Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:42

Nou hier komen de foto's van een bruine Butterfly plus, maat pony en broekmaat 40 :+ .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar je kan ook gewoon rustig en normaal rijden :o

Video's op HD kwaliteit afspelen is aan te raden.

Morrie

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:32

ziet er goed uit, nu wil ik nog wel een foto van de singelstoten en singel, heb je een singel tot bovenaan, of lopen de stoten over de blote buik van het paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:40

Ik heb er zelf andere stoten aan gezet, omdat de originelen erg kort zijn.
Afbeelding

Zo ligt het dan op Gloa.
Afbeelding

Bij een langere singel kom je met je benen tegen de gespen aan en dat is natuurlijk niet zo comfortabel. Daarom heb ik er andere stoten aan gezet ipv een langere singel. Hier is dat wel een beetje op te zien.
Afbeelding

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:28

Juliette, wow leuk paardje. ik had het niet eens door dat het een gangenpaard is.
Tot het laatste filmpje ik denk ik eens "hu!, die tölt!"

Zie er ook goed uit bij jouw die butterfly
Had je andere modellen ook getest?

Raar eigenlijk dat ze bij de butterfly die singelstoten zo kort maken..
Daar is toch niet echt over nagedacht zou je zeggen.
Ik zag ook al site's die ze met langere stoten aanboden voor een extra bedrag van 60,-!
Kan Christ zelf niet op het idee komen om dit anders te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:44

Haha ja die tölt en nog goed ook :D . Het valt niet echt op op het filmpje maar galop is super moeilijk voor dr en ze gaat snel overkruist of telgangen. Ik zie haar ook zelden tot nooit zuiver draven, is stiekum toch altijd een 3takt.

Ik heb niet echt getest maar bij don heb ik een klein stukje op een iberica pony gereden. Maar die was voor mij echt te klein (hou niet van opgesloten zitten) en de pony butterfly is wel goed. Iberica in de maat paard zou ik ook goed in passen maar aangezien bij Gloa alles naar achteren schuift, had ik de bevestiging van de singel liever wat meer in het midden van de pad dan naar voren.

Maar we hebben nog meer gedaan dan foto's en filmpjes voor jullie maken 8-)
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1649811

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:00

o ja dat was jij met die langere singelstoten :)

Ik heb continu blauwe plekken op m'n onderbenen van de singelgespen, had ik met het Ghost zadel ook la. Blauwe plekken blijven bij mij heel lang, omdat ik medicijnen slik waar je heel snel blauwe plekken van krijgt....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:09

Dat had ik ook, maar met mijn omgebouwde Butterfly niet meer omdat daaraan westernsingelstoten zitten die ook nog wat verder naar voren zijn geplaatst omdat de Butterfly anders teveel naar voren werd getrokken, en nu geen last meer van een schuivend geval of blauwe plekken :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:20

westernsingels kan ik niet en wil ik niet, ik heb 2 westip singels, een lange en een kortere en daar zal ik het mee moeten doen

Morrie stond met dikke achterbenen van de hitte, die mocht dus onder de douche, Ukkie ook, die HAAT het, maar 1 x per jaar moet ie van me en Nono stond geïnteresseerd te kijken, morgen moet ik z'n voeten behandelen en moet ie toch de bak uit, dan ga ik eens kijken hoe hij nu tegen de tuinslang aan kijkt, 2 jaar geleden raakte ie compleet in paniek. Aangezien ezels niet nat mogen worden, heb ik het nooit meer geprobeerd, maar met 38 graden moet het kunnen. Nono voelt zich prima met deze hitte.... de rest van de familie legt het af..... (ik ook)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:24

Gave foto's Juliette!

Het is echt warm pff en we geven zo nog een BBQ voor onze verjaardagen nog,heb er vreselijk veel zin in :n

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:34

haha ik moet straks nog een keer terug naar stal omdat er vuurwerk aan de overkant is, weer mest ruimen en met hooi sjouwen, zie er nu al tegenop, vooral omdat ik dan veel te laat op bed kom en er morgen gewoon voor dag en dauw weer uit moet.... weer voor.... de paarden......

