Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarChak schreef:Ik zou geen losse onderdelen gaan ruilen. Jouw zadel is zo te zien opgebouwd met heel gangbare onderdelen, zou ik bv zo op mijn paard kunnen leggen.
Ruilen maakt het dan alleen maar minder standaard.
Bovendien kun je dan verschil in kleur en gebruikssporen zien, wat je zadel ook niet echt makkelijker verkoopt.
FelineNanet schreef:Als je het voor iets ruilt dan zou ik proberen voor 17" te ruilen, die gaan wat harder dan 18" soms. Wat heeft je fitter ervoor geboden? (Als ik zo onbeleefd mag zijn om dat te vragen). Wat misschien is dat ook nog een optie als je hem snel weg wilt
Wendy1978 schreef:FelineNanet schreef:Als je het voor iets ruilt dan zou ik proberen voor 17" te ruilen, die gaan wat harder dan 18" soms. Wat heeft je fitter ervoor geboden? (Als ik zo onbeleefd mag zijn om dat te vragen). Wat misschien is dat ook nog een optie als je hem snel weg wilt
Niks
Was niet interessant voor haar momenteel
Maris schreef:Ik vrees een beetje dat de winstmarge best groot is op een wow zadel, dus dat wow fitters maar erg weinig bieden voor een 2 hands wow. Maar ik kan me vergissen hoor.
Toen ik mijn wow verkocht kon ik hem ook door Eleonora laten verkopen in ruil voor een bepaald percentage ( 20 % ????? ). Ik weet niet of er nu nog steeds fitters zijn die dat doen ?
Maris schreef:Dank je wel voor je uitleg Bulck. En jammer voor de fitters dat de winstmarge niet zo groot is.
Ik heb alleen wel als ervaring dat mijn wow elk half jaar bijgesteld diende te worden terwijl ik het hele jaar door reed. Wel een paard wat in de zomer wat steviger was als in de winter. En dat zag je ook mbt zijn rugspieren, door meer eiwitten in het gras een andere, betere bespiering als in de winter. Misschien dat daardoor ook steeds de headplate wisselde ( alhoewel hij naast de schoft eigenlijk nooit veranderde qua bespiering ). En andere fitter betekende ook tot 3 maal toe andere kussens of ander zweetblad..... zucht.
Nouvel schreef:Hier wordt ook eigenlijk altijd alleen zo nodig lucht en headplate aangepast, bij verschil zomer winter los ik dit vaak op met een dunner of dikker dekje of evt in nood een bontje, anders kin je blijven aanpassen...