om dat erbij te zetten, dat hij zwart is door de behandeling met het ledervet? Zo meteen denken mensen dat het de zwarte softleder-variant is.

Ik heb het aangepast :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:38

Shirley schreef:
Ik heb nog een leuke aanpasbare Libra in de aanbieding, kun je de cantle precies daar plakken waar je hem hebben wilt :D

die kan niet zo ruim hoor ;)
ik zit al behoorlijk krap met mijn maatje 34 :o
maar dat kan ook aan mijn gevoel liggen.. altijd gereden met 18 inch zadel...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:39

Heb jij dan de kleine maat niet toevallig ?
Ze zijn er in twee uitvoeringen ....

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:39

Kirsha schreef:
Ja zoiets dacht ik al, maar ik zie bij geen van de testadressen een Arizona/Atlanta maat 1 staan? Behalve dan bij Becidor, maar daar wacht ik inmiddels al 2 maanden op mijn test-Cherokee en er mag maar 1 zadel per keer getest worden... Dus dat wordt een tienjarenplan anders.

Ik wilde ook een Arizona maat 1 testen, nergens te krijgen. -O-
Geloof dat ze bij Nicky's keet nog wel een testzadel hebben in maat 1. Betaal je alleen wel €180 aan borg.

Edit: oh.. Als ik Arizona maat 1 aanklik staat er 'De geselecteerde combinatie van eigenschappen is niet beschikbaar als productvariatie'
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 10-11-13 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:40

Shirley schreef:
Heb jij dan de kleine maat niet toevallig ?
Ze zijn er in twee uitvoeringen ....

nee, de grootte ;)