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:41

Vuurwerk?Nu?Jakkes,ik ben altijd al blij dat het hier maar een keer per jaar is :j

Stront ruimen en eten geven is hier al gedaan,lekker in de felle zon :n Vanavond zal het in elk geval wel koeler zijn en morgenochtend ook nog,maar echt uitgerust word je er niet van..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:06

de kermisweek begint in Blaricum, een week lang dronken boeren,dus met een grote boog er omheen van de week.....en dat openen ze met vuurwerk.Morgen is er een spoor van bierblikjes en plastic wijnglazen van de vuurwerklokatie naar het dorp :)
Je moet 10 euries dokken voor het vuurwerk en alles wordt afgesloten, dus ik moet er nog vroegtijdig heen ook.
Ik stond om kwart voor 4 uit te mesten in de wei en ik dacht dat m'n hart het begaf, zoals m'n Surinaamse buurman al zei vanmorgen: het is geen weer voor een blanke

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:51

Leuk die foto's en filmpjes Juliette86!

Ik bekeek het eerste filmpje en als je voorbij komt gegalopeerd hoor ik heel wat gehijg, in mijn wereld leek dat alsof de filmster keihard aan het hijgen was voor de Christ (haha, jah, het leek echt grappig in mijn hoofd ;) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:57

Ja dat gehijg kom ik ook net pas achter :o . Maar het is heel onschuldig, het zijn onze 2 honden :D

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:04

Zou anders wel goede reclame zijn voor de butterfly: "omstaanders beginnen spontaan te hijgen bij het zien van deze barebackpad!"

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:24

Juliette, waarom was de gewone pp geen optie voor jouw?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:14

te heet om te rijden, Morrie stond vanmorgen om 7 uur al te lekken van het zweet en heeft opgelopen achterbenen van de hitte, dus het hele schaap maar in de wasmachine gepropt, nu droog ie vast wel, heb toch pas volgend weekend weer tijd om te rijden, want vanaf morgen zit ik weer "fijn" alle dagen op kantoor

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:32

Pff ja het was vanmorgen vroeg al erg warm,mijn paarden stonden ook al in de schuilstal te puffen..Wordt een zware dag voor de beestjes ben ik bang..

Ideaal weer om de iberica te wassen morrie die is vast zo droog..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:42

ik hoop het, heb het bovenste deel morgen nodig op kantoor: voor op mijn plastic krukje, anders zweet ik er zo af :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:59

Ik wil zo min mogelijk stof tussen mijn benen en mn pony hebben dus dan valt de standaard Premium voor mij af.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:32

Morrie schreef:
mijn werkplek is sowieso niet ARBO verantwoord, ik vecht hier al jaren voor (of tegen) maar blijf maar bot vangen zowel bij de bedrijfsarts (van de arbo dienst) als bij PZ als bij facilitair.....
Zowel IKEA als bestellen bij Christ gaat hem niet worden..... als het morgen te heet is om paard te rijden (lees als ik niet om 5 uur m'n nest uit kan komen, omdat ik vannacht tot zeker 12 uur op stal moet zitten vanwege vuurwerk aan de overkant) rij ik wel ff naar Nijhof in Baarn, die schijnen op zondag open te zijn

Op marktplaats staan schapen vachten te koop voor een niet te duren prijs.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:47

Ik heb zaterdag heerlijk met de Iberica gereden, en ik ben helemaal blij met het ding! het lag super, schoof niet, zat heerlijk, zelfs zonder beugels! Mijn beugelriemen waren te lang, dus maar zonder gereden. Zelfs een galopje gedaan, ging allemaal goed. Zuslief heeft foto's gemaakt, zal vanavond wat plaatsen, en heeft Zor daarna nog 3 kwartier uitgestapt (lees: iberica zat zo fijn dat ze er niet meer af wou). Geweldige aankoop, hier ga ik veel plezier aan beleven!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:38

zorro schreef:
Ik heb zaterdag heerlijk met de Iberica gereden, en ik ben helemaal blij met het ding! het lag super, schoof niet, zat heerlijk, zelfs zonder beugels! Mijn beugelriemen waren te lang, dus maar zonder gereden. Zelfs een galopje gedaan, ging allemaal goed. Zuslief heeft foto's gemaakt, zal vanavond wat plaatsen, en heeft Zor daarna nog 3 kwartier uitgestapt (lees: iberica zat zo fijn dat ze er niet meer af wou). Geweldige aankoop, hier ga ik veel plezier aan beleven!

*\o/* Super Zorro!!! geniet er maar van :j

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:42

Juliette86 schreef:
Ik wil zo min mogelijk stof tussen mijn benen en mn pony hebben dus dan valt de standaard Premium voor mij af.

aha, ja idd. thanks.

Klinkt fijn Zorro, ben benieuwd naar de foto´s

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De foto's zijn niet super gelukt, het was al behoorlijk schemerig, maar het geeft een idee :D